X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט מתבקש להורות לרשות השידור ולהוט לעמוד בתוך 3 חודשים במכסות שנקבעו בחוק ולגרום לכך שניתן יהיה לצפות בכתוביות סמויות בשידורי הערוץ הראשון דרך הוט
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

רשות השידור והוט מפרות את הוראות חוק הכתוביות על-ידי אי הנגשת שידורי הערוץ הראשון לצופים דרך הוט לאנשים כבדי שמיעה וחירשים. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד רשות השידור וחברת הכבלים הוט.
לדברי המבקש, עופר סלע, מנוי של הוט מקיבוץ נתיב הל"ה, לקוי שמיעה בדרגה גבוהה, על-אף הוראות החוק ועל-אף הסכם פשרה מינואר 2010 בעניין הכתוביות בשידורים חיים בו התחייבה רשות השידור למכסות מוגדלות של כתוביות, בוחרות הרשות והוט באופן מודע שלא לשדר את תוכניות הערוץ הראשון בשידור חי עם כתוביות, וזאת שעה שמנויי חברת הלווין yes ואנשים בעלי ממירים של עידן פלוס כן נהנים משירות זה.
המבקש טוען כי רשות השידור והוט מודעות היטב להיעדר הכתוביות ואולם הן מטילות אשמה אחת על השנייה במקום לפתור את העניין במהירות האפשרית. בבקשה נאמר כי הוראות הדין הרלוונטיות קובעות את השיעורים של התוכניות המשודרות בטלוויזיה שצריכות להיות מלוות בכתוביות בשפת השידור ו\או בשפת הסימנים, עבור אנשים כבדי שמיעה וחירשים.
כך למשל, נאמר בבקשה, נקבע בחוק הכתוביות אחוז של תוכניות המשודרות בשידור חי בשעות השיא שצריכות להיות מלוות בכתוביות, וזאת על-מנת שיהיו נגישים עבור אוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים, אשר ללא כתוביות אינם יכולים ליהנות ולהבין את כל הנאמר, ובכך נפגמת יכולתם להפיק את מלוא השימוש וההנאה מצפייה בטלוויזיה.
התובע מציין עוד כי הוראות הדין המחייבות ללוות תוכניות בכתוביות קובעות כי הכתוביות יכולות להיות כתוביות סמויות, ואולם שידורי ערוץ 1 דרך הוט אינם מאפשרים כלל צפייה בכתוביות סמויות. לדברי התובע למרות שבלוח השידורים מצוין מפורשות כי התוכנית מלווה בכתוביות\כותרות סמויות, לא ניתן לראות תצוגה ו\או להפעיל את הכותרות הסמויות, זאת כאשר בציפייה שלא דרך הוט ישנה אפשרות לצפייה בכותרות הסמויות.
לטענת התובע, באמצעות עוה"ד אסף פינק ונעמי מה-נעים רשות השידור והוט אינן עומדות במכסות שנקבעו בדין להנגשת השירותים לאנשים בעלי לקות שמיעה, וכך זכותם של אנשים רבים בעלי מוגבלויות לשוויון ולנגישות נפגעת, והם נמנעים ו\או מתקשים ליהנות משידורי הטלוויזיה.
בבקשה נאמר עוד כי הדברים אף חמורים יותר לאור העובדה כי מנויי הוט משלמים כסף בעבור שידורי הטלוויזיה ובפועל מקבלים שירות נחות מן השידור הציבורי הרגיל (עידן פלוס).
התובע מעריך את גודלה של קבוצת האנשים כבדי השמיעה והחירשים שנפגעה מהתנהלותם של רשות השידור והוט ב-26,000 איש (2.6% מתוך מיליון מנויי הוט) ואת היקף הנזקים הממוניים והלא ממוניים של חברי הקבוצה בסכום של כ-30 מיליון ₪.
בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט לעמוד במכסות שנקבעו בדין ולגרום לכך שניתן יהיה לצפות בכתוביות סמויות בשידורי ערוץ 1 דרך הוט תוך תקופה קצובה שלא תעלה על 3 חודשים.
טרם נתקבלו תגובותיהן של רשות השידור והוט.
ת.צ. 56535-11-13

תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות השידור והוט מפרות את חוק הכתוביות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בדוח קרן המטבע על ישראל נכתב כי סביבת הריבית הנמוכה עלולה להזין עליות נוספות במחירי הדיור, וכי יש לשקול העאלה זמנית של מס הרכישה על דירה להשקעה    מציינת עוד כי למרות התקדמות בטיפול בריכוזיות, עדיין נשקפים סיכונים לקיום הפיננסי של כמה מהתאגידים הממונפים הגדולים במשק
אלעזר לוין
הסערה גרמה לנזקים כבדים לירקות, עלים, תבלינים, פרחים, חממות, פרדסים, מטעים, משתלות, רפתות, מדגה ובתים    רק בעוד כמה ימים אפשר יהיה לאמוד את גובה הנזקים
עידן יוסף
בראש הצוות תעמוד וופא זועבי פאהום ויהיו חברים בו יואב צור ודדי מרקוביץ'
עופר וולפסון
פיטר או'טול, השחקן הכריזמטי שעלה לדרגת כוכב מייד לאחר יציאתו לאקרנים של הסרט הקנונ, היה מועמד במהלך חייו ל-8 פרסי אוסקר    נפטר בגיל 81
איתמר לוין
ארגון המסונף למועצת אירופה ממקד את הביקורת באי החלת חובות דיווח על גורמים לא-פיננסיים ועל מגזר היהלומים, ובפיקוח הבלתי מספק על הצ'יינג'ים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il