X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות וועד העוזרים המשפטיים במערכת בתי המשפט טוענים כי השינוי עלול להביא לפיטוריהם של עשרות עוזרים משפטיים לשופטים המועסקים כיום במערכת בתי המשפט
▪  ▪  ▪
נוהג ההעסקה שונה

ההסתדרות וועד העוזרים המשפטיים הארצי פנו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צו האוסר על הנהלת בתי המשפט ועל נציבות שירות המדינה לשנות את נוהג העסקתם של העוזרים המשפטיים במשרה זמנית, שהיה ללא הגבלת זמן וללא הגבלת מכסת המשרות הזמניות.
במבוא לבקשה נאמר כי עניינה הוא בהחלטה חד-צדדית של ההנהלה והנציבות לשנות את הנוהג ואשר תוצאתה היא פיטורי עשרות עוזרים משפטיים לשופטים המועסקים כיום במערכת בתי המשפט, בחוזי העסקה אישיים המתחדשים מדי שנה שנוסחו על-ידי הנהלת בתי המשפט ונציבות שירות המדינה והזהים בעיקרם לכלל העוזרים המשפטיים.
משרה פנויה באופן זמני
לדברי המבקשים, עד היום כאשר העסקה של עוזר משפטי מסוים בלשכת שופט הופסקה בשל פרישתו של השופט או בנסיבות שאינן תלויות ביכולת המקצועית של העוזר המשפטי, התאפשרה העסקתו של העוזר המשפטי במשרה פנויה באופן זמני עד לאיתור משרה פנויה חדשה ולאיושה. העסקה זו באופן זמני נעשתה בדומה לכללי "מילוי מקום" בתקשי"ר, אך ללא הגבלת זמן וללא הגבלה על מכסת המשרות הזמניות.
בבקשה נאמר כי התנהלות זו הטיבה עם כל הצדדים: הנהלת בתי המשפט יכולה הייתה לאייש משרות זמניות של עוזרים משפטיים לתקופות קצרות על-ידי עוזרים משפטיים מיומנים שהועסקו במשרות זמניות, ואלה יכלו להגיש מועמדות לאיוש משרות פנויות אצל שופטים אחרים שאצלם התפנתה משרה לתפקיד, ולהמשיך את העסקתם במערכת בתי המשפט במסגרת תקופת החוזה שלהם.
לטענת נציגות העובדים, התנהלות זו של הצדדים הפכה לנוהג ונקלטה בחוזה ההעסקה של כל אחד מהעוזרים המשפטיים כתנאי מכללא. אולם בשנת 2012 באופן חד-צדדי, במפתיע ומטעמים לא ברורים החליטו הנהלת בתי המשפט ונציבות המדינה לבטל את הנוהג ולהגביל לשנה את פרק הזמן שבו עוזרים משפטיים יכולים להיות מועסקים במשרה זמנית.
עשרות יפוטרו
בשנת 2013, נאמר בפנייה לבית הדין, שוב שינו הנהלה והנציבות את החלטתן בעניין, ומאז הן אוסרות באופן מוחלט על עוזרים משפטיים שהועסקו במערכת לאייש משרות זמניות. משמעות ההחלטה החד-צדדית האחרונה, נטען בבקשה, היא פיטורים של עשרות עוזרים משפטיים.
בשנתיים האחרונות, נאמר בבקשה, פנו נציגי הוועד הארצי במקרים ספציפיים וכן במישור הקיבוצי להנהלת בתי המשפט כדי להביא לביטול ההחלטות החד-צדדיות הללו, אך ללא כל תוצאה, ובנסיבות אלו נאלצות נציגות העובדים וההסתדרות לפנות לבית הדין בבקשה זו.
בבקשה, שהוגשה באמצעות הלשכה המשפטית בהסתדרות ומשרד עוה"ד ארנה לין ושות', נאמר כי החוזה האישי לפיו מועסקים העוזרים המשפטיים הוא הסדר קיבוצי חד-צדדי, וכי בין הצדדים קיימת מערכת יחסים קיבוצית ועל כן בטרם קבלת החלטות חד-צדדיות חייבת להתקיים הידברות בין הצדדים.
עוד נטען בבקשה כי פעולה חד-צדדית בנוגע לתנאי העסקה במערכת יחסים קיבוצית היא פעולה בטלה וכי קיומה של מערכת יחסים קיבוצית בין נציגות העובדים לבין המדינה מונעת מהמדינה לפעול באופן חד-צדדי במישור האישי שבינה לבין כל אחד מהעוזרים המשפטיים.
עוד נטען כי ההחלטה על ביטול הנוהג פוגעת בכוח הארגוני של נציגות העובדים. אשר על כן מתבקש בית הדין להצהיר כי המדינה שינתה את הנוהג באופן חד-צדדי ובניגוד לדין, ולחייבה לשוב אל הנוהג הקודם של העסקת עוזרים משפטיים במשרה זמנית ללא הגבלת זמן ומכסת המשרות הזמניות, עד לאיתור משרה פנויה כפי שנהגו הצדדים בעבר.

ס"ק 15877-12-13
תאריך:  08/12/2013   |   עודכן:  08/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא לשנות נוהג העסקת העוזרים המשפטיים"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שאלת תם: מה עושים העוז' המשפט'
מיכל מירושלים  |  8/12/13 21:22
 
- תגובה למיכל
Sabag44  |  8/12/13 23:16
 
- שמחתי על כך שיש צדיקים בישראל
מיכל מירושלים  |  9/12/13 07:56
 
- היה מגיב שהיה עוזר משפטי
מהידענים  |  9/12/13 08:28
2
הניסיון שלי הוביל אותי להזהיר
מיכל מירושלים  |  9/12/13 08:05
 
- מה???
מהידענים  |  9/12/13 08:35
 
- אין לי ספק שאינם מקבלים דבר ל"ת
מיכל מירושלים  |  9/12/13 09:42
3
השורה התחתונה- אין על מי לסמוך
מיכל מירושלים  |  10/12/13 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרת פרץ
דנקנר: "טרם נאמרה המילה האחרונה"    בסיבוב הראשון של הצבעת נושי אי.די.בי, 35% הצביעו בעד דנקנר ו-71% בעד המתחרים    בסיבוב השני הצטרף בנק לאומי להצעה המובילה, זו של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, אשר יהפכו לבעלי השליטה באי.די.בי
אלעזר לוין
מנכ"ל רשות המקרקעין: אין לנו מגרשים במלאי, אנחנו מוציאים מכרז לכל מגרש מוכן    "מגרשים בראש העין הוזלו ב-32%"    דו-קרב מילולי בין כחלון לליברמן
עידן יוסף
ראש הממשלה מצהיר כי לא יסכים להסכם מדיני מול הפלשתינים שלא יהיה יצוק ביסודות ברזל ויכלול סיום הסכסוך והכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי
אלעזר לוין
"אנחנו החברה היחידה בישראל היכולה לבנות פרויקטים לאומיים"    פעילה בבניית 1,700 דירות בפרויקטיים של פינוי-בינוי בקריית גת ובחיפה
עידן יוסף
הממשלה אישרה את הצעת שר האוצר לביטול העלאת מס הכנסה    השר לפיד: "הממשלה צריכה לעבוד קשה יותר למען מעמד הביניים, לא שהוא יעבוד קשה יותר בשבילה, המעשה האחראי הוא לא רק להעלות מיסים כשאין ברירה, אלא גם להוריד אותם ולייצר צמיחה כשהמצב משתפר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il