X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי היקב תובע את שותפו לשעבר בטענה לפגיעה בזכויותיו ובמוניטין של היקב שלו בשל עשיית שימוש הדומה עד כדי הטעיה לשם היקב
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

יוסי אשכנזי, הבעלים של יקב בן זמרה במושב כרם בן זמרה בגליל העליון, יקב בוטיק מצליח ובעל מוניטין רב כדבריו, טוען כי שותפו לשעבר אלברט נחמיאס תושב המושב משווק ומפיץ בקבוקי יין תחת השם "יקב כרם בן זמרה" וכי השימוש שהוא עושה בשם הדומה עד כדי הטעיה לשם "יקב בן זמרה" אינו מקרי כלל וכלל.
לטענת אשכנזי נחמיאס מנסה לחדור מחדש לשוק ולרכב על המוניטין המשובח שהוא יצר בעמל רב לשם המקורי "יקב בן זמרה", וליצור קשר אסוציאטיבי עם היקב ועם היינות מתוצרתו, דבר הפוגע באופן ממשי בזכויותיו ומסב למוניטין של היקב שלו נזק ניכר.
לדברי אשכנזי המייסד של יקב בן זמרה הפועל בישוב מאז שנת 2003, נחמיאס היה שותפו בתחילת הדרך ואולם לאחר כ-6 חודשים של עבודה משותפת התגלעה ביניהם בראשית שנת 2004 מחלוקת והוא עזב את היקב. בגין חלקו ביקב שילם לו אשכנזי סך של 80,000 שקל.
ואולם לאחרונה נדהם אשכנזי לגלות כי נחמיאס החל לשווק בקבוקי יין תחת השם יקב בן זמרה הדומה עד כדי הטעיה לשם יקב בן זמרה. בנוסף החל נחמיאס לפרסם באמצעות עלוני פרסום ומודעות פרסום בעיתונות המקומית את תוצרתו תחת השם המפר, החל להשתתף בפסטיבלים, ואף הקים עמוד עסקי ברשת הפיסבוק תחת השם "יקב כרם בן זמרה".
לטענת אשכנזי נחמיאס מסרב לחדול מלעשות שימוש בשם יקב כרם בן זמרה ואף פנה לרשם סימני המסחר בבקשה לרישום השם כסימן מסחרי רשום על שמו, תוך ניסיון חסר תום לב לנכס לעצמו את שם היקב של אשכנזי ותוך הטעיה חמורה של רשם סימני המסחר.
לטענת אשכנזי בתביעתו כנגד נחמיאס שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת , שיווק הבקבוקים המפרים תחת השם המפר מהווה הפרה בוטה של סימנו המסחרי המוכר היטב בישראל, מעוול בגניבת עין, עשיית עושר ולא במשפט על חשבונו. מעוול בהטעיית הצרכן, ברשלנות ופוגע בזכות הקניין החוקתית שלו. בנוסף מעשים אלו אף עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים מוניטין הרב שבנה אשכנזי בישראל.
בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד מתן שוק ועוז חיים נאמר כי באזור מושב כרם בן זמרה שהינו אזור פופולרי לגידול כרמי ענבים הוקמו בשנים האחרונות מספר גדול של יקבים העושים שימוש בענבים מכרמי המושב ומציינים זאת על גבי הבקבוקים.
לדברי אשכנזי נחמיאס יכול לבחור כל שם ליקב שלו ולציין כי מקור הענבים מכרם בן זמרה כמו שעושים יקבים רבים ברחבי הארץ, ואולם הוא אינו יכול לבחור בשם הדומה עד כדי הטעיה לשם היקב בו עושה אשכנזי שימוש עקבי ורצוף מזה למעלה מעשור.
אשכנזי מבקש מבית המשפט לאסור על נחמיאס מלעשות שימוש בשם "יקב כרם בן זמרה" ולפצות אותו בסכום של 100,000 שקל בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות מעשיו.
ת.א. 55513-11-13

תאריך:  02/12/2013   |   עודכן:  02/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי יקב בן זמרה מבקש לאסור שימוש בשם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מנכ"ל רשות השידור במכתב חריף ליו"ר אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר: אתה מתוסכל ובמקום לדאוג לאינטרסים ולשכר העובדים, אתה מנהל מלחמות בהנהלה
יפעת גדות
מחקר קובע: משפחה בישראל משליכה מדי חודש מזון בהיקף של כ-300 שקלים    הוצאה החודשית הממוצעת הגבוהה ביותר מבין הקטגוריות שצוינו למעט אוכל מבושל שבו זריקת האוכל היא הגבוהה ביותר, הם: הפירות בסכום של כ-166 שקל, אחריהם מעדני החלב עם הוצאה ממוצעת של כ-118 שקל
יצחק דנון
האיש פנה לבית המשפט בעתירה להצהיר כי מלוא כספי הזכייה המופקדים בחשבון משותף לו ולאהובתו לשעבר שייכים לו וכי לאהובתו אין כל זכות בכספים.
איציק וולף
שתי תקריות חמורות היום ברמת הגולן    פגז מרגמה סורי פגע בצפון הרמה    לא היו נפגעים    כוח צה"ל שנע סמוך למעבר קוניטרה ספג ירי מנשק קל
איציק וולף
יושב-ראש הכנסת ציין כי הבהיר לראש הממשלה שהכנסת לא תוכל לחיות עוד זמן רב עם מציאות שבה ועדת החוץ והביטחון אינה מתפקדת    הדברים נאמרו בדיון בהצעת אי אמון בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il