X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדד של ארגון "שקיפות בינלאומית" מציב את ישראל במקום ה-23 מבין 34 המדינות המפותחות בדירוג הכלל-עולמי: ישראל במקום ה-36 מבין 177 מדינות
▪  ▪  ▪
לינדנשטראוס. עדיפות גבוהה לטוהר המידות [צילום: פלאש 90]

ישראל מדורגת במקום ב-23 מבין 34 מדינות OECD במדד השחיתות של ארגון "שקיפות בינלאומית" (TI) לשנת 2013. ככל שהדירוג גבוה יותר, המדינה נקייה יותר - כך שישראל מצויה בשליש התחתון של החברות במועדון היוקרתי של המדינות המפותחות.
בדירוג כלל מדינות העולם, ניצבת ישראל במקום ה-36 מתוך 177 מדינות. ישראל קיבלה 61 נקודות מתוך 100 - שיפור קל לעומת שנת 2012, אז קיבלה 60 נקודות וניצבה במקום ה-39 מבין 176 מדינות.
עשר המדינות הנקיות ביותר בעולם, לפי מדד TI, הן דנמרק, ניו-זילנד, פינלנד, שבדיה, נורבגיה, סינגפור, שווייץ, הולנד, אוסטרליה וקנדה. מדינות נוספות המקדימות את ישראל: איסלנד, ברבדוס, הונג-קונג, אורוגוואי, בהאמה, צ'ילה, איחוד האמירויות, קטאר, בוטסואנה ופורטו ריקו - וזאת בנוסף למדינות מערביות מתקדמות. המדינות המושחתות ביותר בעולם הן עירק, לוב, דרום סודן, אפגניסטן, קוריאה הצפונית וסומליה.
נחמה מסוימת לישראל: היא מקדימה את כל יתר מדינות המזרח התיכון (סעודיה במקום ה-63, ירדן במקום ה-66, כוויית במקום ה-69, מצרים במקום ה-114, לבנון במקום ה-127, אירן במקום ה-144, סוריה במקום ה-168, עירק במקום ה-171). למעלה משני שלישים מהמדינות הנבדקות קיבלו ציון נמוך מ-50, עובדה המצביעה על כך שהשחיתות עודנה בעיה חמורה בעולם.
הדוח מציג חלוקה גאוגרפית של רמות תפישת השחיתות לפי איזורים עיקריים. לפי חלוקה זו, האזור הנתפס כמושחת ביותר הוא במדינות מזרח אירופה ומרכז אסיה, כאשר 95% ממדינות אלו קיבלו ציון הנמוך מ-50. האזור הנתפש כנקי ביותר משחיתות הינו מדינות האיחוד האירופי ומערב אירופה, שרק 23% מהן קיבלו ציון נמוך מ-50.
לדברי יו"ר עמותת שקיפות בינלאומית ישראל, מיכה לינדנשטראוס, "שחיתות אינה רק מונעת חלוקה צודקת של ההון והתפתחות כלכלית תקינה, אלא היא בעלת השלכות קשות על אמון הציבור. על ממשלת ישראל לפעול להגברת השקיפות בפעילותה, לפרסם פרוטוקולים של ועדות שהקימה הממשלה ושאינם חסויים בכלל, וועדת שרים לענייני חקיקה בפרט, וכן לאמץ באופן מיידי כללי אתיקה משמעותיים לשרים ולסגני שרים.
"המאבק לטוהר מידות בשירות הציבורי צריך לקבל עדיפות גבוהה בפעילותם של גורמי אכיפת החוק. הטיפול בתלונות על שחיתות ציבורית, צריך להיות מיידי ובתאום מלא של כל הגורמים הפועלים בתחום זה. קיימים, לצערנו, עדיין עשבים שוטים של שחיתות ציבורית שצריך לעקור מן השורש ומיד, ביד קשה ובענישה מחמירה".
שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה עם קבלת הדוח: "השחיתות משגשגת במקומות האפלים ואצל מי שממאנים לתת לאור השמש לחשוף את מעשיהם. אנחנו יכולים להתפאר בהרבה הישגים שלנו כמדינה וכחברה, אבל לא במאבק בשחיתות. בתחום הזה ישראל שוב זוכה בציון נמוך במיוחד ביחס למדינות המפותחות. הפתרון לשחיתות הוא מורכב ולא יכול להינתן בן-רגע, אבל דרך ברורה אחת להתמודדות עמה היא החלת עיקרון השקיפות על כמה שיותר מהתחומים הציבוריים - כי כמאמר הקלישאה, אור השמש מחטא". לבני פירטה מספר מהלכים בהם נקטה להגברת השקיפות בתחום הציבורי, והבטיחה להמשיך לפעול בכיוון זה.

תאריך:  03/12/2013   |   עודכן:  03/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל בשליש התחתון ב-OECD
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  3/12/13 11:59
2
מה עדיף?
אורי פ  |  3/12/13 12:02
3
6 מכוני מחקר!!!
אהרון שחר  |  3/12/13 12:15
4
ראי מה עשית לנו שולה זקן.
בבון זה קוף  |  3/12/13 12:39
5
למה לא לדייק בכותרת?
tאיציק  |  3/12/13 12:41
6
ממש מעניין
דני דהן  |  3/12/13 12:43
 
- אתה חושב שכולם מחוברים ל...
אנני  |  3/12/13 14:30
7
לדוגמא החקיקה ובחירת שופטים
צרצר  |  3/12/13 13:04
8
גם שחרור רוצחים שפוטים הוא שחי
ד"ר רון בריימן  |  3/12/13 14:38
9
שחיתות
אורי פ  |  3/12/13 14:47
10
על השחיתות שבחוסר השקיפות
טנא  |  3/12/13 15:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העברת הפחם תיעשה בשל המחסור בפחם בירדן בעקבות המשך הלחימה בסוריה    הפחם יועבר מתחנת אורות רבין שבחדרה בהתאם לכללים למניעת זיהום אוויר    במשך 4 חודשים ישונעו כ-60 אלף טון פחם
מיטשל א' לוין
ד"ר קולר חקר עם פרויד את הקוקאין ופרץ דרך בתחום ההרדמות המקומיות
איציק וולף
מאות אלפי אזרחים הגיעו בלילה אל הכיכר המרכזית בקייב למרות האיסור וקראו להתפטרות הנשיא    ממשלת תאילנד הודיעה כי אינה מעוניינת לראות עימות עם המפגינים ועל כן הורתה למשטרה לסגת
יצחק אלהרר
ברחוב שמריהו לוי בירושלים נצפה (יום ג', 3.12.13) רכב הניקיון של העירייה כשמברשותיו מנקות במרץ את הלכלוך בצידי הכביש בעוד הרכב שולח עשן סמיך מצינור הפליטה שעל גגו ומזהם את האוויר. על כך נאמר יד אחת מלטפת והשנייה מכה.
איתמר לוין
הכור בנחל שורק פיטר את העובד לאחר הרשעתו    בג"ץ הפך את החלטת בתי הדין לעבודה, אשר הסתפקו במתן פיצוי כספי לעובד, וקבע שלא הייתה הצדקה לצעד כה חמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il