X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלוש חברות שנסעו לטיול מאורגן באיטליה טוענות כי מדריך הקבוצה השפיל אותן והשמיע כלפיהן אמירות גזעניות הכוללות גידופים, דברי השפלה ובוז
▪  ▪  ▪
לא נהנו כלל מהטיול באיטליה [צילום: פלאש 90]

שלוש חברות מנתניה שיצאו לטיול מאורגן לאיטליה באמצעות חברת הנסיעות איסתא ליינס מתל אביב טוענות כי נפלו קורבן למסע של השפלות, ביזיון והתעלמות מצדו של המדריך אשר ליווה את הטיול. בעקבות כך הגישו השלוש - זהבה רוב, מזל דנינו וגאולה נובק - תביעת פיצויים (לשון הרע) בסך 150,000 שקל נגד איסתא ומדריך הטיול צורי ארביב.
בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בכפר סבא נטען כי כבר ביום הטיסה דיבר אליהן המדריך בזלזול ובסגנון בלתי הולם כאשר התקשרו אליו על-מנת לברר את אי התייצבותו במועד לנקודת המפגש בשדה התעופה. באותה השיחה קבל המדריך על כך שהתובעות "מפריעות לי באמצע המקלחת" ו"באיזה זכות אתן מתקשרות אלי".
לדברי התובעות, בהגיען למלון וכאשר נוכחו לדעת כי בחדרן הוצבה מיטה מתקפלת שאינה תואמת את צרכיהן לאור גילן המבוגר, כאשר טרם הטיול ביקשו מפורשות מהנתבעים לדאוג לתוספת של ספה נפתחת במקום מיטה מתקפלת, הן ירדו לקבלה וביקשו מהמדריך לדאוג לכך שתקבלנה את שהובטח להן מבעוד מועד וכפי שהוצג בדף המידע של איסתא בנוגע לאפשרויות הלינה בחדר של שלושה אנשים.
לתדהמתן הן נאלצו במעמד זה להתמודד עם אמירות גזעניות ומשפילות מצדו של המדריך הכוללות גידופים, דברי השפלה ובוז שאין דומה להם על-אודות מוצאן, ( בנות עדות המזרח ממוצא מרוקאי) לעיני כל, ובשעה שעודנו מחלק את המפתחות לחדרים לחברי הקבוצה.
בתביעה נאמר כי המדריך החל צורח ומגדף לעברן של התובעות: "ברבריות, כאן זה לא מרוקו, תחזרו למרוקו" וכל זאת בפומבי למשמע אזניהם של נוסעים נוספים שהיו עמם בטיול, ואורחי המלון. התובעות טוענות כי מדריך הקבוצה איבד כל רסן והחל לפלוט דברים מביכים ופוגעניים במיוחד תוך השפלתן וכי ניכר על מרבית הקבוצה כי הינם מרגישים נבוכים נוכח התבטאויותיו כלפיהן.
ביום השני לטיול, טוענות התובעות בתגובה לפנייתן אל המדריך בבקשה כי יתנצל על אמרותיו הקשות, פלט הלה שלל גידופים נוספים והתרה בהן שלא לפנות אליו ולא להתקרב אליו, וכי הן אינן מתאימות לרמתו. עוד נטען בתביעה כי לאורך כל ימי הטיול התעלם מדריך קבוצה מהתובעות וסירב לענות על שאלותיהן והתייחס אליהן כאל "אוויר". אשר על כן הן נאלצו להיעזר בנוסעים אחרים על-מנת לדעת את לוחות הזמנים בטיול ואת היעדים אליהם נוסעים.
לדברי התובעות, תחושות ההשפלה ואי הנוחות ליוו אותן לאורך כל הטיול והפגיעה הגדולה בכבודן ובשמן הטוב כתוצאה מאמרותיו הגזעניות של מדריך הקבוצה אשר הפך אותן למטרה לבוז וללעג והשפילן בפני הנוסעים אחרים בקבוצה הייתה גדולה מנשוא.
לדברי התובעות, באמצעות עו"ד ליאת אברהם רשתי, הן לא נהנו כלל מהטיול עקב ההתעלמות המוחצנת והבלתי פוסקות מצד המדריך ואף חיכו שהטיול ייגמר על-מנת לחזור ארצה וזאת כשהן פגועות, כאובות ומאוכזבות מהטיול אליו ציפו וחיכו זמן רב.
בתביעה נאמר כי במכתב תגובה של איסתא למכתב שנשלח על-ידי באת-כוחן של התובעות מודה המדריך מפורשות כי נקט בהערה לא נעימה וטען כי התנצל על כך בפני התובעות. ואולם התובעות מכחישות את דבר ההתנצלות וטוענות כי המדריך לא רק שלא התנצל בפניהן, אלא המשיך במסע הביזיון, ההשפלות וההתעלמות לאורך כל הטיול.
בית המשפט מתבקש לפסוק לכל אחת מהתובעות פיצויים של 50,000 שקל בגין הפגיעה בהן, ביזיונן והשפלתן בעיני הבריות. בתביעה נאמר כי הנזק הנפשי בגין ההשפלות אותן חוו התובעות עולה על סכומי הפיצויים עשרות מונים, ואולם משיקולי אגרה בלבד העמידו התובעות את תביעתן על הסכום האמור.
טרם הוגש כתב הגנה.

ת.א. 17163-12-13
תאריך:  13/12/2013   |   עודכן:  13/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדריך לנוסעות: ברבריות, כאן זה לא מרוקו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כמו בכל טיול מאורגן
דידה  |  13/12/13 19:51
2
אני סקפטית
עדה איסט  |  14/12/13 05:38
3
אני סקפטית
עדה איסט  |  14/12/13 06:15
4
איפה תגובת המדריך המושמץ?!
א.א.  |  14/12/13 15:24
 
- מה הקשר?
עדה איסט  |  14/12/13 16:15
5
כל הכבוד לתובעות על יוזמתן.
יוגב ב.  |  14/12/13 21:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התובע התגייס לצה"ל בפרופיל 97 וסבל מדופק מהיר וקשיי נשימה    לתביעה צורפה חוות דעת רפואית הקובעת כי לא הייתה הצדקה להשתלת קוצב הלב בגופו
יצחק דנון
הנהג עבד בשגרירות משך 5 שנים עד למועד פקיעת תוקף אשרת העבודה שלו בארץ. טוען כי נאלץ להסיע בימי המנוחה את אשת השגריר לכנסיה ולסידורים שונים
אפרת פרץ
אם ביום ראשון הקרוב יאשר השופט את הצעת אלשטיין ובן משה לרכישת השליטה, צפוי גרנובסקי להמשיך הלאה, ולחפש השקעה גדולה אחרת עבור קופת המזומנים של אמבלייז
איציק וולף
ג'אנג סונג תאק, שהיה האיש השני החזק בקוריאה הצפונית הוצא להורג על-ידי אחיינו השליט במדינה    "ג'אנג ניצל את כוחו יותר מדי וחשב שהוא גדול יותר מהמדינה. הוא בוגד - יותר גרוע מכלב"
עופר וולפסון
השר לביטחון פנים מונה לרכז את פעולות הסיוע, החילוץ ושיקום התשתיות    מבקר המדינה יבדוק ההיערכות    שר הכלכלה התיר עבודת עובדים חיוניים    כ-26 אלף בירושלים עדיין מנתוקים מחשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il