X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רו"ח יהודה ברלב, לשעבר קצין חקירות בכיר ביאח"ה, על עסקיו של בן משה: "מציג עצמו כמשקיע בודד, אולם החברה המחזיקה בקבוצת אקסטרה רשומה באיי הבתולה ולא ידוע מי עומד בראשה" "הוצאת יותר מכמה עשרות מיליוני שקלים מהחברה מסכנת את פעילותה"
▪  ▪  ▪
רו"ח ברלב. עסק מפוקפק

"לכאורה, ביכולתה של חברת אקסטרא להעמיד לבעליה סכום של עד 120 מיליון אירו (עד כ-600 מיליון ש"ח), ללא מימון חיצוני, אולם, יציאת סכום כסף משמעותי העולה על מיליוני אירו בודדים (עשרות מיליוני שקלים בודדים), מסכן את פעילות החברה ויכולתה לפרוע חובותיה השוטפים". זו המסקנה העולה (יום ה', 5.12.13) מפרסום דוח שערך רו"ח יהודה ברלב, לשעבר קצין חקירות בכיר ויועץ בתחומי החשבונאות והכלכלה ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל, בחוות דעת מומחה שהוזמנה על-ידי חברת אמבלייז.
אמבלייז הזמינה את הדוח לצורך בחינה של המקורות הכספיים ומבנה השליטה של קבוצת אקסטרה, חברתו של מוטי בן משה, שותפו של אדוארדו אלשטיין, בהתאגדות המעוניינת להשתלט על קבוצת אי.די.בי אחזקות לקראת הסדר הבראה לחברה.
בר לב קובע בחוות דעתו כי בחינת הנתונים מעלה ספק גדול לגבי מקור הכספים למימון ההשקעה בקבוצת אי.די.בי על-ידי קבוצת אקסטרה. "ההשקעה מנותבת לחברות בקבוצה בגרמניה דרך חברות מלוקסמבורג, שוויץ, ואיי הבתולה ואין כל מידע על מקורות מימון אלה להשקעה בחברות בניהולו של מוטי בן משה", כותב בר לב.
הנתונים שנאספו ומוצגים בחוות הדע עולה כי מקור ההשקעה אינו מהחברות המדווחות של בן משה ויש להניח בסבירות גבוהה כי מדובר בהשקעה ממקורות אחרים ו/או משותפים עסקיים.
בן משה הפקיד למעלה מ-100 מיליון אירו לטובת ההסדר באי.די.בי והתחייב להזרים מהחברות המדווחות לבורסה שבבעלותו סכום נוסף של כ-400 מיליון שקל לצורך השלמת ההסדר בהתאם להצעת ההסדר, ובנוסף הודיע שההתחייבות של החברה לפרסום הצעת רכש מגובה בהתחייבות של אקסטרה. הוא אף תיארה כאחד מהיתרונות הבולטים שלה. עם זאת, בדוח, המקורות הכספיים של קבוצת אקסטרה המתוארים בדוח של בר לב אינם יכולים להוות בסיס להתחייבות בסכומים כאלה.
על-פי עמדת הרשות לניירות הערך, כפי שהוגשה לבית המשפט, על אקסטרה לחשוף כלל מקורותיה הכספיים, ברמת הגילוי הנדרשת, לאור ההתחייבויות האמורות. "רמת גילוי זו לא נחשפה בפניי, גם לא במסמך שהוגש על-ידי בן-משה לבית המשפט", כותב בר לב.

תאריך:  05/12/2013   |   עודכן:  05/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח ברלב: ספק גדול לגבי מקור כספי אקסטרה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תנו לי כמה שקלים
רו"ח?  |  5/12/13 19:03
2
תגובה
belmondo  |  5/12/13 21:46
 
- ישראל אינה מדינה
מתוקנת  |  6/12/13 08:58
3
אולי הכסף של משפחות הפשע בישרא
אזרח תמים  |  6/12/13 00:46
4
נבלות בשוק
אבי22  |  6/12/13 06:37
5
דו״ח ברלב
שלומי האירני   |  6/12/13 13:58
6
דו״ח ברלב
שלומי האירני   |  6/12/13 14:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
שירות גלובס
"אבא, מקווה שלא יגנבו את החברה מידיים ציוניות, הגונות וישרות כמו שלך. אני גאה בך"    דנקנר הבת עוררה זעם ציבורי ב-2008 כשהועסקה בדסק"ש ב-27 אלף שקל בחודש, וערכה חתונת אלף מוזמנים ב-2011, בשיא המחאה החברתית
שירות גלובס
בראיון בערוץ 2, רגע לפני הכרעה באשר לגורל השליטה באי.די.בי, אומר נוחי דנקנר: "בראש מעייני דבר אחד - שהנושים יקבלו את שיעור ההחזר הגבוה ביותר על כספם"    מכה על חטא: "טעיתי כשחשבתי ב-2010 שהמשבר חלף"
עופר וולפסון
האחים שהצטרפו לקבוצת גרנובסקי-דנקנר, יפקידו סכום נוסף של 73 עד 900 מיליון שקל לטובת הצעת החברה, בנוסף ל-250 מיליון אליהם כבר התחייבו
עופר וולפסון
פנייה לרשות ני"ע דורשת את כל הפרטים הקשורים ביכולות הפיננסיות של קבוצת הרכישה של אלשטיין-בן משה    אלשטיין, שעשוי בעתיד להצטרך להוציא כסף מכיסו למימון ההסדר באי.די.בי, עלול לעורר בעיה של היעדר גילוי מידע למשקיעים
איתמר לוין
אורנשטיין דחה את בקשתו של הכנ"ר לעכב את כינוס האסיפות עד שהכנסת תשלים את חוק הריכוזיות    המשנה ליועץ המשפטי: המבנה שמציעים דנקנר וגרנובסקי סותר את החוק המתוכנן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il