X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עורך הדין אלי זהר פנה למזכיר הממשלה בדרישה להימנע מדיון בהצעה להתקשרות בין משרד הבריאות לחברת שראל בכל הנוגע לאספקת קנביס רפואי מגדלי הקנביס מאיימים בפנייה לערכאות משפטיות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
עו"ד זהר. המהלך כולו פגום [צילום: פלאש 90]

"ממשלת ישראל הפרה את כללי המנהל התקין כשיצרה מונופולין דה פקטו ללא מכרז בתחום הקנביס הרפואי". כך טוענים (יום א', 15.12.13) עורכי הדין אלי זהר ונגה רובינשטיין במכתב ששיגרו למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט.
השניים, המייצגים את שולחן מגדלי הקנביס הרפואי ברישיון בישראל ביקשו ממנדלבליט להימנע מדיון בהצעה עד לתיקון הליקויים בה.
עו"ד זהר ורובינשטיין כותבים עוד למזכיר הממשלה כי גם מהלך ההתקשרות בין משרד הבריאות לחברת שראל פגום, משום שהיא סוכמה עוד לפני שהצעת המחליטים הוגשה לאישור שרי ממשלה.
"המהלך כולו פגום גם מבחינת סדרי שלטון ומשפט, זאת מכיוון שלפי ידיעתנו עוד קודם שהונחה הצעת ההחלטה לאישור הממשלה, וממילא בטרם אושרה, התגבש סיכום ההתקשרות בין משרד הבריאות לבין שראל", נכתב במכתב למנדלבליט. לטענתם, מהלך זה למעשה הופך את ההחלטת הממשלה לחותמת גומי בעניין המונופול של שראל.
מנגד כותבים עוה"ד זהר ורובינשטיין כי במהלך ההליכים להסדרת הקנביס הרפואי לא זכו המגדלים לאפשרות להשמיע את דבריהם בפני ועדת ההיגוי הבין-משרדית שעסקה בנושא. זאת למרות שההסדרה עלולה לפגוע בפרנסתם. "מדובר בפגם יסודי, החובק בתוכו את העיוותים, הכשלים והחוסרים שבה לוקה ההצעה", כותבים השניים. בנוסף נכתב בפנייה למזכיר הממשלה, כי משרד הבריאות סירב להעביר למגדלים מידע רלוונטי במהלך הדיונים על ההסדרה, כדי לאפשר להם להעביר את התייחסותם להליך.
"אין לנו אלא לתמוה על דרך התנהלותה של רשות מינהלית, המחויבת בהגינות שלטונית, כלפי המגדלים", כתבו והוסיפו כי המצב אף עלול לגרום לכשל שוק, מכיוון שההסדרה המוצעת מגבירה את הריכוזיות של שראל גם בתחום הקנביס הרפואי. "יצירת מונופול דה פקטו כאמור, ללא מכרז ומבלי שנבחנו הנתונים הרלוונטיים ההכרחיים, ולבטח מצד אלה שייפגעו מההחלטה, היא הפרה יסודית של כללי הן מבחינה נורמטיבית והן מבחינת כללי הצדק הטבעי. להפרות אלה גם משמעות מבחינת כשלי שוק, מכיוון שלו ההצעה תתקבל, יש בה כדי להגביר את הריכוזיות בפעילותה של שראל גם לתחום חדש - הקנביס הרפואי".
עורכי הדין זהר ורובינשטיין ציינו במכתבם כי המגדלים נמנעו עד כה מנקיטת הליכים משפטיים, ורמזו בכך כי אם ההצעה תאושר, הם שומרים לעצמם את הזכות לעתור לבית המשפט.
בתוך כך גם בתנועת אומ"ץ מבקרים את ההתקשרות עם שראל. יו"ר התנועה, אריה אבנרי, פנה בסוף השבוע במכתב למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, ומתח ביקורת על העובדה שהבחירה בשראל נעשתה ללא מכרז ראוי כמתחייב על-פי החוק. אבנרי הציע להעביר את הפצת הקנביס הרפואי לעמותה שיקימו המגדלים, ובכך לאפשר פיקוח על העמותה ולמנוע התייקרות של הצמח.

תאריך:  15/12/2013   |   עודכן:  15/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הממשלה יצרה מונופול קנביס דה פקטו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין אם נראה "איפה ואיפה":
אזרח דפוק  |  15/12/13 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שמונה שרים הצביעו בעד החוק שיטיל מיסוי כבד על עמותות שיקראו להעמדה לדין של חיילי צה"ל ואשר יקבלו מימון מממשלות זרות    השרה לבני מגישה ערר וטוענת - החוק יקשה להגן על חיילים בטריבונלים בינלאומיים    הבית היהודי: הגשת הערר היא חוסר אחריות
איתמר לוין
הפרקליטות טוענת שמארג הראיות מוביל למסקנה ברורה שהכספים נועדו לתשלום שוחד    "גירסתו של דנקנר על השירותים שנתן רבין לתעשיות מלח - כבושה וחסרת תימוכין"
איתמר לוין
טוענת שמנכ"ל המינהל לשעבר קיבל מרבין 45,000 שקל כשוחד, שבוע לאחר שביקש מרובינשטיין - שהיה אז היועץ המשפטי לממשלה - לקדם את הפשרת קרקעותיה של תעשיות מלח
איתמר לוין
המדינה מאמצת את הקו שהעלה השופט דוד רוזן וטוענת שעצם שכירתו של מאיר רבין לסייע בקידום ענייניה של תעשיות מלח, היה בגדר מתן שוחד - אפילו אם לא הועברו כספים ליעקב אפרתי
יצחק דנון
מנרב מבקשת מבית המשפט לקבוע כי היא הזוכה במכרז של שירותי בריאות כללית לביצוע עבודות בפרויקט הקמת בית חולים במרכז הרפואי קפלן בשל התנהלות בלתי תקינה של הקופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il