X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צבי סבו ואבי כהן, לשעבר בעלי חברת הנדל"ן יש-גד, תבעו 25 מיליון שקל בעקבות ביטול הלוואה בשל דחיית הנפקת החברה בשנת 1993 ביהמ"ש: הבנק היה רשאי לבטל את ההלוואה
▪  ▪  ▪
ברון. איטית ובלתי יעילה [צילום: בוצ'צ'ו]

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, דחתה (24.11.13) תביעה בסך 25 מיליון שקל שהגישו בעלי חברת הנדל"ן יש-גד נגד בנק לאומי. התביעה נדחתה 18 שנים לאחר הגשתה, כאשר 14 שנים מתוכן התנהלה בפני השופטת דאז ציפורה ברון.
יש-גד, שנשלטה ונוהלה בידי צבי סבו ואבי כהן, תכננה לבצע הנפקה בשנת 1993. הבורסה דרשה מהם הון עצמי של 2 מיליון שקל, ולצורך כך היה עליהם לפרוע הלוואות באותו סכום שקיבלו מחברת יש-גד ומחברת-הבת צוק אמיטאל. סבו וכהן ביקשו מבנק לאומי הלוואה של 2.5 מיליון שקל, לפרעון ההלוואות ולצרכים אישיים אחרים. בנק לאומי הסכים להעמיד את ההלוואה, אך ביטל אותה ביום בו הודיעה רשות ניירוך ערך ליש-גד על דחיית ההנפקה בשל שינוי במדיניותה לגבי אופן הצגת הפרויקטים בתשקיף החברה.
כהן וסבו טענו, כי בשל כך נאלצו ליטול הלוואה בשוק האפור בריבית של 3.5% לחודש מחברת קווי אשראי (של יובל רן), יש-גד ספגה הערת עסק חי, לאומי ושות' הודיעה שלא תשמש כחתם בהנפקה והיא הצליחה לגייס רק 15 מיליון שקל לעומת 27.5 מיליון שקל שתכננה לגייס.
התביעה הוגשה בימים הראשונים של שנת 1996, ובשנת 2000 הורתה ברון לבנק לאומי להגיש כתב הגנה מתוקן. פלפל אינה אומרת מה התחולל בתיק בעשור שחלף מאז ועד שהועבר לידיה בעקבות פרישתה של ברון, שהייתה ידועה כשופטת איטית מאוד ובלתי יעילה.
לגופם של דברים קובעת פלפל, כי בנק לאומי היה רשאי לבטל את ההלוואה, שכן הענקתה הותנתה בקיום ההנפקה. ברגע בו הודיעה הרשות ליש-גד שעליה לדחות את ההנפקה, יכול היה בנק לאומי לבטל את החלק בהלוואה שנועד להעמדת ההון העצמי - וכך עשה. 500,000 השקלים הנוספים הועברו לכהן וסבו כפי שסוכם. עוד דחתה פלפל את טענתם של כהן וסבו, כאילו בנק לאומי הקטין את מסגרת האשראי שהעמיד ליש-גד. היא קובעת, על סמך חוות דעתו של רו"ח בועז יפעת, כי למעשה המסגרת הוגדלה.
כהן וסבו חויבו בתשלום שכר טירחה בסך 200,000 שקל, וכן בהחזר הוצאותיו של לאומי בסכום שיקבע רשם בית המשפט. סבו וכהן יוצגו בידי עוה"ד ר' הלוי וש' קוטלר, ובנק לאומי - בידי עוה"ד י' ליבוביץ וא' קליין.

תאריך:  08/12/2013   |   עודכן:  08/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה נגד לאומי נדחתה אחרי 18 שנים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ח"י שנים פירושם מות השנים
מיכל מירושלים  |  8/12/13 21:08
2
מי ישפוט את השופטת??
משורר מזרחי   |  8/12/13 21:52
 
- אלמלא המשפט האחרון שלך
הייתי עונה לך  |  9/12/13 08:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הדרישה הופנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בעקבות דברי בורג בכינוס על פירוז המזרח התיכון מגרעין שעל פיהם לישראל יש נשק גרעיני וכימי    "למצות עמו הדין כאחד האדם שפוגע במזיד בבטחון המדינה"
יפעת גדות
מכהן כיום כמנהל אגף השיווק במגה קמעונאות, בשנים האחרונות, הוביל מהלכים אסטרטגים ושיווקיים בהם: האסטרטגיה השיווקית החדשה של מגה וקמפיין השקת מועדון הלקוחות YOU
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה אל המבקר בדרישה לקיים בדיקה על הוצאות פרס בדומה לזו שנעשתה ביחס לנתניהו    ההערכות מדברות על הוצאה של 60 מיליון שקל בשנה    דרשה בחינה של זהות התורמים לחגיגות יום ההולדת הראוותניות שנערכו לפרס בשנה החולפת
אביתר בן-צדף
הנגד היה שתוי בעת התאונה    הנגד משרת בצבא האמריקני 29 שנה, וקיבל את תפקיד הנגד הבכיר ביולי 2012
יצחק דנון
החברה טוענת כי עיריית קריית גת השיתה על מפעלה לייצור רכיבים אלקטרוניים בעיר תוספת חיובי ארנונה רטרואקטיביים של למעלה מ-56 מיליון שקל בניגוד להסכמי פשרה בין הצדדים שקיבלו תוקף של פסק דין בבית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il