X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון עובדי המזון וועד עובדי טבעול מבקשים לבטל את הפסק המרשיע את יו"ר ועד עובדים וסגנו בעבירות משמעות והקובע כי יו"ר הוועד יפוטר וסגנו יושעה
▪  ▪  ▪
סטיב אדלר. מערערים על החלטתו [צילום: יוסי זליגר]

איגוד עובדי המזון וועד עובדי טבעול מבקשים מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה להורות על ביטול פסק הבוררות שניתן במחצית חודש אוקטובר על-ידי הבורר, הנשיא בדימוס סטיב אדלר, המרשיע את יו"ר הוועד דוד בן הרוש וסגנו דניאל עובדיה בביצוע עבירות משמעת חמורות.
בפסק הבוררות נקבע כי יו"ר הוועד יפוטר מעבודתו לאחר 12 שנות עבודה ללא הודעה מוקדמת וסגנו יושעה ל-5 חודשים בסופם ממתינה לו שנת ניסיון בה יעבוד על תנאי וככל שייקבע כי עבר עבירת משמעת חמורה במהלך שנה זו, הדבר יביא לפיטוריו.
בבקשה לביטול פסק הבוררות נטען כי פסיקה בהליך משמעתי בו נדרשות סנקציות קשות כנגד הנתבעים כדוגמת הליך הבוררות הנדון, הדין המהותי שיש להחיל הוא הדין הפלילי, ובפרט חשוב כי הבורר ידון בהתאם לנטלי ההוכחה בדין הפלילי, ועל כן דיון שלא על-פי הכללים הללו, תוצאתו בטלות פסק הבוררות.
בבקשה מצוין כי טבעול התלוננה נגד בן הרוש ועובדיה כי נהגו באלימות מילולית ופיזית נגד יועץ ארגוני חיצוני של החברה. לטענת המבקשים הבורר התעלם מהמחלוקת המשפטית המרכזית שנתגלעה בין הצדדים ולא נתן דעתו לאף לא אחת מטענות צד העובדים בסוגיה העקרונית הנוגעת להחלת הדין הפלילי במקרה הנדון.
בנוסף לא התייחס הבורר למשמעות המשפטית הנובעת מהחלטת המשטרה לסגור מחוסר ראיות את תיק החקירה בתלונת היועץ הארגוני כלפי יו"ר הוועד. לדברי המבקשים הרקע לפרשה הוא התארגנות העובדים במפעל טבעול שהינה לצנינים בעיני ההנהלה ופעילותם של בן הרוש ועובדיה במסגרתה.
לטענת המבקשים הבורר לא הכריע בטענה לפיה הרקע לדרישת טבעול לפטר את יו"ר הוועד ולהשעות את סגנו לזמן בלתי מוגבל, נעוץ בפעילותם הארגונית כנציגי העובדים, ובטענה לפיה הנהלת טבעול פעלה בגלוי ובהסתר על-מנת להכשיל את פעילותם הלגיטימית של נציגי העובדים, הצרה צעדיהם, ערכה אחריהם מאבקים בלתי חוקיים ועשתה כל שבידה על-מנת לפגוע במעמדם.
לדברי המבקשים, בין הראיות שהובאו בפני הבורר בתמיכה לטענה לפיה הנהלת טבעול פוגעת בעבודה המאורגנת במפעל, הייתה הצבת מצלמה מעל חדר הוועד במטרה לעקוב אחרי פעילותו ואחרי עובדים הבאים במגע עם הוועד, הקלטת חברי ועד בעת פנייתם להנהלה על-מנת "לרסן" את לשונם והחלפת מפתח לחדר הוועד כדי לאפשר כניסה להנהלה.
ואולם, טוענים המבקשים כי הבורר לא התייחס לממצאים הרבים שעמדו בפניו בכל הנוגע להתנכלות לעבודה המאורגנת. בנוסף נמנע הבורר מלנמק את פסק הבוררות, ותוכנו של הפסק אף מנוגד לתקנת הציבור.
כל זאת מאחר שהלכה למעשה כתוצאה מפסק הבוררות מצבם של נציגי עובדים במקום עבודה יהפוך לבלתי אפשרי, כאשר נשללת מהם חזקת החפות ממנה נהנה כל אזרח. בנוסף פסק הבוררות הקובע כי מעשיהם של נציגי עובדים אגב ביצוע תפקידם ובמטרה להגן על זכויות העובדים ייבחנו בראיה פלילית אך מבלי שתהיינה לעובדים הגנות של הדין הפלילי ומבלי שייהנו מחזקת החפות, הינו מנוגד לתקנות הציבור.
"לא יעלה על הדעת ואין תקנת הציבור יכולה לשאת מצב עניינים בו חברי ועד עובדים בפעילותם לקידום אינטרסים של כלל העובדים במפעל ובמסגרת פעילות בוועד העובדים, ימצאו עצמם מפוטרים בשל כך", טוענים המבקשים באמצעות עוה"ד נאוה פינצ'וק-אלכסנדר, רעות פוקר-קפואנו ויעל שוורצזון.
אשר על כן מתבקש בית הדין להורות על ביטול פסק הבוררות של הנשיא בדימוס סטיב אדלר.

תאריך:  29/11/2013   |   עודכן:  29/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לבטל פסק של נשיא ביה"ד בדימוס אדלר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אישררה את דירוג ישראל ברמה "A"    את הדירוג לטווח הארוך במטבע חוץ ובמטבע מקומי אשררה לדירוג "A" ו-"A+", בהתאמה    את עיקר ההחלטה תולה החברה בגרעון הנמוך, שצפוי להישאר נמוך משמעותית מהיעד המקורי
יצחק דנון
חברת השמירה גיבורי השדה שקיבלה את רישיונה ביוני השנה מערערת על ההחלטה לשלול את הרישיון וטוענת כי אין בסיס למידע המודיעיני החסוי אשר על בסיסו נשלל
יצחק דנון
לטענתה, זמן קצר לאחר השבעה על מות בתה הוחתמה במרמה על-ידי אחייניתה על מסמכים לפיהם היא מעבירה לשלושת אחייניה את זכויותיה בדירתה במתנה
יצחק דנון
פורץ שהורשע בדין פלילי נתבע בעקבות הרשעתו לפצות את קורבנו בגין הרכוש הגנוב שלא נמצא עד היום ובגין הפגיעה בביטחונו האישי שלו ושל בני משפחתו
עופר וולפסון
גבאי קובע הצעות דנקנר ואלשטיין שוות בערכן    מציין כי ישנה "עדיפות בלתי מובהקת" להצעת חברת אי.די.בי אחזקות בקרב השליטה על אי.די.בי במקרה בו כלל נמכרת    קובע כי עדיין קיימים ספקות מסוימים ביכולת אלשטיין להשלים את העסקה    התספורת: רק 30%, לעומת 80-70 אחוז בתחילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il