X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שאין צורך להוכיח שזויפו קולות במספר שהיטה את התוצאות לטובתו של משה אבוטבול אלא רק שהייתה אפשרות ממשית לכך בא-כוחו של אבוטבול: למדינה אין ראיות אלא רק בדלי ניירות
▪  ▪  ▪
הבחירות בבית שמש. שימוש בבתי כנסת [צילום: פלאש 90]

הבחירות לראשות עיריית בית שמש לקו ב"פעולה עבריינית, מתוכננת, שיטתית ומקיפה" אשר כללה ביצוע של עבירות חמורות. כך טוענת (יום ג', 10.12.13) פרקליטת מחוז ירושלים, עו"ד ליאורה חביליו. היא דיברה בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בערעוריהם של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ושל המועמד החילוני אלי כהן על נצחונו של המועמד החרדי משה אבוטבול.
חביליו פרסה בפני הנשיא דוד חשין והשופטים יגאל מרזל ומשה סובל את הראיות שמצאה המשטרה לקיומם של זיופים נרחבים, שבמרכזם עשרות ואף מאות הצבעות באמצעות תעודות זהות מזויפות ושימוש בתחפושות. לטענת חביליו, הראיות שבידי המשטרה עולות בהרבה על הנדרש במשפט המינהלי ומצדיקות את פסילת בחירתו של אבוטבול וקיום בחירות חוזרות.
בין היתר ציינה חביליו, כי תעודות הזהות המזויפות הופקדו בבתי כנסת - דבר שלטענתה יש לו חומרה מיוחדת: "מילא שחוטאים כל מי שמפקיד, אבל הקהל כולו משתתף בעצם זה שהוא רואה את הדברים ולא אומר כלום. זו פגיעה בדמוקרטיה של קבוצה מאוד גדולה, גם מי שלא נתן את תעודת הזהות, בכך שכל ההליך הדמוקרטי נעשה למרמס וזה נתפס כלגיטימי. כל המתפללים שרואים את התיבות הללו חושבים שזה מותר".
לדברי חביליו, מדובר ב"שיטה מתוכננת ושיטתית שהחלה לפני הבחירות. זה לא ספורדי, זה הרבה ימים קודם. לפעילות מתלווים סממנים של פשיעה מורכבת. זה לא מישהו שעושה פעולה". לטענת חביליו, אבוטבול היה צריך להוקיע תופעה זאת אך לא עשה כך. "אי ההוקעה הופך את זה למשהו לגיטימי. זה קריאת תיגר על ההליך הדמוקרטי".
מאחר שאבוטבול גבר על כהן בהפרש של 956 קולות, שאלו השופטים האם למדינה יש ראיות לזיופים בהיקף שקבע את תוצאות הבחירות. חביליו השיבה, כי המימדים המספריים אינם המכריעים, שכן ביהמ"ש העליון כבר פסק, כי הנקודה המרכזית היא האם הייתה אפשרות ממשית להשפיע על תוצאות הבחירות.
בנקודה זו טען בא-כוחו של אבוטבול, עו"ד יעקב וינרוט, כי על המדינה להוכיח שהזיופים אכן הכריעו את תוצאות הבחירות, ולדעתו היא לא עמדה במשימה זו. לדברי וינרוט, רמת ההוכחה צריכה להיות קרובה לזו שבמשפט הפלילי, בעוד שלמדינה אין ראיות אלא "הרבה אווירה והרבה ניסיונות השלמה שאין להם בסיס".
וינרוט הוסיף: "בית המשפט אינו יכול לפסול בחירות על סמך פתקים ועל סמך 12 ניירות, ואני קורא להם ניירות על דרך הגוזמה, שצורפו כנספחים [לערעור המדינה] שהם עדויות שמיעה חלקיות של שוטר ששמע ורשם עדות של מישהו, בלי שלנו יש אפשרות לעשות דבר וחצי דבר. מה יש לי כאן? בדלי ניירות. על סמך זה בחרו לבוא לבית המשפט".
לדברי וינרוט, לא ניתן לטעון שכמעט הייתה השפעה על הבחירות, אלא יש להוכיח זאת כמעט מעבר לכל ספק סביר. הוא טען, כי בשל קדושת הבחירות - המחוקק קבע שרק במקרה של אפשרות סבירה לזיופן הן ייפסלו, וזאת בלא קשר להליכים הפליליים שניתן לנקוט כלפי הזייפנים. עוד ציין וינרוט, כי לא הושמעה כל טענה לפיה אבוטבול ידע על הזיופים ואיש אינו טוען שהוא היה מעורב בהם.
השופטים הקציבו לצדדים שמונה ימים להגיש השלמות בכתב של חומר וטענות. בין היתר נקבע, כי על המדינה להציג בתוך יומיים לכל הצדדים את הראיות עליהן היא מסתמכת בערעורה. חשין, מרזל וסובל אומרים, כי בכוונתם להתחיל ב-18.12.13 לכתוב את פסק הדין.

תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  10/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: עבריינות שיטתית בבחירות בבית שמש
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה מבזה את עצמה ל"ת
כנניהו המיסר  |  10/12/13 18:13
2
חרדים הם עבריינים,מצווה לגנוב
ריקוטק  |  10/12/13 18:27
3
שטיות הרי כולם יודעים שאם זה
cc  |  10/12/13 19:46
4
הומו זה חוקי וללמוד תורה פשע ל"ת
שופט  |  10/12/13 20:52
5
החרדים ליצנים שלא מייצגים תדת ל"ת
זבל של הזבל  |  10/12/13 21:35
6
עבריינות שיטתית
פראייר מצוי  |  10/12/13 21:40
7
ירושלים
משקיף  |  11/12/13 08:47
8
רדיפת החרדים נמשכת בחסות
שינשין  |  11/12/13 08:57
9
חבל"ז בכל מה שקשור לחרדים
שאפיק  |  23/12/13 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
אברהם פריד
על בית שמש כמודל המדינה: אכיפת חוק, אמינות הפרקליטות, ולטובת מי עובד לוח הזמנים
איתמר לוין
בהליך נדיר מבקש היועץ המשפטי לממשלה מבית המשפט לפסול את נצחונו של המועמד החרדי    טוען: המשטרה גילתה ראיות לזיופים מתוכננים ורחבי ממדים שביצעו סיעות חרדיות
איתמר לוין
העבריין ושניים מאנשיו יואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע, איומים והפרעה לבחירות בנתיבות    כתב האישום יוגש בשבוע הבא והמדינה תבקש לעוצרם עד תום ההליכים
איתמר לוין
המשרד מציע לקבוע יום שבתון במטרה להעלות את שיעור ההצבעה וכדי לתת מענה לבעיות הנוצרות בשל מיקום הקלפיות בבתי הספר    אינו מציין מה תהיה משמעות ההצעה על הפעילות במשק
אפרים הלפרין
הבוחר בהרצליה אמר את דברו. המנצח, משה פדלון, ניצח בזכות עצמו ולא עקב המחדלים הזועקים לשמיים של יריבו. עם זאת, כדאי לכולנו ללמוד כמה פרקים בניהול מסע בחירות שלילי ודוחה, על-מנת לפחות להימנע מכאלה אסונות להבא. והאסון הוא לכולם - למנהל המסע, לתומכיו, לנפגעים הישירים מהמסע ולציבור כולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il