X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סבורה שהמידע שמסר המתמודד המוביל מספיק לשלב הסדר החוב אך לא לשלב המסחר במניות הקונצרן גבאי סבור שבן-משה צריך למסור מידע מלא על השליטה בעסקיו עוד לפני אישור המכירה בן-משה: אני בעל השליטה היחיד באקסטרה
▪  ▪  ▪
גבאי. להיחשף יותר [צילום: תמר מצפי, באדיבות גלובס]

רשות ניירות ערך אומרת כי אם ירכוש מוטי בן-משה (יחד עם אדוארדו אלשטיין) את השליטה בקונצרן אי.די.בי, יהיה עליו למסור מידע רב יותר על מקורות המימון שלו מאשר זה שנמסר עד כה. עמדת הרשות הוצגה (יום ג', 10.12.13) לבית המשפט המחוזי בתל אביב לבקשתו של השופט איתן אורנשטיין, בעקבות טענתו של נוחי דנקנר לפיה בן-משה מסתיר את מבנה עסקיו ואת מקורות כספו.
אסיפות הנושים של אי.די.בי אישרו (יום א', 8.12.13) ברוב של 75% את הצעתם של בן-משה ואלשטיין לרכישת השליטה באי.די.בי ודחו באותו רוב את הצעתם של דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי, אך ההכרעה נמצאת בידיו של אורנשטיין.
לדעת הרשות, "קיימת הצדקה להבדיל בין היקף הגילוי הנטען במסגרת אישור הסדר חוב לבין הגילוי הנדרש לצורך קיומו של מסחר שוטף". הרשות מסבירה, כי דרישות גילוי נרחבות לפני הסדר חוב עלולות להרתיע משקיעים מלהתמודד על רכישת החברה שבקשיים. עם זאת, הרשות סבורה שעל בן-משה ואלשטיין להבהיר עוד לפני הדיון בבית המשפט באיזו צורה בדיוק הם מתכוונים לרכוש את אי.די.בי, והאם הם עומדים על התחייבותם להזרים כספים לאי.די.בי.
המומחה מטעם בית המשפט, עו"ד איל גבאי, מסר בתגובתו, כי גם הוא סבור שאקסטרה תצטרך להיחשף יותר לשם ביצוע ההסדר ורישום המניות למסחר. הוא ממליץ שבן-משה יחשוף את המידע כבר כעת, לפני שבית המשפט יאשר את ההסדר באי.די.בי. מידע זה כולל את בעלי השליטה, הסכמי השליטה, בעלי העניין והנהנים בקבוצה. גבאי מציין, כי השרשור באמצעותו שולט בן-משה באקסטרה, אינו שונה מהותית מזה שבאמצעותו שולט גרנובסקי באמבלייז - החברה דרכה הוא משתתף בהתמודדות לצידו של דנקנר.
לגבי המקורות הכספיים של בן-משה וגרנובסקי אומר גבאי, כי החששות והספקות הוסרו ברגע בו השניים הפקידו כאמור 980 מיליון שקל בנאמנות קשיחה לצורך ביצוע ההסדר - סכום גבוה מזה שהפקידו דנקנר וגרנובסקי. לבסוף הוא אומר, כי הנושים מודעים ליתרונות ולחסרונות של כל הצעה ולא ניתן לטעון שלא קיבלו את כל המידע שרצו.
בן-משה עצמו אומר בתגובה לפניית אי.די.בי, כי הוא בעל השליטה היחיד בחברת אקסטרה שבאמצעותה הציע לרכוש את הקונצרן. לדבריו, דנקנר והקונצרן הפיצו כזבים כאילו יש לו שותף סמוי וכאילו אין בידיו הכספים הדרושים לביצוע הרכישה, וזאת במטרה להכשיל את הצעתו. הוא מזכיר, כי אקסטרה הפקידה 600 מיליון שקל מתוך 980 מיליוני השקלים שהפקידה הקבוצה בראשותו לצורך הרכישה, וכי היא הוכיחה שבחשבונות הבנקים שלה מצויים 1.13 מיליארד שקל.
בן-משה מציין, כי גרנובסקי סירב לחשוף עד כה את מקורות המימון שלו ואת עברו העסקי. עוד הוא טוען, כי דנקנר חושש מאוד מאובדן השליטה באי.די.בי, שכן הדבר יביא לחקירתו בפני בעלי התפקידים מטעם בית המשפט ולדרישה שיכסה את חובותיו האישיים. ומכאן המלחמה הקשה שהוא מנהל על השליטה.

תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  10/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע: מוטי בן-משה יצטרך למסור יותר מידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
אפרת פרץ
דנקנר: "טרם נאמרה המילה האחרונה"    בסיבוב הראשון של הצבעת נושי אי.די.בי, 35% הצביעו בעד דנקנר ו-71% בעד המתחרים    בסיבוב השני הצטרף בנק לאומי להצעה המובילה, זו של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, אשר יהפכו לבעלי השליטה באי.די.בי
איתמר לוין
אורנשטיין דחה את בקשתו של דנקנר לעכב את ההצבעות האחרונות באסיפות הנושים    דנקנר טען שפרסום עמדת המשנה ליועץ המשפטי בדבר חוק הריכוזיות גרם נזק בלתי הפיך להצעתו
עופר וולפסון
רו"ח יהודה ברלב, לשעבר קצין חקירות בכיר ביאח"ה, על עסקיו של בן משה: "מציג עצמו כמשקיע בודד, אולם החברה המחזיקה בקבוצת אקסטרה רשומה באיי הבתולה ולא ידוע מי עומד בראשה"    "הוצאת יותר מכמה עשרות מיליוני שקלים מהחברה מסכנת את פעילותה"
שירות גלובס
"אבא, מקווה שלא יגנבו את החברה מידיים ציוניות, הגונות וישרות כמו שלך. אני גאה בך"    דנקנר הבת עוררה זעם ציבורי ב-2008 כשהועסקה בדסק"ש ב-27 אלף שקל בחודש, וערכה חתונת אלף מוזמנים ב-2011, בשיא המחאה החברתית
שירות גלובס
בראיון בערוץ 2, רגע לפני הכרעה באשר לגורל השליטה באי.די.בי, אומר נוחי דנקנר: "בראש מעייני דבר אחד - שהנושים יקבלו את שיעור ההחזר הגבוה ביותר על כספם"    מכה על חטא: "טעיתי כשחשבתי ב-2010 שהמשבר חלף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il