X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורנשטיין פוסק לראשונה בשאלת כפיית ההסדר ודוחה את עמדת אי.די.בי: לשון החוק ולשון התקנות מלמדות בבירור שאין צורך בהסכמתה של החברה כדי להציע ולאשר הסדר
▪  ▪  ▪
אורנשטיין. אין תקדימים [צילום: יוסי זליגר]

השופט איתן אורנשטיין קובע (17.12.13), כי ניתן לכפות הסדר על חברה חדלת פרעון. בכך דוחה אורנשטיין טענה מרכזית של קבוצת אי.די.בי. לדבריו, זוהי החלטה ראשונה מסוגה, בהעדר פסיקה של בית המשפט העליון והחלטות קודמות של בתי משפט מחוזיים, שכן כמעט תמיד ההצעות מוגשות על דעתן של החברות.
לדברי אורנשטיין, מנוסח סעיף 350 לחוק החברות עולה, כי אין חובה שבקשה להסדר תוגש גם על-ידי החברה. "הוראה זו מרמזת, כי אין הכרח שהחברה תסכים לפשרה או להסדר המוצע, שכן אחרת לא היה טעם לאפשר לגורם אחר, פרט לחברה או למפרקה שבא בנעליה, להגיש את בקשת ההסדר. קרי, העובדה שהמחוקק התיר לנושי החברה ולבעלי מניותיה להגיש בקשה להסדר נושים, מלמדת, שהפרשנות הנכונה של הסעיף אינה שוללת אפשרות לאשר הסדר גם ללא הסכמת החברה, וזאת, בין היתר, בהתאם לכלל הפרשני, שלפיו המחוקק לא משחית את מילותיו לריק".
אורנשטיין מוסיף, כי פרשנות זו מתיישבת גם עם הוראת תקנות הסדרי הנושים, הקובעות שאם ההצעה מוגשת שלא בידי החברה - עליה להגיב עליה תוך 21 יום. לדעתו, לא ניתן לפרש סעיף, זה "אלא באופן שניתן לכפות על חברה הסדר נושים. אחרת, לא הייתה ניתנת על-ידי מחוקק המשנה אפשרות שלפיה החברה תהיה רשאית להגיש התנגדות להסדר".
עוד מפנה אורנשטיין את תשומת הלב להוראות בחוק החברות הנוגעות לאישור הסדר נושים: "עינינו הרואות, כי אין בסעיף כל תנאי שלפיו נדרשת הסכמתה של החברה לשם אישור הסדר הנושים שעל הפרק. לו כעמדת הטוענים, הסכמת החברה הייתה דרושה לאישור ההסדר, היה מקום למצוא הוראה מתאימה בסעיף, והיעדרה של הוראה זו מקשה על קבלת הפרשנות האמורה".
עוד מציין אורנשטיין: "אם ניתן לכפות על חברה פירוק בניגוד לרצונה, בהתקיים עילת פירוק, קל וחומר שניתן לאשר הסדר נושים בעניינה בניגוד לרצונה. לעומת זאת, ככל שלא קיימת עילת פירוק נגד חברה, או שבקשת הפירוק נשענת על אדנים רעועים או כאלה המחייבים בחינה וליבון מעמיקים, בהכרח יקשה הדבר גם על כפיית הסדר נושים נגד רצונה".
אורנשטיין עובר מן הכלל אל הפרט: "לא יעלה על הדעת, שחברה לא תסייג את הסכמתה להליך של הסדר נושים, בכך שלא ניתן יהיה לכפות אותו עליה בניגוד לרצונה, ותעלה את ההתנגדות האמורה רק לאחר שההליך קרם עור וגידים, לאחר שמונה מומחה, נוהל מו"מ להסדר נושים, ואלה פיתחו ציפייה לגיטימית, שככל שהסדר הנושים המתגבש יזכה לרוב הדרוש, הוא יאושר.
"...שעה שחברת אחזקות אינה סולבנטית, ודוק, גם בעל השליטה שלה מציע הסדר הכולל תספורת של כ-30%, ואין כל הצעה לפיה יוכלו הנושים להיפרע את חובם, יש ליתן לנושים לבחור את ההליך הנראה בעיניהם. משכך, טענת החברה עוד בהסתייגותה לבקשה למינוי מומחה לבדיקת הסדר חוב, לפיה היא בת-פירעון, אינה אלא מס שפתיים, והתנגדותה להסדר הנושים נשענת על אדנים רעועים ודינה להידחות. נושי החברה זכאים, אפוא, לנקוט בהליך של הסדר נושים, וככל שזה עדיף ביניהם על דרך הפירוק, יכבד בית המשפט את העדפתם זו".

תאריך:  17/12/2013   |   עודכן:  17/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפשר לכפות הסדר על חברה חדלת פרעון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
איציק וולף
איש העסקים נוחי דנקנר הגיב על החלטת השופט אורנשטיין להעביר את השליטה בתאגיד אי.די.בי. לקבוצת אלשטיין-בן משה    "השופט הטיל על הקבוצה השנייה לגלות את המקורות הכספיים שלה ולגלות את מקורות השליטה שלה"    מוטי בן משה: זה רגע מרגש, אי.די.בי. נמצאת מהיום בדרך חדשה
איתמר לוין
אורנשטיין הורה לבן-משה ואלשטיין לחשוף בתוך שבוע בפני רשות ניירות ערך, כונס הנכסים הרשמי והמומחה מטעם בית המשפט את מבנה השליטה בעסקיהם ואת מקורותיהם הכספיים
איתמר לוין
יו"ר בנק הפועלים: הנושא של רכישות ממונפות בידי בעלי שליטה - היה ונגמר    יו"ר מזרחי: היו שגיאות במתן אשראי ממונף    נשיא לשכת רואי חשבון: פירוק אי.די.בי יגרום נזקים כבדים לנושים ולבעלי המניות
שי שלו
דנקנר לגלובס: "כל השנים האמנתי באי.די.בי והשקעתי את כל כספי ברכישת עוד ועוד מניות של הקבוצה"    "חייבים גילוי מלא לגבי מוטי בן משה ומקורותיו הכספיים. זה לא משחק ילדים. מדובר בשליטה על כלל ביטוח, סלקום, שופרסל, נכסים ובניין"
איתמר לוין
השופט התבקש לקבוע האם להעביר את השליטה לידי מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין, או להותיר אותה בידי נוחי דנקנר יחד עם אלכסנדר גרנובסקי    עשוי לדחות את ההחלטה כדי לקבל מידע נוסף על בן-משה    ובינתיים: בן-משה דורש מרו"ח ברלב התנצלות
רשימות נוספות
מבנה חברות בן-משה עלול לשמש להלבנות  /  עופר וולפסון, איתמר לוין
השופט דוחה את פרסום ההחלטה למועד אחר  /  אפרת פרץ
דמיוני? חבירה בין דנקנר לאלשטיין ובן משה  /  אפרת פרץ
מגדל בבל, פרופגנדה  /  יואב יצחק
בעל ההון או 'קוף'  /  יואב יצחק
קרקס אלשטיין  /  יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il