X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כלל פנסיה וגמל מבקשת מבית המשפט המחוזי לאחר שמיעת עמדת הממונה על אגף שוק ההון להכריע בסוגיה עקרונית בנוגע לזכאות עמיתה בקרן לפנסיית נכות
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

כלל פנסיה וגמל הגישה ערעור על פסיקת בית משפט השלום בתל אביב לפיה הסמכות להכריע בסכסוך שנתגלע בינה לבין עמיתה בקרן בסוגיית זכאותה לפנסיית נכות בהיותה באי כושר עבודה עקב מחלתה, בשאלות האם מחלתה החלה עוד לפני הצטרפותה לקרן לפי תנאי הקרן? והאם פקע הכיסוי עקב אי הפקדות תשלומי המעביד לקרן? הינה של בית המשפט ולא כטענתה של בית הדין לעבודה.
התובעת, חנה יוסקוביץ' עמיתה בקרן הפנסיה "מיטבית-עתודות" בניהולה של כלל פנסיה וגמל.שצורפה לקרן באמצעות מעסיקה חלתה במחלת סרטן צוואר הרחם ועקב מחלתה ותוצאותיה איבדה לטענתה את כושרה לעבוד, ובשל מצבה פנתה לקרן בתביעה לקבלת פנסיית נכות.
ואולם הקרן דחתה את תביעתה בנימוק כי מחלתה ו\או סימני המחלה החלו עוד קודם להצטרפותה לקרן ועל כן היא אינה זכאית לפנסיית נכות משלא חלפו 60 חודשים ממועד הצטרפותה ועד למועד בו הפכה לנכה. ובנוסף טענה הקרן כי במועד גילוי המחלה לא הפקיד המעביד את התשלומים לקרן עבור התובעת ועל כן ובהעדר רצף הפקדות פקע הכיסוי הביטוחי לתובעת.
כלל פנסיה וגמל ביקשה מבית המשפט לסלק את התביעה כנגדה על הסף בהעדר סמכות עניינית ולחלופין להורות על העברתה לבית הדין לעבודה המוסמך לדון בתביעה. לטענתה, מדובר בתביעה שבין עמית לקופת גמל המצויה בסמכותו הייחודית של בית הדין לעבודה.
ואולם התובעת טענה כי המחלוקות בתביעה קשורות באופן ישיר ומובהק לנושא ביטוחי מסחרי ואינן נובעות מיחסי עבודה או קשורות למשפט העבודה והביטחון הסוציאלי, ועל כן בהתאם לחוק ולפסיקה נתונה הסמכות לבית משפט השלום.
השופט יעל אילני קבעה בהחלטתה כי מבחן זהות הצדדים הינו רק חלק אחד מהמבחן על פיו נקבעת הסמכות הייחודית של בית הדין לעבודה והמבחן הנוסף והעיקרי לבחינת הסמכות הוא מבחן העילה. במקרה הנדון סבורה השופטת כי מהות הסכסוך והמחלוקות בין הצדדים הן בהיבט הביטוחי מסחרי ולא בהיבט משפט העבודה והביטחון הסוציאלי.
השופטת הוסיפה כי לעובדה שלזכויות התובעת בקרן יש גם היבט סוציאלי וכי הולדתן ביחסי עובד-מעביד אין כשלעצמה כדי להוביל למסקנה כי מהות התביעה היא בתחום משפט העבודה. לדבריה גם בעובדה כי על המעביד נכפתה החובה לדאוג לביטוח עובדיו בקרן פנסיה אין כדי ללמד כי הסכסוך העכשווי בין הקרן לתובעת החברה בה נוגע בטבורו ליחסי העבודה.
אשר על כן דחתה השופטת את בקשתה של כלל פנסיה וגמל ואף חייבה אותה בהוצאות הבקשה בסך 3000 ₪. בערעור שהגישה כלל פנסיה וגמל על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בתל אביב היא טוענת כי שופטת השלום שגתה במסקנתה לפיה מהות הסכסוך והמחלוקות העיקריות בין הצדדים בנוגע לזכאות התובעת לפנסיית נכות קשורות יותר להיבט הביטוחי-המסחרי.
לדעת המערערת מהותה של התביעה ולב ליבה של התביעה הם כולם בתחום משפט הביטחון והעבודה הסוציאלי, ואם נעשה פרפרזה על קביעת השופטת נוכל לומר כי לעובדה שלזכויות התובעת בקרן יש גם היבט ביטוחי, אין כשלעצמה כדי להוביל למסקנה כי מהות התביעה אינה בתחום משפט העבודה.
עוד נאמר בערעור שהוגש באמצעות עו"ד ליאורה סבירסקי דרורי כי הזכות הנפגעת במקרה הנדון לטענת התובעת היא זכותה לפנסיית נכות וזכות זו מעצם טיבה וטבעה נטועה היטב בתחום הביטוח הסוציאלי, ומשכך הסמכות הבלעדית לדון בתביעה נתונה לבית הדין לעבודה.
כלל פנסיה מדגישה כי מאחר שמדובר בסוגיה עקרונית אשר לאחרונה התעורר אי בהירות בפסיקה בנוגע אליה ובנוסף נוכח העובדה שבהליך האמור התעוררה סוגיה עקרונית בעלת חשיבות ציבורית, מתבקש בית המשפט להורות על קבלת עמדתו של הממונה על אגף שוק הון ביטוח וחסכון במשרד האוצר בהליך זה.
בר"ע 10589-12-13

תאריך:  07/12/2013   |   עודכן:  07/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל אילני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיון על הזכאות לפנסיה בסמכות בי"ד לעבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אב ובתו יהודים חרדים מירושלים שרכשו מחברת הביטוח השוויצרית פוליסת ביטוח חתונה טוענים כי זו הפלתה לרעה את מבוטחים בפוליסה זו שהינם יהודים חרדים רק בשל שיוכם הדתי
איציק וולף
נשיא ארצות הברית פונה בפורום סבן אל הציבור האמריקני והיהודי והתייחס למו"מ הישראלי-פלשתיני ולגרעין האירני    הביע תמיכה בנוכחות צבאית ישראלית קבועה בבקעת הירדן    "אני נמצא בקשר הדוק עם נתניהו ויש לנו טקטיקות שונות, ישראל צריכה לעשות את ההערכות שלה כדי להגן על עצמה בכוחות עצמה"
עידן יוסף
במסגרת לוח השידורים החדש תוסיף הטלוויזיה החינוכית עוד טאלנטים לשידוריה ובהם מוני מושונוב, ירון לונדון, אברי גלעד, רוני קובן, עידן אלתרמן ומירי נבו    רק 57% מהתוכניות מיועדות לתלמידי בתי הספר
איציק וולף
העיתונאי יואב לימור הזדעזע מדיוקן גדול של אדולף היטלר שבו נתקל בשוק הפשפשים של בירת הונגריה    "אם יש מי שמוכר, יש מי שתולה את זה בבית"    האם כוחם של האנטישמים בהונגריה רק עומד לעלות?
מיטשל א' לוין
מדוע נטש אליעזר בן-יהודה טקס חגיגי בירושלים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il