X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה טוענת כי עיריית קריית גת השיתה על מפעלה לייצור רכיבים אלקטרוניים בעיר תוספת חיובי ארנונה רטרואקטיביים של למעלה מ-56 מיליון שקל בניגוד להסכמי פשרה בין הצדדים שקיבלו תוקף של פסק דין בבית המשפט העליון
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

חברת אינטל אלקטרוניקה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע עתירה לביטול חיובי הארנונה הרטרואקטיביים שהושתו עליה על-ידי עיריית קריית גת לשנים 2009-2013 בגין מפעלה ליצור רכיבים אלקטרוניים שבאזור התעשיה בעיר. לטענת אינטל העירייה השיתה עלייה שלא כדין תוספת חיוב בסכום עתק של למעלה מ-56 מיליון שקלים.
הודעת שינוי השומה, טוענת אינטל, נוגדת הסכמות מפורשות שנקבעו במסגרת הסכמי הפשרה בין הצדדים משנת 2007 ומשנת 2010 אשר קיבלו תוקף של פסקי דין בדבר שיטת החישוב של הארנונה.
לטענת אינטל היא פתחה את שערי המפעל ואפשרה לעירייה לבחון את הנכס ולהתרשם משטחו ומהשימושים הנעשים בו. בעתירה נאמר כי במסגרת הסכמי הפשרה בין הצדדים נקבעו הסיווגים והתעריפים אשר יחולו על הנכס תוך קביעת עקרונות הצופים פני עתיד שעה שהנכס היה בשלבי הקמה, וכי ההסכם חל אף על נכסים אחרים של אינטל בתחום העיר קריית גת.
בעתירה נאמר כי במהלך חודש יוני השנה במסגרת הודעת שינוי השומה, שינתה העירייה באופן רטרואקטיבי את שומת הארנונה שהושתה בגין המפעל כך ששונו באופן מהותי שטחי הנכס לחיוב. לדברי אינטל במחי יד בחרה העירייה להקפיץ את שומת הארנונה מסכום שנתי של כ-15 מיליון ₪ לסכום של 21.4 מיליון ₪ למבנים תוך הגדלת השטח לחיוב, ומסכום שנתי של 6 מיליון ₪ לסכום של 10 מיליון ₪ לקרקע התפוסה תוך הגדלת השטח לחיוב. סך כל התוספת לשנת 2013 הינה 10.5 מיליון ₪ המהווים תוספת של כ-50% לחיוב השנתי.
זאת ועוד, טוענת אינטל לא רק ששינוי זה הוחל על-ידי העירייה רטרואקטיבית לשנה השוטפת (2013) אלא שהעירייה החילה אותו רטרואקטיבית גם לשנים 2009-2012 שהינן שנים חלוטות לכל הדעות, אשר שולמו ונסגרו, ובכך השיתה העירייה על אינטל תוספת חיוב בסכום עתק של למעלה מ-56 מיליון ₪.
אינטל טוענת כי הודעת שינוי השומה שנשלחה לה על-ידי העירייה נוגדת את ההסכמים בין הצדדים ויש בהוצאתה על-ידי העירייה משום התנהלות בחוסר תום לב מובהק ובניגוד לכללי ההגינות להם כפופה העירייה בהיות רשות ציבורית. כך בין היתר לאור חזרתה של העירייה באופן חד-צדדי וביודעין מהסכמי הפשרה מספר שנים לאחר שנחתמו וקיבלו תוקף של פסק דין, דבר המהווה בנוסף ביזוי של בית המשפט העליון.
עוד טוענת אינטל באמצעות עוה"ד עדי מוסקוביץ ואריה סער כי בהשתת החיוב נשוא העתירה יש משום שינוי אסור של שיטת המדידה וכי העירייה פעלה בניגוד לעקרונות הסיווגים שנקבעו בהסכמה בין הצדדים. בנוסף, טוענת אינטל כי העירייה חייבה אותה בניגוד לחוק ולפסיקה במסגרת הודעת שינוי שומת הארנונה בריבית והצמדה ביחס לתקופה שקדמה להשתת החיוב השנוי במחלוקת, באופן שחישוב הריבית נעשה בדרך של ריבית דריבית.
לסיכום נטען בעתירה כי ההחלטה מצד העירייה לשנות באופן קיצוני את חיובי ארנונה ולהטילם באופן רטרואקטיבי תוך השתת ריבית דריבית באופן בלתי חוקי ושגוי, בניגוד להסכמי פשרה שקיבלו תוקף של פסק דין המהווים מחסום חוזי, עומדת בניגוד לחוק ולפסיקת בית המשפט.
בנוסף ההחלטה נגועה בחוסר סבירות קיצונית ומהווה הפרת הבטחה שלטונית ופגיעה קשה באינטרס ההסתמכות, תוך פגיעה קשה בזכות הקניין של אינטל, ועל כן המסקנה המתחייבת היא ביטולה.
בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את העירייה בפינויי האשפה הרגילה ממפעלה ללא דרישת תשלום.
עתירה מנהלית 12605-12-13

תאריך:  08/12/2013   |   עודכן:  08/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הבטחה שלטונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינטל מבקשת לבטל תוספת חיוב ארנונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
תוצב בין סיאול לגבול עם הצפון    הכוחות האמריקניים יפונו בשנת 2016    מעורר דאגה בקרב המקומיים
איתמר לוין
תזכיר חוק של משרד המשפטים: הסיוע יגדל ב-35% ל-135 מיליון שקל בשנה    פירוק החברה יוקדם בארבע שנים ל-2017    הקלות במימוש הנכסים ובהעברת הזכויות ליורשים
אביתר בן-צדף
מקווה לחסוך מיליארד דולר בחמש שנים    הקיצוצים מיועדים לחסוך כמיליארד דולר בשנים 2019-2015


הלל קורן
נשיא המדינה אינו שולל פגישה עם הנשיא האירני    "הנשיא אובמה אמר שיש 50% שההסכם יצליח. עלינו להתרכז בששת החודשים הקרובים ולוודא שלאירן לא יהיה נשק גרעיני"
איציק וולף
הנשיא האירני הציג בפני הפרלמנט בטהרן את תקציב הצנע    טען כי השפעת הסכם הביניים על הכלכלה היא חיובית וכי הסוגיה החשובה ביותר בעתיד היא האבטלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il