X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני זוג טוענים בתביעת רשלנות רפואית כי מאחר שהאישה לא קיבלה הנחיה ליטול חומצה פולית טרם ההריון ועד השבוע ה-6 להריון נולד בנם כשהוא סובל ממומים קשים סכום התביעה: 1.5 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
חומצה פולית [Centers for disease Control and Prevention]

בני זוג מירושלים טוענים כי בשל רשלנות משרד הבריאות וקופת חולים לאומית לא קיבלה האישה המלצה, הנחיה, מידע או הסבר על נטילת חומצה פולית טרם ההריון ועד השבועות הראשונים לו, וכתוצאה מכך נולד בנם, כיום בן 13, כשהוא סובל ממומים קשים בעמוד השדרה, ובמערכת העצבים ומהפרעות מוחיות ואורולוגיות משמעותיות.
בתביעה שהגישו ההורים לבית המשפט המחוזי בירושלים, נאמר כי ספרות רפואית מבוססת וענפה שהייתה מוכרת וידועה בעת הרלוונטית לתביעה, הוכיחה באופן חד-משמעי כי נטילת חומצה פולית טרם ההריון ובראשית ההריון (עד 28 יום לאחר הפריה - יום בו מושלמת סגירת התעלה העצבית בעמוד השדרה) מפחיתה בשיעור ניכר ומשמעותי (לפחות 70%) את שיעור היווצרות מומים מהסוג שבו לוקה הילד, וכל זאת רק באמצעות נטילת גלולה של חומצה פולית - תוסף מזון זול, בלתי מסוכן, בלתי חודרני שאינו מחייב מרשם רופא ונעדר כל תופעות לוואי.
עוד נאמר בתביעה כי כבר כ-7 שנים לפני העת הרלוונטית תועלתה החד-משמעית של החומצה הפולית במניעת המום האמור הייתה נחלת שרותי הבריאות במדינות המפותחות (למשל ארה"ב ובריטניה), ועל בסיס ידע רפואי זה כבר הותוו נהלים והמלצות ברורים למתן חומצה פולית לכלל הנשים בגיל הפוריות.
לטענת ההורים, כל שצריך היה לעשות הוא להמליץ או להנחות או לפחות להסביר או ליידע נשים בגיל הפוריות על חשיבותה של החומצה הפולית במניעת היווצרות מומים מולדים קשים לעובר, ולהמליץ על נטילתה בסמוך לפני ההתעברות ועד לשבוע ה-6 להריון בפרט.
לדברי התובעים, התעלמות בוטה מההמלצות וההנחיות החד-משמעיות שניתנו במיטב הספרות המקצועית ושיהוי כבד של שנים רבות וארוכות בעיגון ופרסום התדריך (רק באוגוסט 2000) וחוזר מנכ"ל משרד הבריאות (שנת 2003) שהתוו סוף סוף הנחיות ונהלים ברורים בנוגע לחשיבות נטילת החומצה הפולית בישראל, חורגים מכל סטנדרט זהירות במדינה מתוקנת ומהווים רשלנות.
רשלנות חמורה זו, נאמר בכתב התביעה, חלה גם ובאופן ספציפי על הרופאים והצוות הרפואי שטיפלו בתובעת בסמוך לפני ראשית הריונה, אשר אמורים היו להכיר ולפעול בעניינה על-פי המלצות והנחיות שהופיעו בספרות המקצועית הענפה והחד-משמעית מהעת הרלוונטית, ספרות בה הם מחויבים להתעדכן ואשר אמורה לשמש כל העת נר לרגליהם.
לטענת התובעים, באמצעות עוה"ד ענת גוטמן ושירי פרידמן ניתן היה למנוע את המומים הקשים מהם סובל בנם באמצעות יידועה של אמו על חשיבות נטילתה של החומצה הפולית, כפי שעשתה בקפדנות בחמשת הריונותיה הבאים בהם נולדו לה ילדים בריאים.
בית המשפט מתבקש לחייב את משרד הבריאות וקופת חולים לאומית לפצות את התובעים בגין נזקיהם המיוחדים המוערכים ב-1.5 מיליון שקלים ובנוסף בגין נזקיהם הכלליים בהתאם לקביעת בית המשפט.

ת.א. 56872-11-13
תאריך:  02/12/2013   |   עודכן:  02/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם לא נטלה חומצה פולית, לתינוק נגרם מום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מותניים שנראות לא שוות ועמידה על צד אחד הם חלק מהמאפיינים
עידן יוסף
משטרת ישראל הדורשת מהתקשורת למסור את הצילומים מההפגנות כנגד תוכנית פראוור    ח"כ זנדברג: "להקים ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תחקור את האלימות המשטרתית"
עידן יוסף
צפו בחברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה), הפעם ללא הכיפה, שרה "הנרות הללו שאנו מדליקות". איתה הדליקו נר שישי גם זבולון כלפה (הבית היהודי), יצחק הרצוג (העבודה) שהתקשה להיפרד מהאפרכסת החדשה וחברו לסיעה איתן כבל שהדליק וגם איחל לעצמו "לשנה הבאה בהסתדרות"
יצחק דנון
הנאשמים זייפו את השיקים המודפסים באמצעות שינוי פרטי המוטבים וסכומי השיקים ובאמצעו אנשי קש הפקידו אותם בחשבונם בבנק
עידן יוסף
ועדת החינוך קראה פה אחד: להכניס לתוכנית הלימודים את הפקת לקחי הטבח בכפר קאסם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il