3 תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות בהיקף כולל של 193 מיליון שקל הוגשו לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב ובלוד כנגד חברת הכבלים הוט. בתביעה הראשונה ובבקשה לאישורה כייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי מזה כחודשיים הוט אינה מספקת למנוייה שירותי צפייה בערוצי הסרטים באופן ראוי בשל תקלה ארצית ידועה ומוכחת באופן בו לא התאפשר למנויי הוט לצפות בסרטים בגינם הם משלמים ממיטב כספים.
בתביעה נאמר כי המדובר בתקלה בה התרגום בערוצים אלו לא היה מסונכרן עם התמונה ו\או לא הופיע כלל. לדברי התובעים שמואל שרביט ממושב עין איילה ובתו נציגי הוט הודו בפה מלא כי התקלות הללו מתרחשות אצל לקוחות המחוברים באמצעות ממיר HOT MAGIC HD בכל ערוצי חבילת הסרטים.
לדברי התובעים בעטיה של התקלה האמורה ממיר ה-MAGIC לא מספק את השירות המינימאלי והבסיסי ביותר לשמו הם התחברו מלכתחילה לשירותי הטלוויזיה בכבלים והוא-צפייה בסרטים. לטענתם, למרות התקלה רחבת ההיקף ביחס לאותם הממירים ממשיכה הוט לגבות את מלוא הסכומים בגין שירותים שכלל אינם מסופקים למנויים, ואף ממשיכה לשווק את ממיר ה-MAGIC ללקוחות מבלי לגלות להם כי קיימת תקלה ארצית אשר לא ידוע מתי תיפתר.
בתביעה השנייה ובבקשה לאישורה כייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי עניינה הוא במתן הנחות והטבות ללקוחות אשר הוט חפצה ביקרם, ובפרט לקוחות "מתמקחים", כאלו המאיימים לנטוש אותה, וללקוחות המצטרפים אליה מחברה אחרת, והכול בניגוד מוחלט לחובה המוטלת על הוט שלא להפלות במחירי השירותים אותם היא מספקת.
כך למשל טוענים התובעים דני ועליזה יסאן, ללקוחות מסוימים ניתנה "הנחת טלוויזיה חודשית" בסכום קבוע אשר אינה ניתנת לאחרים. לקוחות מסוימים מקבלים את שירות ה-VOD ללא כל עלות או במחיר מופחת לעומת מחיר המחירון העומד על 25 שקל. בנוסף לקוחות מסוימים מקבלים חבילות, דוגמת חבילות ספורט, בהנחה חודשית קבועה לעומת מחיר המחירון, ולקוחות מסוימים מקבלים ערוצים בודדים בהנחה חודשית לעומת מחיר המחירון.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את הוט לפצות את לקוחותיה התמימים אשר לא עלה בידם לקבל הנחות והטבות על בסיס חודשי. בנוסף להוציא צו המורה להוט לחדול מלהעניק את ההטבות הפסולות ולמלא אחר הוראות הרישיון האוסרות על הפליה.
התביעה השלישית והבקשה לאישורה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי לוד. התובע משה ארסבן מגני תקוה קובל על פרקטיקה מסחרית פסולה מייסודה אותה אימצה לעצמה הוט על-מנת לגרום לצרכנים להצטרף לשורותיה. לדברי התובע מרגע שאדם "סומן" אצל הוט כלקוח פוטנציאלי בעיניה, לאחר שפנה אליה כדי להתעניין בשירותיה כפי שהוא עשה, היא שבה ומטרידה אותו באין ספור שיחות טלפון חוזרות, בכמות ובתדירות בלתי מתקבלות על הדעת, גם אם ידרוש כי תחדל מפניות נציגיה הבלתי פוסקות ואף אם יבהיר במפורש כי הוא אינו מעוניין בשירותיה.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את הוט לפצות את הצרכנים בשל הטרדתם השיטתית והפגיעה בשלוות רוחם. בנוסף לאסור על הוט מלפנות בשיחות טלפון לכל צרכן בין אם התקשר עמה בעבר בעסקה ובין אם לאו ואשר הודיע לה כי הוא אינו מעוניין בפניות טלפוניות אליו.