X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק דיסקונט הודיע שיזרים 5.5 מיליון שקל נוספים לקופת הפירוק אורנשטיין: מדובר בהסכם אשר יכניס פי שלושה מהסכום שהציע בזמנו הנאמן לאג"ח של קווי אשראי
▪  ▪  ▪
מימון. גישור [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, אישר (יום ה', 5.12.13) הסכם פשרה בין קובי מימון וחיים צוף לבין קופת הפירוק של חברת קווי אשראי, במסגרתו ישלמו השניים 59.3 מיליון שקל.
המפרקים, עו"ד יצחק מירון ורו"ח חיים יואבי-רבינוביץ, הודיעו בדיון, כי הגיעו להסכמה גם עם בנק דיסקונט, אשר יוסיף 5.5 מיליון שקל על-פי הסכם שיוגש בנפרד. ההסכם עם מימון וצוגף גובש פישור בפני מנהל בתי המשפט לשעבר, משה גל.
קבוצת קווי אשראי, שהייתה בשליטתו של יובל רן, נכנסה לפירוק בשנת 1999 לאחר שרן ושותפיו ביצעו מעשי מירמה במאות מיליוני שקלים. רן ואחרים נמלטו מן הארץ. התביעות הוגשו רק בשנת 2004, בשל המארג הסבוך של החברות שהקשה על שחזור הפעולות, ורק בשנת 2009 הסתיימו ההליכים המקדימים שנקטו חלק מן הנתבעים בניסיון לסכל את בירורן.
מירון ורבינוביץ העלו בתביעות שורה של עסקות בעייתיות שביצעו בעלי השליטה, ובהן: העברת חברת הנפט יואל לידי צוף, מימון ומשפחת לבנת; מכירת מרכזים רפואיים ברומניה למימון וצוף במחיר נמוך משוויים; מכירת בניין בקריית אריה למימון וצוף, המשמש אותם עד היום, שוב במחיר נמוך מדי; מכירת חברת אוקטובה במחיר נמוך משווייה ליונה גולדרייך; מתן הלוואות למקורבים בתנאים מועדפים וללא בטחונות; ורכישת סוכנות ביטוח מיואל רן, אחיו של יובל, במחיר גבוה מערכה ומכירתה חזרה במחיר נמוך.
לדברי מירון ורבינוביץ, פעילותם הופרעה קשות בידי ניסיון של מחזיקי האג"ח בקווי אשראי להגיע להסדר פשרה מאחורי גבם. על-פי אותו הסדר, אמורים היו הנתבעים - ובעיקר מימון וצוף - לשלם רק 21 מיליון שקל תמורת דחיית התביעה נגדם. בית המשפט מנע ניסיון זה, אם כי מירון ורבינוביץ טוענים שלא הצליחו לרפא את כל הנזקים שגרם. הם מעלים חשד לקשרים פסולים בין נציגות מחזיקי האג"ח לבין הנתבעים, ואומרים ששאלה זו תתברר בהליכים המשפטיים הבאים.
רן התנגד להסכם עם צוף ומימון, וכמוהו שלום פנסטר שהיה בעל מניות מן הציבור בקווי אשראי. רן לא התייצב לדיון, ופנסטר קיבל את הצעתו של אורנשטיין להותיר את אישור ההסכם לשיקול דעתו של בית המשפט. אורנשטיין מציין, כי ההסכם אושר באסיפת הנושים ברוב שמעל הדרוש, גם הכנ"ר תמך בו ומדובר בהסכם מאוזן המכניס לקופת הפירוק סכום גבוה פי שלושה מזה שהציע הנאמן למחזיקי האג"ח - הצעה אותה דחה אורנשטיין בזמנו.

תאריך:  05/12/2013   |   עודכן:  05/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פקידים פדרליים מסרו כי עשרה לוויתני גלובי שחור מתו לאחר שנתקעו במים רדודים סמוך לפארק הלאומי אוורגליידס שבפלורידה    מינהל האוקיינוס והאטמוספירה מסר כי להקה של 46 לוויתנים נצפתה שוחה במים בגובה של כמטר בלבד
אביתר בן-צדף
אחרי שירות פורץ-דרך של 27 שנים, מונתה ג'ואן מתיוס משמורת האינדיאנים אויגימווה לראש-מטה המשמר הלאומי בוויסקונסין    לפני כן הוסמכה כקצינה וכטייסת, ופיקדה על גדוד תעופה ועל חטיבה
רן דגוני
"תנו לביבי להיות ביבי... כדי להגיע להסדר סופי עם אירן יש צורך במעט מהשיגעון שלו, בכמה מפעלולי ד"ר סטריינג'לאב שהוא מציג
גד פרץ
מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר החליט לצרף נציגים מהרשות (לא כחברים) לדיונים כדי להיות מתואם עימה
עופר וולפסון
עורכי הדין נהרי וחיון טוענים, כי דווקא עדי התביעה מאשרים שבוצעו עסקות אמיתיות ולא פקטיביות בין שני גורמים בענף הדלק וכי בדיר לא היה מעורב בהפצת חשבוניות פקטיביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il