X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיפור קל במקום שאליו הגיעו תלמידי ישראל אך התוצאות רחוקות מלהשביע רצון ישראל נמצאת במקום ה-40 בתחומי המתמטיקה והמדעים פערים ניכרים בין יהודים לערבים ובין תלמידים ביישובים מבוססים לתלמידים מעוטי יכולת
▪  ▪  ▪
המקום ה-40 מתוך 64 מדינות [צילום: פלאש 90]

תלמידי ישראל מדורגים במקום ה-40 מתוך 64 מדינות בתחום המתמטיקה והמדעים. כך עולה ממחקרי פיז"ה לשנה שעברה שפורסמו (יום ג', 3.12.13) על-ידי משרד החינוך. מדובר במדד הבודק את רמת הבקיאות של תלמידים בני 15 בתחומי ידע שונים.
בישראל נערכו המבחנים באופן ממוחשב ובאופן ידני למדגם מייצג של 5,055 תלמידי כיתה י' הלומדים ב-172 בתי ספר שונים ברחבי הארץ. נתוני שנת 2012 מהווים עלייה של מקום אחד בדירוגה של ישראל בתחום המדעים לעומת נתוני שנת 2009. בתחום הקריאה עלתה ישראל שלושה מקומות והיא מדורגת כיום במקום ה-33 בעולם.
אל המקומות הראשונים הגיעו סינגפור, הונג קונג, טאייוואן, קוריאה, מקאו, יפן וליכטנשטיין.
שיעור התלמידים המצטיינים, שהצליחו להשיב נכונה על שאלות בדרגת קושי גבוהה, קרוב בישראל לאחוז המצטיינים במדינות ה-OECD. 10% מצטיינים בקריאה בישראל לעומת 8% ב-OECD, ו-9% מצטיינים במתמטיקה לעומת 12% מצטיינים ב-OECD.
שיעור המתקשים גדול בישראל בפער ניכר משיעור המתקשים במדינות המפותחות - 24% מתקשים בקריאה לעומת 17% במדינות המפותחות ו-34% - שליש מכלל התלמידים - מתקשים במתמטיקה לעומת 23% במדינות ה-OECD.
נתוני מבחני פיז"ה חושפים עוד כי הפערים שבין התלמידים המצטיינים בישראל לבין התלמידים החלשים הוא מהגבוהים בעולם. כמו-כן קיים פער גדול בין תלמידים יהודים לערבים בציונים שהשיגו, פער שמתבטא בעד 100 נקודות בממוצע.

מצנע: לחזק את המוחלשים

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע, אמר בעקבות פרסום תוצאות המבחנים כי שוב אנחנו רואים שהפערים בין המרכז לפריפריה, לא רק הגאוגרפית אלא גם החברתית-"תודעתית", ממשיכים להתקיים ואף מעמיקים.
"הפתרון קיים והוא לא בלתי אפשרי אבל בשביל לאפשר אותו, צריך לבנות אמון מחודש בין מערכת השלטון המקומית לזו המרכזית ולחלק מחדש את הסמכויות ממשרד החינוך אל ראשי הרשויות המקומיות ומשם אל מנהלי ומנהלות בתי הספר - אל מי שהיכרותו עם השטח יכולה גם להעניק לו או לה את הכלים הטובים ביותר להתמודדות עם האתגרים והצרכים הניצבים בפני בתי הספר והתלמידים ולא רק בפני "המערכת". בנוסף, יש להכיל את התקצוב הדיפרנציאלי ככלי חיוני בחיזוק החברות המוחלשות ובמטרה להעניק הזדמנות שווה לתלמיד מחיפה ולתלמיד מירוחם", אמר.

דרוש שינוי סדרי עדיפויות

יהודה מימרן, מנכ"ל ארגון "כל ישראל חברים" קורא לממשלת ישראל ולשר החינוך, שי פירון, להגדיל לאלתר את ההשקעה בחינוך בפריפריה, להפעיל תוכניות חינוך ייחודיות שמטרתם קידום הישגים והעלאת אחוזי הבגרויות בקרב תלמידים בפריפריה.
לדבריו, הפערים הגדלים בין תלמידי המרכז לפריפריה בקריאה, מתמטיקה ומדעים, פערים מדאיגים שהתגלו כבר במבחני המיצב האחרונים, מחייבים את הממשלה ומשרד החינוך להשקעה מסיבית בצירוף חשיבה מחודשת לגבי הדרך שבה ניתן לצמצם פערים ולשפר הישגים של תלמידים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות. מימרן מדגיש כי אסור להשלים עם הממצאים המתפרסמים היום שלפיהם הפערים בין תלמידים מצטיינים לחלשים בישראל הוא מהגבוהים בעולם.
מימרן, איש חינוך ומנהל בית ספר לשעבר משמש בשנים האחרונות כמנכ"ל ארגון "כל ישראל חברים" המתמקד בפעילות חינוכית – חברתית ובהכנת תוכניות חינוכיות המופעלות ב-90 בתי ספר בכ-50 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.
"בשלושת העשורים האחרונים הפכה ישראל מאחת המדינות השוויוניות במערב לאחת המדינות הכי לא שוויוניות גם בשיעור העוני ומצב זה גורם גם לפערים קשים בחינוך וביכולת לתת הזדמנות שווה לתלמידים ברחבי הארץ. צריך ליצור תעדוף גדול יותר לתלמידים המגיעים מהשכבות המוחלשות והנזקקות והסיוע שאנחנו מוסיפים, חשוב ככל שיהיה, הוא קטן ביחס לפערים הגדולים הקיימים בחינוך", ציין.

מנכ"לית משרד החינוך, הגב' מיכל כהן ומנכ"לית ראמ"ה, ד"ר חגית גליקמן, במסיבת עיתונאים [צילום: מוקי שוורץ]
תאריך:  03/12/2013   |   עודכן:  03/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פערים גדולים על-רקע כלכלי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הקטנת הפערים בחינוך בפריפרייה
אבי ש.  |  3/12/13 13:55
 
- פיז"ה
אחד שמבין  |  3/12/13 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הלקוח טוען כי במהלך ויכוח קולני בינו לבין מנהלת הסניף וסגנה הטיחו בו השניים את המילים "אתה גנב" בתגובה לכך שהאשים את הבנק בגניבת כספו
יפעת גדות
על סיפונה כ-4,000 נוסעים וכמספר הזה אנשי צוות. באונייה 107 סוויטות, ו-532 תאים. באונייה 13 סיפונים, מעליות, 3 בריכות שחיה חיצוניות ובריכה אחת מחוממת
איתמר לוין
שלושה אחים טענו שהם גרים בשטח האש עוד לפני שהוכרז ככזה - אך צילומי אוויר סתרו את טענתם    דרשו לאפשר להם להתגורר באזור כל עוד הוא אינו משמש את צה"ל; הדרישה נדחתה
איתמר לוין
דוח הכנ"ר: קרוב ל-30,000 תיקים פעילים אשתקד, פי שלושה מאז בשנת 2008    מספר החברות שפורקו עלה ב-5%    החילוט בגין הלבנות הון הוכפל ל-52 מיליון שקל
איתמר לוין
צ'רלטון תבעה 85,000 שקל מבעלי פיצוציה בחיפה בטענה ששידר בפומבי משחקי כדורגל תוך הפרת זכויותיה. ביהמ"ש קבע: החוקר של צ'רלטון הגזים מאוד, לא מדובר בשידור פומבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il