X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למעלה מ-1,000 עובדים שגויסו על-ידי המדינה ועובדים עבורה בחו"ל בשלל תפקידים זוכים לתנאי עבודה ירודים ואינם נהנים ממעמד עובדי מדינה דורשים ממשרד האוצר להכיר בהם ולחתום עמם על הסכם קיבוצי
▪  ▪  ▪
שגרירות ישראל בוושינגטון. מאות עובדים בתנאים פחותים

מאות עובדים ישראלים של המדינה בחו"ל, המועסקים בלמעלה מ-90 נציגויות ברחבי העולם, התארגנו השבוע בהסתדרות ופנו לעזרתה.
בעקבות כך, אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, פנה (יום ג', 10.12.13) לעו"ד קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר, וקרא לו לפתוח במשא-ומתן מיידי להסדרת תנאי העסקתם של העובדים (המוגדרים כעמ"י) בהסכם קיבוצי.
העובדים המקומיים הישראלים (עמ"י) הם קבוצה של למעלה מ-1,000 עובדים שגויסו על-ידי המדינה. עובדים אלו ממלאים שורה של תפקידים חיוניים לצד השליחים מטעם המדינה, ומהווים למעשה את כוח העבודה העיקרי בשירות החוץ של ישראל.
בין בעלי התפקידים הנמנים עם עמ"י: אנשי מנהלה ואחזקה בשגרירויות, מאבטחי נציגויות, פקידי הנפקת דרכונים, אנשי הסברה, בעלי תפקידים במשלחות הרכש הביטחוניות, יועצים מקצועיים מטעם המדינה בארגונים בינלאומיים ורבים נוספים.
כאמור, הרקע לפניית ההסתדרות לאוצר נעוץ בעובדה כי למעלה מ-500 ישראלים - עובדי הנציגויות ברחבי העולם - הצטרפו השבוע להסתדרות ופנו לעזרתה הבהולה בעניין תנאי ההעסקה הירודים שלהם. על-אף העובדה שעמ"י מועסקים על-ידי המדינה, הם לא נהנים ממעמד של עובדי מדינה ונאלצים להסתפק בתנאים פחותים משמעותית מעמיתיהם השליחים ומעובדי המדינה בישראל.
אם בעבר הרחוק הרכב העמ"י היה מבוסס ברובו על בני ובנות זוגם של השליחים או לחלופין - ישראלים שגויסו למטרה זו בחו"ל, כיום חלק בלתי מבוטל מהעובדים מגויסים בישראל. בדומה לשליחים, הם נרתמים למשימה זו מטעמי ציונות כאשר רבים מהם נדרשים לבלות תקופה ממושכת במדינות השירות, כשהם במרחק אדיר מביתם ומבני משפחותיהם.
על-אף העובדה שהמדינה גייסה את העמ"י לתפקידיהם תוך הדגשת החשיבות של שליחותם, העובדים נדרשים לממן בעצמם את כל עלויות המעבר והטיסה למדינת השירות. יתרה מכך, העמ"י מועסקים באמצעות חוזה מיוחד שמגדיר אותם כעובדים זמניים וכמעט משוללי זכויות. חוזי ההעסקה המיוחדים של עמ"י הם למעשה ערוץ העסקה מקביל שיצרה המדינה כדי להעסיק באופן קבוע מאות עובדים ארעיים, מבלי להחיל עליהם את הוראות התקשי"ר ותנאי ההעסקה המקובלים בשירות המדינה ובלי להידרש להסכמים קיבוציים אשר שומרים על זכויות העובדים ועל הביטחון התעסוקתי שלהם.
מלבד העובדה שהמדינה לא משתתפת בהוצאות המעבר והטיסה של העובדים למדינות השירות, שכרם של עמ"י לעניין ההפרשה לקרן הפנסיה ולעניין פיצויי הפיטורים, נקבע על-פי סכום שאינו משקף את משכורתם בפועל. כמו-כן, חלה שחיקה משמעותית בשכרם מאז עידכון השכר האחרון ולאחרונה אף נתבשרו על הארכת יום עבודתם בחצי שעה ללא תוספת תשלום.
הוועדים הבולטים שתומכים במאבקם של העמ"י הם ועד עובדי משרד החוץ וועד עובדי משרד הביטחון. מוועד עובדי משרד החוץ נמסר היום: "אנו מברכים על המהלך המוצדק של קבוצת עובדים גדולה שעד היום לא זכתה לטיפול ראוי במצוקותיהם. הצטרפותם של העובדים המקומיים הישראלים להסתדרות היא חלק בלתי נפרד מהמאבק המתמשך לשיפור תנאי השירות של נציגי המדינה בחו"ל, ואנו נפעל יחדיו להשגת המטרות המשותפות".

תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  10/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי 90 נציגויות ישראל להסתדרות: עיזרו לנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הם לא מסכנים
אובד מדינה  |  10/12/13 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בתביעה נטען כי אחת ממרצפות הסניף בלטה והייתה עם מקדם חיכוך שלא בהתאם לתקן ובעטיה נפלה הלקוחה ונגרם לה שבר בכף ידה
עופר וולפסון
הצוות המשפטי של ועדת הפנים בדיון על תיקון חוק הרשויות המקומיות בנוגע להשעיית ראש רשות: "בית המשפט בפסיקותיו יצר למעשה סחרחורת חוקתית. ברור כי גם בהצעת החוק הזו תישאר המילה האחרונה בידיו של בית המשפט"
יצחק דנון
עילת התביעה היא ביטול שלא כדין של הסכם בין הצדדים לעשיית שימוש במערכת לניהול קמפיינים פרסומיים של הנתבעת ואשר הסב לתובעת נזקים במיליוני שקלים
עידן יוסף
שניים נוספים נפצעו באורח בינוני לאחר שקנה מקלע "מאג" בו ירו בא במגע עם שאריות חומר נפץ שנשפכו מפגז שחולץ מקנה טנק והתלקח
איתמר לוין
טוענת שאין צורך להוכיח שזויפו קולות במספר שהיטה את התוצאות לטובתו של משה אבוטבול אלא רק שהייתה אפשרות ממשית לכך    בא-כוחו של אבוטבול: למדינה אין ראיות אלא רק בדלי ניירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il