X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נעם טפר ביצע עשרות עסקות תוך שימוש במידע פנים שקיבל בנוגע לחברות שהיו לקוחותיו ביהמ"ש: מדובר בעבירה חמורה ביותר ומעשיו של טפר היו חמורים עוד יותר
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

איש יחסי הציבור וקשרי המשקיעים נעם טפר ירצה עשרה חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע ב-40 עבירות של שימוש במידע פנים. כך קבעה (יום ב', 2.12.13) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי. טפר ביצע בשנים 2006-2005 עסקות במניות של חברות שהיו בין לקוחותיו, תוך שימוש במידע פנים שהיה ברשותו מתוקף קשריו עימן.
ביוני 2005 ביצע טפר 18 עסקות במניות חברת מדקון, לאחר שנחשף למידע על מו"מ למיזוגה עם חברת מקסון האמריקנית. בספטמבר 2005 ביצע טפר שלוש עסקות במניות חברת הנדל"ן ארזים, לפני שדיווחה לציבור על מו"מ שהיא מנהלת לרכישת 64 נכסים בבריטניה.
בדצמבר 2005 ביצע טפר שבע עסקות במניות חברת סטארלימס, לאחר שהיא מסרה לו על מו"מ עם לקוח זר לעסקה בהיקף של 4 מיליון דולר. במאי 2006 ביצע טפר 12 עסקות במניות חברת טאואר, לפני שהחברה הודיעה לציבור על מו"מ להסדרת חובותיה לבנקים ועל כוונת החברה לישראל להזרים לה כספים להרחבת הייצור במפעל שבבעלותה.
טפר לא הכחיש את ביצוע העסקות, אך טען שהוא לא היה איש פנים בחברות ולא נחשף למידע לפני שפורסם לציבור. שריזלי דחתה בפסק דינה את גרסתו של טפר. היא מזכירה, כי על-פי הפסיקה - גם מי שאינו עובד בחברה ציבורית עשוי להיחשב איש פנים. שריזלי קובעת, כי לנוכח קשריו של טפר עם ארבע החברות, הוא היה איש פנים ונחשף למידע פנים במסגרת עבודתו. עוד נמצא, כי טפר עשה בפועל שימוש במידע פנים כזה ביודעו שמדובר במידע פנים ולכן הורשע.
בנימוקיה לעונש אומרת שריזלי, כי "מעשה של שימוש במידע פנים בידי מי שהוא איש פנים, על-פי הגדרתו ועל פניו הוא מעשה חמור. אפילו חמור ביותר. כל אחד משני האדנים - מידע פנים ושימוש בו על-ידי איש פנים, טומן בחובו חומרה מהותית; צירופם יחד יוצר חומרה כפולה". לדבריו, מעשיו של טפר היו חמורים במיוחד שכן פעילותו "לימדה אותי על תכנון מפורט, מתוזמן ומחושב היטב; על שימוש אסור במידע פנים שמור, כשבכך ניצל הנאשם ניצול בלתי הוגן את יתרונו על פני אחרים; יתרון שרכש הנאשם בתוקף מעמדו המיוחד בחברות המדוברות".
עוד אומרת שריזלי, כי דווקא עדי האופי לטובתו של טפר מחמירים את מצבו, שכן "השימוש במידע הפנים בפרשות שונות, פעם אחר פעם, בעשרות עסקות מתוכננות ויזומות, תוך ניצול מחפיר ממש של האמון שנתנו בו בעלי התפקידים בחברות, אינם מתיישבים עם תכונות של יושר והגינות". הסיבה העיקרית שמצאה שירזלי לחרוג מרף הענישה התחתון - שנת מאסר - הוא העובדה שהעבירות בוצעו בשנים 2006-2005 וטפר הועמד לדין רק בשנת 2009. טפר גם נקנס ב-300,000 שקל.
המדינה יוצגה בידי עוה"ד יהודית תירוש ויעל ענתות, וטפר - בידי עוה"ד גלעד כצמן ומורן פורת.

תאריך:  02/12/2013   |   עודכן:  02/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
10 חודשי מאסר ליחצ"ן על מידע פנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משטרת ישראל מנסה להמעיט בתחקיר עובדה שישודר הערב    "חומר ארכיוני שחוק וממוחזר, היועמ"ש קבע כי לא נפל פגם בהתנהלות דנינו"    טוענת כי עובדה מפרה צו איסור פרסום ומאיימת בנקיטת צעדים משפטיים    מערכת עובדה: החשיפה תשודר הערב
יצחק דנון
בעלי היקב תובע את שותפו לשעבר בטענה לפגיעה בזכויותיו ובמוניטין של היקב שלו בשל עשיית שימוש הדומה עד כדי הטעיה לשם היקב
עידן יוסף
מנכ"ל רשות השידור במכתב חריף ליו"ר אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר: אתה מתוסכל ובמקום לדאוג לאינטרסים ולשכר העובדים, אתה מנהל מלחמות בהנהלה
יפעת גדות
מחקר קובע: משפחה בישראל משליכה מדי חודש מזון בהיקף של כ-300 שקלים    הוצאה החודשית הממוצעת הגבוהה ביותר מבין הקטגוריות שצוינו למעט אוכל מבושל שבו זריקת האוכל היא הגבוהה ביותר, הם: הפירות בסכום של כ-166 שקל, אחריהם מעדני החלב עם הוצאה ממוצעת של כ-118 שקל
יצחק דנון
האיש פנה לבית המשפט בעתירה להצהיר כי מלוא כספי הזכייה המופקדים בחשבון משותף לו ולאהובתו לשעבר שייכים לו וכי לאהובתו אין כל זכות בכספים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il