X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העירייה נתנה הנחות של 512 מיליון שקל בארנונה - 24% מכלל הכנסותיה בסעיף זה 20 בקשות מזויפות 30 מבקשים טענו שהם "סטודנטים" דיווחו על דירה לא גדולה או על מספר ילדים נמוך מהאמיתי יתלוננו במשטרה נגד זייפנים
▪  ▪  ▪
בית העירייה. סכומים שהיו יכולים להועיל למאזן

תושבי ירושלים הגישו בשנים האחרונות מאות בקשות להנחות בארנונה, החשודות כמזויפות, או שהנתונים שנמסרו בהן אינם נכונים - כך עולה מדוח של מבקרת העירייה, מלכה דרור. הדוח הוגש לראש העירייה ניר ברקת ולחברי מועצת העירייה כבר לפני תשעה חודשים, והוא מתפרסם עתה לראשונה.
המצב בירושלים חמור במיוחד, בשל ההיקף הגדול של ההנחות: ב-2011 נתנה העירייה הנחות ב-512 מיליון שקל(!), לעומת הכנסות כוללות מארנונה של 2.18 מיליארד שקל. במילים אחרות, ההנחות מהוות 24% מכלל ההכנסות בפועל. גביית-אמת הייתה משפרת את מצבה התקציבי של העירייה.
מדגם גילה זיופים ומסמכים "לא תקינים"
המבקרת כותבת, כי ב-2011 הוגשו כ-110 אלף(!) בקשות לארנונה, בנימוקים שונים. הביקורת בדקה מידגם של 320 בקשות שהוגשו בשנים 2012-2009, ורק 125 מהן נמצאו תקינות. 30 בקשות התגלו כמזויפות, כאשר המבקשים טענו שהם "סטודנטים". 58 בקשות אחרות לא עמדו בתנאים לקבלת הנחה. ב-107 מקרים אחרים הוגשו בקשות ללא המסמכים הדרושים; העירייה איתרה את המסמכים בחלק מהם, אך ב-14 מקרים לפחות התברר שהמסמכים אינם תקינים.
ב-20 מקרים התעורר חשד ברור לזיופים. לגבי 10 ממקרים אלו מצאה הביקורת, שעשרת הזייפנים קיבלו הנחות בסכום כולל של 170,000 שקל, כלומר 17,000 שקל בממוצע לכל מקרה. ברור שאין מדובר בדירות מגורים או בחנויות, אלא במוסדות - בתי כנסת ומוסדות שונים.
הנחה של 64,000 שקל למוסד
ב-2011 אישרה העירייה הנחות בארנונה לכ-1,400 בתי כנסת, בסכום כולל של 26 מיליון שקל, כלומר הנחה של כ-18,500 שקל לשנה בממוצע לבית כנסת (מדובר בדרך כלל בפטור מלא).
באותה שנה אישרה העירייה גם הנחות של 99 מיליון שקל ל-1,545 מוסדות. זוהי הנחה (לעתים קרובות פטור) של 64,000 שקל(!) לשנה בממוצע למוסד!
כ-38,000 מתושבי ירושלים ביקשו הנחות על בסיס מבחן הכנסה. מדובר במשפחות מרובות ילדים עם הכנסה נמוכה, המתגוררות בדירה לא גדולה יחסית. העירייה אישרה להן הנחות בסכום כולל של 124 מיליון שקל. הביקורת מצאה כי בכמה וכמה מקרים דיווחו התושבים שהם מתגוררים כביכול בדירה קטנה הזכאית להנחה, ובפועל התברר שהם מתגוררים בדירה גדולה, לעתים בת יותר מ-160 מ"ר, שאינה מזכה בהנחה. במקרים אחרים דיווחו על מספר ילדים נמוך מהאמיתי.
יצוין, כי לגבי חלק מההנחות אין בעיות. המדובר בהנחות הניתנות על-פי חוק לגימלאים, למקבלי קיצבאות זיקנה, לאסירי ציון ואחרים. מצד שני עולה מהדוח, שקיימים ליקויים בעבודת המחשב של העירייה בנושא הארנונה. בין היתר, יש גישה חפשית ללא פיקוח לחדר השרתים, שבו מרוכזים כל הנתונים.
"להחזיר כסף, לפנות למשטרה"
בשנת 2011 אישרו פקידי העירייה, ללא בדיקה, הארכה אוטומטית של 39% מההנחות שניתנו לתושבים בשנה קודמת. במקרה אחד, נתנו הנחה של 8,000 שקל ל"תושב העיר", כביכול, בעליו של נכס בעיר, כאשר לאמיתו של דבר הוא מתגורר זה שנים מחוץ לירושלים, ולכן אינו תושב ואינו זכאי להנחה.. במקרים אחרים קיבלו "דיפלומטים" הנחות, מבלי שחויבו להציג דרכון דיפלומטי.
המבקרת דרור דורשת מהעירייה לפעול לכך, שמקבלי הנחות ברמאות יחזירו את הכספים. במקרים חמורים, היא כותבת, על העירייה להגיש תלונות במשטרה נגד הזייפנים. מנכ"ל העירייה אומר בתגובה כי הינחה את עובדי אגף הגביה לדרוש החזרת הכספים, וכן להגיש תלונות במשטרה.

תאריך:  15/12/2013   |   עודכן:  15/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר ברקת / Nir  Barkat
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוגשו מאות בקשות חשודות להנחות בארנונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צריך כבר להכניס רמאים לכלא לכמ ל"ת
לגרום הרתעה אמיתי  |  15/12/13 22:30
2
לעומת מוסד
בית כנסת  |  16/12/13 08:09
3
התופעה גם בטבריה ל"ת
זיגדון  |  16/12/13 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עד 20,300 שקל למ"ר בנוי בקוטג'    וילה ב-3.66 מיליון שקל    דופלקס ב-2.3 מיליון שקל    המוכרים נתנו הנחות של 2% עד 4%
אלעזר לוין
רכשו בניין משרדים בן 27,200 מ"ר בדיסלדורף    התשואה - 75%
יצחק דנון
אפריקה ישראל טוענת כי לא ניתן עוד להתנות את הוצאת ההיתרים לבניית 50 יחידות הדיור הנותרות בהשלמת מערכת הביוב בישוב סביון הוותיק ודורשת לאפשר את השלמת השכונה החדשה בסביון החדשה
יצחק דנון
המבקש טוען כי הודעות הספאם מכילות הצעות לקבלת ברכה בתמורה לתרומת כספים והן מהוות הטרדה ופגיעה בפרטיות    סכום התביעה המצרפי - כ-10 מיליון שקלים
איתמר לוין
ביהמ"ש: אהרון כהן, אותו ייצגו מול המדינה לאחר שחילטה ממנו רכוש בשווי 95 מיליון שקל, הפסיק את ההתקשרות עימם לאחר שעו"ד איתן לירז הסכים להסתפק במחצית שכר הטירחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il