X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות השנייה מבקשת להעלות את רמת השידורים בערוצים 2 ו-10 בתמהיל השידורים בשעות צפיית השיא יהיה פחות בידור
▪  ▪  ▪
עזר ורהב. מינון מופחת [צילום: מן הטלוויזיה]

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החליטה להוציא לשימוע מסמך מדיניות חדש המצמצם את שעות תוכניות הריאליטי בשעות צפיית השיא מ-10 ל-7 שעות שבועיות, ובמקביל להוסיף סוגה עילית בשעות אלה.
את מסמך המדיניות החדש הציג מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, ומטרתו ליצור בידול בין תוכניות שיוגדרו בעלות ערך ציבורי מובהק [כפי שבא לידי ביטוי בס' 5(ב') לחוק הרשות] ליתר התוכניות. בהגדרת סוגה עילית ייכללו רק תוכניות שלהן תרומה ציבורית, דוגמת: קידום היצירה העברית, טיפוח אזרחות טובה, מתן ביטוי למורשת היהודית ולערכי הציונות, מתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה, מתן ביטוי לבני מיעוטים, וכן שידור מידע מהימן, הוגן ומאוזן.
ברשות מחדדים שהמבחן הטכני לחלוקה לסוגות השונות, אין בה די בשביל הכרה בתוכנית כסוגה עילית ועל-מנת לקבל הכרה כזו התוכנית תידרש לתת ערך ציבורי ולקדם את מטרת הרשות המוגדרת בחוק.
זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 יחויבו ליצירת תמהיל שידורים מגוון ועשיר יותר בשעות צפיית השיא. רק תוכניות איכותיות תוכרנה במכסות הסוגה עלית, ובלוח השידורים תיקבע מגבלה על ההיקף המותר של "תכנים בעייתיים".
הנקודות המרכזיות במסמך המדיניות החדש הן:
  • צמצום שידורי הריאליטי - במהלך השעות 23:00-21:00 בכל שבוע, עבור כל שעה של ריאליטי ובידור יש לשדר שעה של סוגה עלית (ולא תוכנית). אותו יחס ייקבע גם לגבי תוכניות שישודרו לאחר השעה 23:00. בנוסף, תישקל הכרה מוגברת בתוכניות בעלות ערך ציבורי מיוחד, המשודרות מעבר למכסה המינימלית הקבועה בחוק;
  • הכרה בתוכניות סוגה עילית - תוכרנה תוכניות המופקות בהשקעה מקצועית יצירתית, עיתונאית או אומנותית ואסתטית ניכרת, המעשירה את הצופה. שלא כמו היום, לא תוכר לסוגה עילית תוכנית שעיקר מהותה ותכניה עומדים בניגוד למגמות הרשות, המוגדרות בחוק, או אם יהיו בתוכנית יסודות של התנהגות שאינה ראויה. התוכנית תיבחן בהסתכלות על המסרים המרכזיים העולים ממנה ועל ההתרשמות המתקבלת מצפייה בה.
  • שינוי הגדרות תעודה - משדרי התעודה יוגדרו אחרת, כדי להבטיח את בידולם מתכנים אחרים. תוכניות תעודה וסרטי תעודה יכללו תכנים אשר נדרש בהם ניתוח ביקורתי ומעמיק של נושא מסוים או תפישת עולם, ולא רק תיעוד פשטני של תופעה או אירוע.
החל ממחר, תקיים הרשות השנייה שימוע ציבורי בו תשמע את תגובת הציבור, החברות והגופים השונים למדיניות המוצעת בטרם תכנס לתוקף. בנוסף, בכוונת הרשות לקיים יום עיון לקהל הרחב ביניהם היוצרים, הזכיינים, אנשי חינוך ואנשי אקדמיה, על-מנת שתהיה יכולת לייצר שיח ציבורי רחב של כל הגורמים סביב הנושא.
ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה מציינת כי לוחות השידורים שהוגשו לה לקראת שנת 2014 עומדים בפרמטרים העיקריים של המדיניות החדשה ומאופיניים בצמצום בשעות הריאליטי ובהגדלת תכנים של סוגה עלית בשעות השידור המרכזיות.
יושב-ראש המועצה, אילן אבישר, אמר כי יש מקום לבחון מחדש כיצד להשביח את המסך ולשפר את תמהיל השידורים ואיכותם. "לא פיללנו למצב של שתי תוכניות שירה בשבוע ותוכניות ריאליטי אחרות עם תכנים מפוקפקים", אמר. מנכ״ל הרשות, שי באב"ד, ציין כי כבר היום עומדים לרשות הרשות כלי אסדרה רבים לצורך האכיפה והפיקוח, אולם הדבר לא הצליח להביא לשיפור איכות המסך. לדעתו, הדבר נובע מעודף אסדרה, טכנית ברובה, ומחוסר במדיניות ובקווים מנחים לגבי הרציונל בפיקוח, כפי שעולה מן החוק.
תאריך:  01/12/2013   |   עודכן:  01/12/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 הרשות השנייה
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פחות 3 שעות ריאליטי בערוצים המסחריים
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן הערוץ הראשון סוגה ל"ת
חיים יבין  |  1/12/13 23:25
2
האם קראתי נכון?!
אוונגארד  |  1/12/13 23:55
3
סוף סוף למישהו נמאס להקיא
עובר אורח  |  2/12/13 00:56
4
ברכות
שים  |  2/12/13 16:35
5
תגובה
רמיX2  |  3/12/13 16:31
6
למה
אייל....ג..  |  3/12/13 23:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש מבקש מדייוויד גילה לגבש עד מחר בבוקר את עמדתו לגבי מכירת הרשת לרונן לוי, בעלי כפר השעשועים    לוי קיבל את הסכמת אופיס דיפו העולמית לרכישת הזיכיון
יצחק דנון
חיים אברג'ל שהתמודד בבחירות לראשות עיריית קריית גת מאשים מו"ל של מגזין צרכנות לציבור הדתי והחרדי בהצגתו הכוזבת כמי שלא סובל חרדים
יצחק דנון
בעתירה שהוגשה לבית המשפט נאמר כי הקניון בקריית אונו נרכש על-ידי העותרות משיכון ופיתוח לפני 6 שנים בתמורה ל-820 מיליון שקלים, אך עד היום לא הועברו ונרשמו הזכויות בקניון על שם הרוכשות
איתמר לוין
תשלם 300,000 שקל במסגרת פשרה בתביעה בעקבות שימוש בקטעים מספרים במקראות לסטודנטים    התשלום יכסה גם את השימוש באותם קטעים עד סוף שנת 2017, שיוגבל לתלמידים הרלוונטיים
יצחק דנון
אורי זליגמן פרש מתפקידו כרשם האגודות השיתופיות בסוף ינואר השנה ומבקש היתר לעסוק החל מהיום בנושאי אגודות שיתופיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il