X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופט המשפחה מראשון לציון טוען, כי האפליה נוצרת משום שהאב חייב לשאת לבדו במזונות הילדים עד הגיעם לגיל 15, גם כאשר המשמורת משותפת לשני ההורים
▪  ▪  ▪
להגדיל את התשלומים המשותפים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
"תוצאה מקוממת"
בפיו של השופט יעקב כהן ביקורת יוצאת דופן על עמיתו, שופט המשפחה אסף זגורי המכהן בטבריה ובנצרת: "תוצאה לפיה מחויב האב המשתכר סך של 6,500 ש'ל נטו לחודש לשאת בדמי מזונות ילדיו הקטינים לידי אם המשתכרת סך של 17,500 שקל נטו לחודש, כפי שנקבע בתמ"ש (טבריה) הנ"ל, כאשר הילדים מצויים במשמורת משותפת של הוריהם וכאשר שני ההורים נושאים באחריות טיפולית וכלכלית זהה ומשותפת לצרכי הילדים, הינה בעיני תוצאה מקוממת הפוגעת בערכים של צדק ושל שוויון ופוגעת בעקיפין באופן חמור בטובתם של קטינים העלולים להינטש כמעט כליל בפועל ע"י אב שאיננו מסוגל לעמוד במטלות שהוטלו עליו ע"י ביהמ"ש והופך להיות לאדם נרדף ע"י הליכי הוצל"פ, אב שאינו מסוגל לקיים משק בית עצמאי ולהעניק במסגרתו בית לילדיו בעת שהותם עימו".

הדין העברי בנושאי מזונות יוצר אפליה בלתי מוצדקת בין אבות לאימהות, וגם בין ילדים החיים בישראל. כך אומר (11.12.13) סגן נשיאת בית המשפט למשפחה בראשון לציון, יעקב כהן.
כהן מתייחס למצב בו על-פי ההלכה, על האב לשאת לבדו במזונות ילדיו עד הגיעם לגיל 15, בעוד שרק מעל גיל זה ההורים מתחלקים במזונות מדין צדקה. לדבריו, בשל כך נוצר במשמורת משותפת מצב בו גם כאשר הכנסות האם עולות על אלו של האב - הוא לבדו נושא בהוצאות. כהן מרחיב באומרו:
"חיים להם בני זוג יחדיו, מביאים ילדים לאוויר העולם, ומגדלים אותם במאמצים משותפים ובמשק בית משותף. משכורות שני ההורים (נניח לצורך הבהרת הדוגמה שמדובר במשכורות זהות או דומות) מופקדות לחשבונם המשותף של בני הזוג ומתוך חשבון זה נושאים בני הזוג בכלל הוצאות חייהם, ובהוצאות חייהם של ילדיהם המשותפים.
"והנה בפרוץ משבר בין ההורים וכאשר מההכנסות שהספיקו עד לאותו מועד בקושי רב לקיומו של משק בית אחד, נאלצים ההורים לקיים שני משקי בית ונדרש האחד מהם לשאת לבדו במלוא הוצאות חייהם ההכרחיות של הילדים, ואילו ההורה האחר שהשתתף אף הוא עד לאותו מועד בהוצאות חייהם ההכרחיות של ילדיו הקטינים פטור מכך לחלוטין. כיצד ניתן ליישב תוצאה שכזו עם ערכים של שוויון וצדק?
"פעמים רבות אין האב יכול לעמוד במטלה של קבלת ילדיו לחלק ניכר מהזמן, נשיאה בצרכיהם (לרבות מדורם) בעת היותם עימו, ותשלום נוסף לאמם עבור צרכי חייהם ההכרחיים לרבות מדורם עימה. התוצאה הכמעט בלתי נמנעת הינה ויתור מאולץ של האב על רוב זמן השהות המשותפת עם הקטינים, ולעיתים קרובות, הפרת פסק דין המזונות על כל התוצאות הקשות הנלוות לכך".
כהן מוסיף, כי כאשר רק אחד ההורים הוא יהודי, נוצרת "אפליה בין קטין אחד למשנהו על-רקע הדין האישי או העדר הדין האישי של הוריהם, אף כי ברור וידוע כי צרכיהם של ילדים אינם שונים ואינם משתנים עקב הזהות הדתית של הוריהם".
לדברי כהן, על-מנת להתמודד עם בעיה זו, נוטים בתי המשפט למשפחה "להקטין ככל הניתן את מספרם ושיעורם של רכיבי הצריכה הבאים בגדר הצרכים ההכרחיים, ולהגדיל במידת האפשר את מספרם והיקפם של החיובים 'מדין צדקה' שפרעונם חל על שני ההורים על-פי יכולותיהם, ובהתחשב בהכנסתו הפנויה של כל אחד מההורים (לאחר פרעון דמי המזונות ע"י האב החייב לבדו בצרכים ההכרחיים)".
הדברים נאמרו במסגרת פסק דין בו דחה כהן בקשתה של אם לחייב את בעלה לשעבר בתשלום מזונות בסך 9,000 שקל לחודש עבור שלושת ילדיהם, למרות שהמשמורת עליהם מתחלקת בשווה בין בני הזוג והילדים שוהים מחצית מזמנם אצל כל אחד מההורים. כהן החליט כך למרות שכל הילדים הם בני פחות מ-15, כאמור - כדי לשמור על השוויון בין ההורים. האם חויבה בתשלום הוצאות בסך 8,000 שקל. את האם ייצג עו"ד שלום כהן, ואת האב - עו"ד מאיה רוטנברג.

תאריך:  17/12/2013   |   עודכן:  17/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההלכה מפלה בין אב לאם במזונות הילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד פרץ
סלקום משנה גישה ויצאת במהלך תחת הכותרת "לתת זה לקבל" בהשקעה של 10 מיליון שקל, שבו כל לקוחות החברה יוכלו להירשם להגרלות ולקבל מתנות
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע לקבוע שלישראל יהיה "אזור כלכלי בלעדי" במרחק של 200 מייל ימי מהחוף    תזכיר החוק מעגן גם את זכותה של המדינה באוצרות הטבע המצויים בים ובראשם הגז והנפט
מיטשל א' לוין
רבי יהודה הלוי בדרך לארץ ישראל כדי להגיע למימוש עצמי
עידן יוסף
למעלה מ-20 עובדים ומעורבים נעצרו לחקירה או עוכבו בתום חקירה סמויה    החשדות: שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, גניבה ממעביד, זיוף, הלבנת הון ועבירות מס
אביתר בן-צדף
מערכת סורד מבוססת על רכיבים מסחריים, וכוללת מקור-כוח, מערכות מידע, מערכות ניווט ואיכון, שאינן מבוססות-GPS, משקפת ומד-טווח לייזר, שמספקות לצלף את כל המידע הדרוש לו בזמן אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il