X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיווג 90.5% מתלונות האזרחים נגד חברות התחבורה הציבורית ככאלה שאין לגביהן עמדה אגף התביעות סגר 99.3% מהתיקים מחוסר ראיות 11% עלייה בתלונות המוצדקות על משרד התחבורה
▪  ▪  ▪
המנכ"ל עוזי יצחקי. האחראי למחדל? [צילום: פאביאן קולדורף]
יהודה אלבז. עד לאחרונה ראש אגף תח"צ

   עידן יוסף
חשיפה: שר התחבורה ביטל במחי-יד אלפי תלונות נוסעים

   עידן יוסף
מהיום: אין בקרה על התחבורה הציבורית

   עידן יוסף
לאן נעלמו אלפי תלונות למשרד התחבורה

   עידן יוסף
תלונות למשרד התחבורה צומצמו פיקטיבית

אז למי להתלונן?
על כשלי משרד התחבורה ואגף תחבורה ציבורית במיוחד, בכל הקשור לטיפול בתלונות הציבור, אנו ב-News1 התרענו לא פעם. נוסע בתחבורה הציבורית שנפגע, אין טעם שיתלונן למשרד התחבורה. גם הרשות הארצית לתחבורה הציבורית שמחליפה את אגף תחבורה ציבורית אינה נותנת עדיין מענה לטיפול הכושל בתלונות הציבור. בימים אלה מנצלות חברות תחבורה ציבורית את היעדרה של חברת בקרה שתפקח על פעילות התחבורה הציבורית, ולכן באין כתובת במשרד התחבורה הכתובת היחידה הם בתי משפט לתביעות קטנות. לנוסעים מומלץ אפוא להגיש תביעות משפטיות. מאחר שמותר להגיש עד 5 תביעות בשנה, מומלץ לרכז כמה תלונות נגד אותה חברה ולאחד אותן לתביעה אחת.

אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה טייח תלונות שהוגשו אליו מצד נוסעי התחבורה ציבורית. כך עולה מדוח תלונות הציבור לשנת 2012 של משרד התחבורה. במסגרת הטיפול בתלונות האזרחים, אמור האגף לסווג את התלונות לשלוש קטגוריות - תלונות מוצדקות, תלונות שאינן מוצדקות ותלונות שלגביהן לא נקבעה עמדה. אולם כדי להימנע מסימון תלונות כמוצדקות סימנו פקידי האגף 90.5%(!!!) מהתלונות ככאלה שלא נקבעה לגביהן עמדה.
אגף תחבורה ציבורית עשה זאת למרות שהנהלת האגף קיבלה על כך הערה מאגף הביקורת במשרד התחבורה בשנת 2011, אז סימן 90% מהתלונות ככאלה ללא עמדה. האם מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי נקט בהליכים כלשהם נגד צמרת האגף או שההימנעות שלו מלהעניש את הנוגעים בדבר היא שגרמה לתופעה לחזור על עצמה? ממשרד התחבורה טרם נמסרה תשובה לעניין.
עוד עולה מן הדוח כי במחלקת התביעות, המטפלת בתלונות נגד חברות התחבורה הציבורית, 99.3% מהתיקים(!!!) נסגרו מחוסר ראיות מספיקות. ב-0.5% מהתיקים הוגש כתב אישום ורק ב-0.2% ניתן פסק דין.
מנהלת הביקורת הקפיאה עידכון נוהל
מנהלת אגף הביקורת אורית קרופ הודיעה בספטמבר 2012 שהאגף בראשותה עוסק "בימים אלה" בעידכון "הוראת נוהל לטיפול בתלונות מאת הציבור". מאז דצמבר 2004 לא עודכן נוסח ההוראה דבר המגביל את יכולת הטיפול בתלונות. קרופ אומרת כי הטיפול הוקפא בשל מחסור בכוח אדם. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר ל-News1 כי אכן הוחל בעבודה על עידכון הנוהל הקיים, אך בשל שינויים במצבת כוח האדם באגף נדחה עידכון הנוהל. הנוהל האמור אינו מופיע באתר למרות שהתרענו על כך בפני משרד התחבורה. בתגובה מסר הדובר: "הנוהל הקיים פורסם באתר בשנים האחרונות והוסר משם בטעות, במסגרת שינויים שבוצעו באתר".
4 תקנים ירדו
בשנת 2012 הייתה אומנם ירידה של 9.7% במספר התלונות שהוגשו למשרד התחבורה, אך מתברר כי אין הלימה בין מספר העובדים באגף הביקורת למספר התלונות שהתקבלו. במקום להוסיף תקנים, מספר העובדים רק צומצם: סגן המנהלת הושאל ב-2008 לתפקידים אחרים, תפקיד מרכז ביקורת (בקרה ומעקב) בוטל ב-2010, תפקיד מרכז ביקורת ותלונות ציבור בוטל ב-2009, תפקיד מרכזת ביקורת ותלונות ציבור - לא מאויש מאוקטובר 2013. כך יוצא אפוא שבכ-30% מהתלונות טרם הסתיים הטיפול. מדובר באחוז גבוה מאוד.
מחצית מהתלונות מוצדקות
בדוח הביקורת צוין כי הנתונים אינם משקפים כראוי את המצב האמיתי משום שלא כל אגפי משרד התחבורה עושים שימוש במערכת הממוחשבת המבוקרת על-ידי אגף הביקורת. למעשה, המצב חמור בהרבה. על-פי הנתונים הקיימים, כמחצית (51%) מהתלונות על כלל אגפי משרד התחבורה מוצדקות, כשליש (34%) אינן מוצדקות, וב-15% לא נקבעה עמדה (- שיפור, לעומת 34.6% בשנה שקדמה). קיימת עלייה מדאיגה של כ-11% במספר התלונות המוצדקות למשרד התחבורה.
בשנת 2012 התקבלו סך הכל 1,275 תלונות בעניין מינהל היבשה האחראי על התחבורה הציבורית ועל חברות התחבורה הציבורית השונות. מדובר בירידה לא משמעותית של 2% לעומת השנה שקדמה, וזאת לנוכח כך שבשנה זו הייתה הפעימה השנייה בגוש-דן והתרחב השימוש בכרטיסי הרב-קו. רובן המכריע של התלונות (941) לא טופלו באגף הביקורת, אלא הועברו לטיפול אגף תחבורה ציבורית. אגף הביקורת טיפל בעיקר בתלונות (71) נגד כרטיס הרב-קו.
רק חמישית מהתלונות על תחבורה ציבורית אינן מוצדקות
ככלל, באגף הביקורת כשלושה רבעים (75%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית נמצאו מוצדקות ורק כחמישית (21%) לא מוצדקות. לגבי היתר לא נקבעה עמדה.
לאחרונה עברו כל החוקרים של משרד התחבורה קורס חקירתי פלילי אולם ידיהם כבולות והם אינם מסוגלים לטפל ברובן הגדול של התלונות. כיום, תלונה נשלחת לתגובת החברה הנילונה, ואם תגובתה מניחה את הדעת לא מתקיימת בכלל חקירה. חקירה תתקיים רק אם התגובה אינה מניחה את הדעת ורק אם עולה ממנה חשד לפלילים. במקרים בהם עולה חשד לחריגה מתנאי הרישיון מתבצעת בדיקה ממוחשבת ובמידת הצורך מוטל קנס מינהלי סמלי. הנוסע המתלונן אינו מקבל שום פיצוי.
להלן השינוי שחל באחוז התלונות המוצדקות ביתר האגפים:
  • אגף הרישוי - עלייה של כ-.3.5%
  • אגף הרכב ושירותי תחזוקה - ירידה של כ-6.7%.
  • רשות התעופה האזרחית - עלייה של 100%. בכל 16 התלונות לא נקבעה עמדה.
  • רשות הספנות והנמלים - 10 תלונות לעומת 16 בשנה שקדמה.
  • אגף הכספים - 3 תלונות לעומת 5.
  • נתיבי ישראל - עלייה של כ-44%.
  • חברת דרך ארץ (כביש 6) - עלייה של 68.5%.

תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגף תחבורה ציבורית טייח תלונות ציבור
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
סיפורה של תלונה
נוסע מתמיד  |  16/12/13 18:37
2
הטיוח והטיח
yossy  |  16/12/13 19:09
3
המושחתים ביותר הם אנשי
חגי  |  16/12/13 19:50
4
נו ?
טולסטוי  |  16/12/13 20:20
5
פניתי בכתב ולא נעניתי עד היום
סתם אחד  |  16/12/13 21:19
6
חנן וייס-טיוח זה סטנדרט
זה לא חדשות  |  16/12/13 22:28
 
- זו השחיתות.................... ל"ת
רעי  |  17/12/13 09:37
7
גרוניס לא טייח עבור אלשיך ?
העץ והתפוח הרקוב   |  17/12/13 01:56
8
לתבוע לדין את האחראים
ירושלמית  |  17/12/13 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
התחבורה העירונית תופסק בשעה 20:00    הרכבת הקלה פועלת במתכונת חלקית    שיבושים ברכבת ישראל בעקבות הצפות וגניבות
יצחק דנון
נהג לשעבר מאשים את אגד בתביעה שהגיש במדיניות עבריינית של הפקרת חיי אדם ומבקש לאשר את תביעתו כייצוגית
עידן יוסף
רכבת ישראל בשלג היא מחזה נדיר במקומותינו    נדיר שבעתיים לראות את ערימות הלבן מתא הניהוג
עידן יוסף
תנועת התחבורה הציבורית מתחדשת בהדרגה, התחבורה הפנימית בבירה תתחדש בבוקר    כביש 1 סגור לתנועת כלי רכב פרטיים    עיכובים קשים בתנועת הרכבות בקו החוף
יניב הלפרין
"הממשלה לא מסוגלת ליישם דברים כמו שצריך, לא מבצעת תכנון תחבורה ציבורית ואין לה ראייה כוללנית; יש אי סדר ואימפוטנטיות", אמר פרופ' פרשקר, לשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה    רענן חסידוף, מהנדס תחבורה והמנחה מסתייג: "התחום התקדם בשנים האחרונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il