X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שפיר הנדסה אזרחית טוענת כי חברת נתיבי ישראל מנסה להתנער ממינויו התקף והמחייב של השופט בדימוס אורי גורן כבורר במחלוקות ביניהם בשל מחלוקת על גובה שכר טירחתו של גורן
▪  ▪  ▪
השופט בדימוס אורי גורן

חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה לאכוף על נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה את ההסכמה שהושגה ביניהם, למינויו של הבורר השופט בדימוס אורי גורן כבורר במחלוקות בין הצדדים בתנאים שהוסכמו לרבות לעניין שכר טירחתו של גורן.
במבוא לעתירה נאמר כי עניינה הוא בניסיון משולל יסוד וחסר תום לב של נתיבי ישראל להתנער ממינוי תקף ומחייב, שניתן על-ידי שני הצדדים גם יחד לבורר על-מנת שישמש כבורר במחלוקות שהתגלעו ביניהם במהלך ביצוע פרויקט כביש עוקף קריות. היקף הפרויקט כ-1.7 מיליארד שקלים ומטרתו להקל באופן משמעותי את גודשי התנועה הכבדים ששררו באזור מפרץ חיפה.
יום לפני המועד
לטענת שפיר, יום לפני המועד שנקבע לישיבת הבוררות הראשונה, החלה נתיבי ישראל בניסיונות משוללי יסוד וחסרי תום לב להתנער מהמינוי התקף והמחייב של גורן תוך שהיא טוענת כי שכר טירחתו טרם אושר על ידה.
לדברי שפיר, אף שגורן נתן לנתיבי ישראל שהות להסדיר את הנושאים הטעונים הסדרה לטענתה, הרי שהדבר לא נעשה והחברה לא חזרה בה מניסיונותיה לעשות כל שלאל ידה על-מנת לדחות ללא קץ את בירור המחלוקות התלויות ועומדות בין הצדדים, בירור מחלוקות אשר בסופו משוכנעת שפיר כי נתיבי ישראל תשלם לה סכומים משמעותיים בהיקפים נרחבים. ( היקף תביעתה של שפיר נאמד בחצי מיליארד שקלים).
שפיר מציינת, במסגרת עתירתה, שהוגשה באמצעות משרד עוה"ד ש' הורוביץ ושות', כי בהליכים מורכבים ורחבי היקף המדינה וחברות ממשלתיות שונות ביניהן נתיבי ישראל עצמה מנהלות הליכי בוררות וגישור בפני בוררים ומגשרים בכירים, בתעריפי שכר טירחה דומים לתעריפים שהתבקשו על-ידי אורי גורן בעניינו.
3 בוררים
כך למשל, בהליך בוררות שהתנהל בין הנתיב המהיר לבין המדינה בהרכב של 3 בוררים בכירים שהתחלפו במהלך הבוררות (במהלך הבוררות כיהנו כבוררים בין היתר השופט בדימוס המנוח ורדי זיילר, פרופסור אוריאל פורקצ'יה והשופטת בדימוס יהודית צור) שילמו הצדדים שכר טירחה של 1050 דולר לשעה לשלושת הבוררים.
בהליך גישור, שהתנהל בין שפיר לבין חברת נמלי ישראל בפני השופט בדימוס יעקב טירקל והסתיים לפני מספר חודשים, שולם למגשר שכר טירחה של 2,000 שקלים לשעה. כך גם בהליך גישור אחר שהתנהל מול חברת נמלי ישראל בפני השופט בדימוס תאודור אור והסתיים בשנת 2011 שולם למגשר שכר טירחה של 1,600 שקלים.
בהתייחסה לטענת נתיבי ישראל כי תעריפי שכר הטרחה המחייבים אותה בהתאם להסכם הם התעריפים המנויים בהנחיית החשב הכללי, טוענת שפיר כי למיטב ידיעתה של שפיר בוררים ומגשרים שהינם שופטים בדימוס של בית המשפט העליון או בית המשפט המחוזי, בעלי כישורים וניסיון דומים לאלו של גורן, אינם מנהלים הליכים בהיקפים גדולים בתעריפים המנויים בהנחיית החשב הכללי, אלא בתעריפים הדומים לתעריף שכר הטרחה שהתבקש בעניינו על-ידי גורן של 2,250 שקלים לשעה.

ה.פ. 46890-11-13
תאריך:  02/12/2013   |   עודכן:  02/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפיר: מעצ שוללת את אורי גורן כבורר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בני זוג טוענים בתביעת רשלנות רפואית כי מאחר שהאישה לא קיבלה הנחיה ליטול חומצה פולית טרם ההריון ועד השבוע ה-6 להריון נולד בנם כשהוא סובל ממומים קשים    סכום התביעה: 1.5 מיליון שקלים
יפעת גדות
מותניים שנראות לא שוות ועמידה על צד אחד הם חלק מהמאפיינים
עידן יוסף
משטרת ישראל הדורשת מהתקשורת למסור את הצילומים מההפגנות כנגד תוכנית פראוור    ח"כ זנדברג: "להקים ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תחקור את האלימות המשטרתית"
עידן יוסף
צפו בחברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה), הפעם ללא הכיפה, שרה "הנרות הללו שאנו מדליקות". איתה הדליקו נר שישי גם זבולון כלפה (הבית היהודי), יצחק הרצוג (העבודה) שהתקשה להיפרד מהאפרכסת החדשה וחברו לסיעה איתן כבל שהדליק וגם איחל לעצמו "לשנה הבאה בהסתדרות"
יצחק דנון
הנאשמים זייפו את השיקים המודפסים באמצעות שינוי פרטי המוטבים וסכומי השיקים ובאמצעו אנשי קש הפקידו אותם בחשבונם בבנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il