X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על הרב אלון שהורשע בביצוע מעשים מגונים בכמה נערים תוך ניצול יחסי מרות נגזרו גם 15 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך עשרת אלפים שקלים למתלונן
▪  ▪  ▪
אלון. מאיגרא רמה לבירא עמיקתא [צילום: פלאש 90]

שופטת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ, גזרה (יום ד', 18.12.13) על הרב מוטי אלון שישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות ועוד 15 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים. כמו-כן, נגזר עליו תשלום פיצוי 10,000 שקלים כפיצוי למתלונן.
מיד לאחר הקראת גזר הדין יצאו הנוכחים מהאולם והרב אלון נשאר שם עם בני משפחתו, קרא תהלים והסתודד עם עורכי דינו. לאחר שיצא מן האולם, אמר הרב אלון כי הוא יגיב להכרעת הדין "אך ורק על-פי דעת תורה". בנוסף, אמר כי "ההרשעה מבוססת על טעות יסודית". לדבריו, הוא מקבל את עבודות השירות שנגזרו עליו בשמחה. "אני עוסק בעבודות שירות כבר 40 שנה" - אמר - "אני אשמח להמשיך לעשות עבודות שירות עד גיל 120, גם אם זה באופן רשמי דרך המדינה". הרב אלון סיים בכך שאמר כי מצבו טוב. "אני מודה לקדוש ברוך הוא באמת ובשמחה. אני חושב טוב ויהיה טוב".
עורך הדין אשר אוחיון, שמייצג את הרב אלון, הוסיף כי מדובר בעונש מתון שטמונה בו אכזבה עמוקה. "ראוי שההכרעה תעבור ביקורת שיפוטית כי יש ביסודה טעויות", אמר אוחיון, "לפי הכרעת הדין סיכויי הערעור טובים מאוד". מנגד, עורך הדין שגיא אופיר מהפרקליטות אמר כי עונש הולם היה צריך לכלול מאסר בפועל. "אנחנו לא מקלים במאסר של עבודות שירות בנסיבות העניין", אמר אופיר, "אנחנו מקווים שהעונש יהווה מסר מרגיע ומחזק עבור נפגעים אחרים".
באוגוסט האחרון, הורשע הרב אלון בביצוע מעשים מגונים בכמה נערים. בהכרעת הדין נקבע כי ביצע מעשה מגונה בכוח תוך ניצול יחסי מרות.
אלון, שהיה ראש ישיבת הכותל, הואשם בכך שליטף, חיבק ונישק במספר הזדמנויות שניים מתלמידיו שהיו אז בני-עשרה, ולטענת המדינה המעשים נעשו באופי מיני.
לאורך כל המשפט הכחיש אלון שביצע את המעשים המיוחסים לו. הוא טען שאינו זוכר חלק מהמפגשים, אך אם אכן התקיימו, לא היה למעשיו אופי מיני. לפני פתיחת המשפט הוא דחה אפשרות לעסקת טיעון, שבמסגרתה הוצע לו להודות במיוחס לו בתמורה לביטול עונש מאסר בפועל.
המעשים המיוחסים לאלון נחשפו בידי פורום "תקנה", המורכב מרבנים ואישי ציבור דתיים-לאומיים ומטפל בטענות לעבירות מין כאשר המתלוננים אינם מעוניינים לפנות למשטרה. הפורום הטיל על אלון שורה של מגבלות, ובעיקר אסר עליו להיפגש ביחידות עם נערים, אך לטענתו אלון הפר אותן ולכן לא הייתה ברירה אלא לפרסם את מעשיו. בעקבות הפרסום נפתחה חקירת משטרה והוגש כתב האישום. המשפט התנהל בדלתיים סגורות.

תאריך:  18/12/2013   |   עודכן:  18/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חצי שנה של עבודות שירות לרב מוטי אלון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עונש הוא לא ילמד מזה כלום
חבל על המשפט   |  18/12/13 11:19
 
- התפללתם לסדום ועמורה כשר-קיבלת ל"ת
ראיס-פוטין-טיל400  |  18/12/13 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרב מרדכי אלון
ד"ר רון בריימן
מי שמובילה את הזלזול במערכת המשפט היא לא אחרת מאשר "צרת" המשפטים, ציפי צ'מברלבני, שהמטרה - "השלום", שם קוד להקמת מדינה לאויב בלב ארץ ישראל, במקום שלום - מבחינתה מקדשת את האמצעים, כולל בעיטה גסה במערכת שעליה היא מופקדת במסגרת תפקידה בממשלה
ראובן לייב
אותה הגברת בשינוי האדרת: בדומה לרב מוטי אלון התגלה גם באחת הקהילות היהודיות הגדולות בגרמניה רב מכובד לא פחות, שנתפס בקיום יחסי-אישות עם קטין ושנאלץ בשל כך לפרוש מכהונתו רבת-השנים
עו"ד חיים שטנגר
האם סבור הרב מוטי אלון, כי בדמגוגיה משיחית, בכל הכבוד הראוי, ניתן לבטל הרשעה פלילית? האם אין יודע הרב מוטי אלון, שחונך בביתו של משפטן דגול, כי הדרך להשיג על הרשעה פלילית הינה בדרך הערעור ולא בדרך של נשיאת נאום משתלהב ומשיחי בקרב חסידים אוהדים?
עו"ד יוסי דר
הרב שהורשע מאמין עכשיו בעמקי לבבו שהוא צח כשלג וכי הקדוש ברוך הוא החליט להעמיד אותו בניסיון
עידן יוסף
משתתף בשיעורו של הרב מוטי אלון התפרץ כלפיו וקרא לו לחזור בתשובה כפי שעשה דוד המלך    החסידים כיבו את האור ודחפו אותו החוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il