X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבקשה נטען כי אמברוזיה בעלת הזיכיון לשיווק תוסף התזונה סולגאר מתעתדת לשווק תוסף תזונה אומגה 3 צמחי תוך הפרת פטנט שלה
▪  ▪  ▪
אומגה 3 ולא מדגים [צילום: פלאש 90]

חברת מגנטיקה אינטראקטיב הגישה לבית משפט המחוזי בתל אביב בקשה, לאסור בצו מניעה זמני על חברת אמברוזיה סופהרב מנתניה אחת המשווקות הגדולות בישראל בתחום תוספי תזונה, מלייצר ומלשווק תוסף תזונה אומגה 3 צמחי, המופק מזרעי המרווה המרושתת. מגנטיקה אינטראקטיב עוסקת במחקר ובפיתוח, ברישום פנטים ובניצולם בתחומים שונים ומגוונים.
בבקשה נאמר כי מגנטיקה הייתה שותפה, ביחד עם מכון וולקני, בפיתוח ההמצאה נשואת הפטנט הישראלי שנרשם לגבי תכשירים המכילים כחומר פעיל מרכיבים מזרעי מרווה מרושתת או משמן שהופק מזרעים אלה, וכי היא התקשרה עם מכון וולקני בהסכם לפיו השקיעה מיליוני דולרים בפיתוחה של האמצאה לכדי מוצר.
לטענת מגנטיקה, עד למועד הגשת הבקשה לפטנט, השימוש בחומצות שומן אומגה 3 לתוספי מזון נעשה בעיקרו ממקורות מן החי כגון דגים, ועד למועד גילוי האמצאה על-ידי חוקרי מכון וולקני, בעל המקצוע הסביר בתחום כלל לא היה מעלה בדעתו להשתמש במרווה לשם הפקת שומנים עשירים בחומצות שומן אומגה 3 ובוודאי שלא היה פונה לשימוש במרווה מרושתת דווקא.
לדברי מגנטיקה, היא ייצרה באמצעות חברת אמברוזיה ומנהלה אלכס מאור תוסף תזונה המכיל אומגה 3 מזרעי מרווה מרושתת בכמוסות רכות על-פי הפטנט ושיווקה אותו בהצלחה רבה בישראל ובחו"ל בשנים 2012-2008 והתוסף האמור זכה להצלחה כבירה בתעשיית המזון.
בימים אלה ממש, נטען בבקשה, נודע למגנטיקה לתדהמתה כי אמברוזיה החלה באמצעות חברת אינהרב ישראל מתל אביב שבבעלותה לייצור ולשיווק תוסף תזונה אומגה 3 צמחי לחלוטין המופק מזרעי המרווה המרושתת תוך הפרה בוטה של הפטנט, מוצר המיועד לשיווק ככל הנראה בשוק הישראלי.
בבקשה נאמר כי המוצר המכונה על-ידי אמברוזה "מרווה מרושתת" מפר את הפטנט אף על-פי הודאתה של אמברוזה עצמה בכנס מפיצים וסוכני המכירות שלה, כאשר הבהירה כי מדובר במוצר זהה למוצר שייצרה בעבר בעבור מגנטיקה.
לדברי מגנטיקה, המומחה פנחס דנציגר שהינו מהנדס כימיה ומזון בעל ניסיון רב המכיר את המוצר שלה וכן את הפטנט, קבע בחוות דעתו כי לא ניתן לייצור ולשווק את המוצר אותו מפרסמת אמברוזיה מבלי להפר את הפטנט הישראלי.
מגנטיקה מדגישה כי אמברוזיה מציעה למכירה את המוצר המפר אלא שהיא עדיין לא מספקת אותו ועל כן לא ניתן לבחון דוגמה של המוצר המפר, אולם ברור כי המוצר המפר המיועד לייצור ולשיווק על ידה מהווה הפרה ברורה של עיקר האמצאה המוגנת בפטנט.
מגנטיקה טוענת, באמצעות עו"ד נחום גבריאלי, כי לאמברוזיה יכולת וכוח ייצור משמעותיים ובכוחה לייצר במהירות ובזמן קצר כמויות גדולות של המוצר המפר, וכי הידע לעשות כן מצוי בידיה שכן היא זו שייצרה בעבורה את המוצר האמור על-פי הפטנט.
לדברי מגנטיקה, בימים אלה ממש החל שיווק המוצרים החדשים שהיא מייצרת על-פי הפטנט, ועל כן דרושים סעדים דחופים ובהולים שימנעו את הפרת הזכויות בפטנט ויאפשרו למנוע באופן יעיל את הצפת השוק במוצרים מפרים וגרימת נזקים בתי הפיכים לעסקיה.
אולם השופט גדעון גינת לא השתכנע כי יש מקום למתן סעד זמני במעמד צד אחד וקבע כי על אמברוזיה להגיב על הבקשה עד ליום 25 בחודש.

ת.א. 18514-12-13
תאריך:  14/12/2013   |   עודכן:  14/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון גינת
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגנטיקה נגד אמברוזיה: האומגה 3 מפר פטנט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תנועת התחבורה הציבורית מתחדשת בהדרגה, התחבורה הפנימית בבירה תתחדש בבוקר    כביש 1 סגור לתנועת כלי רכב פרטיים    עיכובים קשים בתנועת הרכבות בקו החוף
עידן יוסף
בשל הסופה לא יתקיימו לימודים בישובים רבים ובהם בירושלים וברמת הגולן
אלעזר לוין
ישתתף במימון הוצאות הפיתוח ל-140 מגרשים    הממשלה תאשר בשבוע הבא גם הגדלת התמיכות ליישוב החדש בכ-14 מיליון שקל    ועוד: הסיפור המוזר של המקווה
עידן יוסף
בלוד נספה תינוק בשריפה, בנחל צאלים טבעו שני בדואים ותושב ראשון לציון מעד ונהרג    רשות הטבע והגנים: מסלולי הטיול ייבחנו מחדש    הצפה בנחל שפירים משתקת תנועת הרכבות למודיעין
עידן יוסף
רשות המיסים דוחה את המועד לנוכח הסערה    לפיד: בעלי העסקים מתקשים לחזור לשגרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il