X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הערכת מצב שנערכה הבוקר במשרד החקלאות העלתה חשש מפני פגיעה קשה בגידולי השדה בשל הקרה שצפויה להימשך במשקים רבים בצפון הארץ נרשמו שיבושים באספקת החשמל וכתוצאה מכך נפגעה פעילות הלולים והרפתות
▪  ▪  ▪
השטחים החקלאיים ניזוקו קשות [צילום: לימור הולץ]

נזקי סופת השלגים לענף החקלאות נאמדים בעשרות מיליוני שקלים. זהו האומדן הראשוני שעלה בהערכת המצב שקיים הבוקר (יום א', 15.12.13) מנכ״ל משרד החקלאות, רמי כהן. מדובר בהפסדים שמצטרפים לנזקים בסך מאות מיליוני שקלים שנגרמו לתשתיות ברחבי הארץ.
במשרד החקלאות התקבלו מאות פניות מהחקלאים ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע ונכון לשעה זו מסתמן כי עיקר הבעיה הינה בגידולי השדה בשטחים הפתוחים במרכז הארץ בשל הקרה.
במשרד החקלאות עוקבים אחרי תחזית מזג האוויר ומעריכים כי אם הטמפרטורות תרדנה מתחת לאפס במהלך היממה הקרובה, היקף הנזקים יגדל משמעות. במשקים רבים בצפון הארץ נרשמו שיבושים באספקת החשמל וכתוצאה מכך נפגעה פעילות הלולים והרפתות. במשרד משבחים את ההיערכות המוקדמת של רשויות הניקוז בכל רחבי הארץ שמנעה הצפות והתקלות בהיקף משמעותי.
לקראת הערב, תתקיים ישיבת המשך לתיאום הפעולות מול ארגוני החקלאים ולגיבוש הצעדים הדרושים לטיפול בבעיות שיתעוררו בקרב החקלאים.
אולם נראה שהערכת הנזקים של משרד החקלאות היא המינימלית. הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, קרן קנט, העריכה כי הנזקים מגיעים עד לסכומים של כ-100 מיליון שקלים ועשויים להאמיר במאות מיליונים נוספים.
בחדר המצב שפתחה החברה התקבלו משעות הבוקר מאות דיווחי נזק של חקלאים. לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט, החברה תיגברה את מערך השמאים שיצאו לשטח לאמוד את הנזקים ובחברה מעריכים כי רק בימים הקרובים ניתן יהיה לאמוד במדויק את היקף הנזקים.
מנתונים ראשונים עולה כי נזקים כבדים נגרמו לגידולי ירקות בשטחים פתוחים ובכללם תפוחי אדמה, בצל וגידולי עלים כגון חסה וכרוב וכן גידולי תבלין. עיקר הנזק נגרם באזור מרכז הארץ ודרומה, כתוצאה מהברד. הרוחות העזות גרמו לנפילה ולפתיחה של חממות רבות בכל רחבי הארץ. נזק רב נגרם לחממות ולגידולים שונים כמו פרחים וירקות ובכללם עגבניות ופלפלים.
בנוסף, הברד הכבד ונזקי הסופה פגעו קשות גם בפרדסים ומטעי אבוקדו בכל רחבי הארץ. עיקר הנזק נגרם מפגיעה של הברד בפירות וכן מהרוחות החזקות שגרמו לנשירת הפירות ושבירת עצים.
גם בענף הלול נגרמו נזקים כבדים כשעיקר הנזק נובע מקריסת לולים בצפון הארץ, כתוצאה מהשלגים וכן מהצפות של לולים.
עם זאת, בקנט אומרים היום כי עיקר הנזק צפוי כתוצאה מהקרה שפקדה הלילה אזורים רבים בארץ, אולם את היקף הנזק שגרמה הקרה ניתן יהיה לאמוד בהמשך, היות שעל-פי תחזית מזג האוויר אנו צפויים לקרה נוספת בלילות הקרובים. יצוין כי מבחינת נזקי מזג האוויר, הקרה גורמת בדרך כלל לנזקים הקשים ביותר. בקנט מזכירים כי בקרה שהתרחשה ב-2008 פיצתה החברה את המגדלים בכחצי מיליארד שקלים.

תאריך:  15/12/2013   |   עודכן:  15/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנזקים לחקלאות נאמדים במאה מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
ממחקר שנערך במרכז למדעי לב וכלי דם בסקוטלנד עולה, כי לאחר נטילת התרופה ושתיית היין, קצב הלב עלה במקצת, אך לאחר-מכן ירד בחזרה למצב תקין
איתמר לוין
יהודה רוזיליו, שהיה רב מושב ברוש, הוציא גווילים שכתב בהיותו סופר סת"ם, מכר אותם לאחרים והניח בריסטולים בארגזים הריקים    ביהמ"ש: פגע בקודש הקדשים של היחסים בין מתפלל לרבו
איתמר לוין
סמואל כובב הודה בעבירות מס והלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים בסחר בזהב בלתי רשום שהועבר מיהודה ושומרון    ישלם 850,000 שקל ויאבד רכוש ב-6 מיליון שקל
איתמר לוין
ביהמ"ש: ספק סביר האם הרב עמינדב קריספין ביצע את העבירות שיוחסו לו, לנוכח העובדה שמזכיר המועצה הדתית ארגן את המתלוננות ודרש תשלום תמורת הימנעות מהגשת התלונות
איציק וולף
שר האוצר יציג בישיבת הממשלה את התנגדותו להקמת ועדה ציבורית שתבחן רכישת מטוס לטיסות ראש הממשלה ונשיא המדינה ולבניית מתחם חדש למשרד ראש הממשלה ולבית ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il