X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הממשלה לא מסוגלת ליישם דברים כמו שצריך, לא מבצעת תכנון תחבורה ציבורית ואין לה ראייה כוללנית; יש אי סדר ואימפוטנטיות", אמר פרופ' פרשקר, לשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה רענן חסידוף, מהנדס תחבורה והמנחה מסתייג: "התחום התקדם בשנים האחרונות"
▪  ▪  ▪
יוסי פרשקר, הפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון [צילום: קובי קנטור/אנשים ומחשבים]
מהנדס התחבורה רענן חסידוף [צילום: קובי קנטור/אנשים ומחשבים]

קובי מגמי, מנהל פרויקט המטרונית מטעם יפה נוף [צילום: קובי קנטור/אנשים ומחשבים]

"בכל הנוגע לתחבורה הציבורית, אין בארץ ממשלה, אין תכנון, לא קיימות רשויות מטרופוליטניות וארציות שמנהלות את התחבורה, אין ראייה כוללנית של המצב. מה שיש זה אי-סדר ואימפוטנטיות - הפקידות הממשלתית לא מסוגלת ליישם בתחום דברים כמו שצריך והפוליטיקאים לא רוצים לעשות זאת. הם רק אומרים שהם רוצים, אבל אלה שהם מעוניינים למצוא חן בעיניהם אינם הציבור אלא המקורבים שלהם". דברים חריפים אלה אמר פרופ' יוסי פרשקר מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון ולשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה.
פרופ' פרשקר סיכם חבר-דיון בנושא שילוביות בתחבורה הציבורית, שהיה חלק מכינוס World eGov Forum 2013, שהתקיים השבוע באולם הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה חבר-הדיון היה מהנדס התחבורה רענן חסידוף.
אי-תונות
בדבריו, ביקר פרשקר גם את טיפולה של התקשורת במצב התחבורה הציבורית בארץ וקרא לו "אי-תונות". "אומרים שהעיתונות היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, אבל אני קורא מעט מאוד דברים ביקורתיים על התחבורה הציבורית בישראל. אני לא קורא מאמרים שנוגעים לאי-הנוחות, לאי-התכנון, לאי-הביצוע, לכישלון הכללי של ניהול התחבורה בישראל. העיתונות, כמו הפוליטיקאים, פשטה רגל בנושא. המזל של הפוליטיקאים הוא שהעיתונאים כמותם", אמר.
ככלל, לדברי פרופ' פרשקר, "לא העיתונות ולא הממשלה עושות את תפקידיהן. אנחנו נמצאים בהתמוטטות מערכות, לא רק בתחבורה". הוא קרא למשרד התחבורה להתמקצע בנושא, כי "אם הוא לא יהיה מקצועי - נמשיך לסבול".
"דרושה פעולה משותפת של המפעילות והממשלה"
חסידוף אמר כי כדי שתהיה שילוביות טובה בתחבורה הציבורית, צריכה להיות פעולה משותפת של החברות המפעילות והממשלה. "כיום, המצב הוא שכל אחד אומר שהשני יתחיל לעסוק בנושא", ציין.
הוא הוסיף כי "הציבור מבקש אפשרות להגיע באמצעות התחבורה הציבורית מנקודה א' לנקודה ב' בדרך הנוחה ביותר, עם זמן המתנה קצר ושימוש רק בכרטיס אחד. בנוסף, נדרש לשדר אמינות לציבור. אנחנו לא רוצים ולא יכולים להתחרות ברכב הפרטי, אבל אנחנו שואפים לצמצם את השימוש בו. אם לא נספק לנוסעים את השירות בצורה הטובה ביותר ובזמן הכי קצר, אנשים יחזרו לרכב הפרטי, ורק מי שלא תהיה לו ברירה ייסע בתחבורה הציבורית".
עם זאת, חסידוף אמר כי "בשנים האחרונות התקדמנו - התחבורה הציבורית עברה לכרטיסי רב קו, בוצעו רפורמות שונות, יש פיילוט למידע בזמן אמת בתחנות האוטובוס, קיימים מתקני אופניים ליד תחנות הרכבת ויש שירות חנה וסע. בנוסף, הטכנולוגיה קיימת, אפשר לתכנן את הנסיעה באמצעות אפליקציות שונות. הדברים הולכים לכיוון טוב, אבל צריך הרבה סבלנות".
המקרה של המטרונית
קובי מגמי, מנהל פרויקט המטרונית בחיפה מטעם חברת יפה נוף, הציג את הפרויקט. הוא ציין כי קיימות כיום 90 מטרוניות, שש מהן היברידיות, וכי "עברנו כבר את רף 100 אלף הנוסעים, בעוד שההערכות היו שהמספר יגיע עד כה ל-80 אלף".
לדבריו, "הטכנולוגיה מהווה חלק חשוב מפרויקט המטרונית. בנוסף, הפרויקט הצריך ביצוע סנכרון בין הרבה מאוד גורמים - וזה היה קשה. הממשלה מעט איחרה בלוח הזמנים אבל בסך הכול נעשתה עבודה טובה".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  12/12/2013   |   עודכן:  12/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בכל הנוגע לתחבורה הציבורית - אין ממשלה"
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אכן היה לצריך לאסוף
צורי  |  12/12/13 20:32
2
קראתי את תגובתו של חסידוף
צורי  |  12/12/13 20:40
3
העתונות שלנו מתעניינת רק ....
אבי געזונט  |  13/12/13 02:05
4
רוב התחבורה הציבורית בצפון
נמכרכה לערבים  |  13/12/13 09:52
5
רק ביחס לתחבורה ציבורית
הרועץ המשפטי  |  13/12/13 11:29
6
היה המדען הראשי במשרד=========
יוד יוד  |  13/12/13 11:33
7
חנן וייס
נכון ועוד  |  13/12/13 13:15
 
- בכל הנוגע לבג"ץ
מיכאל שער  |  13/12/13 14:34
8
אין אונות
yossy  |  13/12/13 17:31
9
תחבורה ציבורית.
m.f  |  13/12/13 22:14
10
כולנו יודעים שהתחבורה הציבורית
אנשים חושבים  |  14/12/13 12:26
11
גם במוניות אותו מצב
הנוסע הנדפק  |  14/12/13 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נהג של חברת קווים טוען כי הוטרד ע"י שני נוסעים    במקום להסיע את כולם לתחנת המשטרה הקרובה הוריד את כל הנוסעים, כולל את השניים וגרם להם להמתין דקות ארוכות ללא פתרון מהחברה
עידן יוסף
אפליקציית המידע החדשה של משרד התחבורה לנוסעי האוטובוסים נעדרת מידע בסיסי, אינה מדויקת ואינה עונה לצורכי הנוסע
עידן יוסף
שוב זה קורה: משרד התחבורה עיכב במשך יותר משנה מיזם אפליקציה לתחבורה ציבורית, אבל כשהגיעה העת לחשוף אותה לציבור התברר שפיתוחה בכמעט רבע מיליון שקל נעשה בפטור ממכרז, והתוצאה בהתאם
עידן יוסף
פארסה בהתנהלות משרד התחבורה: מה הסיבה שבגללה לא גבו תשלום מהנוסעים, ומה התקלות הצפויות למשתמשי המטרונית
עידן יוסף
פורסם מכרז להפעלת עשרות קווים עירוניים ובין-עירוניים בסביבות אשדוד, יבנה ורחובות    השירות יוגדל ב-50 אחוזים בממוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il