X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ איציק שמולי פנה לנציב שירות המדינה, ליועצת המשפטית של משרד רה"מ ולמנכ"ל האוצר וקבל על האישור למינויו בתנאים מפליגים של פרשן ישראל היום בועז ביסמוט לתפקיד פרויקטור מיוחד להרחקת מסתננים
▪  ▪  ▪
שמולי. הכל בוצע במחשכים [צילום: פלאש 90]

ח"כ איציק שמולי (העבודה) אומר כי העסקה של יועץ מיוחד לממשלה אפשרית רק במקרים שבהם אין מקרב עובדי המדינה וממשרדי הממשלה אדם שיש לו הכישורים הנדרשים לעשות זאת. שמולי, המסתמך על הוראות תקנון שירות המדינה, התייחס לפרסום על כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את פרשן ישראל היום בועז ביסמוט לפרויקטור חיצוני לנושא הרחקת מסתננים.
במכתב עם שאלות הבהרה ששלח לנציב שירות המדינה משה דיין, ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו ולמנכ"ל משרד האוצר יעל אנדורן, כתב שמולי: "סעיף 02.421(א') לתקנון שירות המדינה הקובע כי "משרד המבקש להעסיק יועץ, יבדוק אם אין מדובר בעבודה שלפי טיבה ומהותה צריכה להיעשות על-ידי עובד המשרד ולא על-ידי מי שאיננו עובד המשרד [..], כשמדובר בעבודה השלובה באופן אינטגרלי בעבודת המשרד והמבצע אותה שייך למערך הארגוני והפונקציונאלי של המשרד, אין מקום להעסיק יועץ למילוי אותו תפקיד".
שמולי ציין כי הליך הבחירה, אישור תנאי ההעסקה החריגים והסתרת הדברים מעיני הציבור מעלים שאלות קשות באשר לתקינותו ולכשירותו של ההליך. "האם בכל אגף אפריקה, על שתי מחלקותיו במערך המדיני של משרד החוץ, לא נמצא ולו עובד אחד שנסיונו והשכלתו מאפשרים לו לבצע את אותה המשימה? האם כלל נעשתה בדיקת התאמה לעובד/ת בעלי ניסיון והשכלה מתאימים לביצוע המשימה מול משרד החוץ ובמידה ונערכה הבדיקה, מהן התוצאות שהעלתה?", הקשה.
מכרז מסודר
שמולי שאל מדוע לא בוצע הליך מכרז מסודר ופומבי במסגרתו הוצעו מספר מועמדים רלוונטיים לתפקיד, "שכן גם אם למר ביסמוט אכן עומדים הניסיון וההכשרה המתאימים לביצוע התפקיד, עובדה זו לכשעצמה אינה יכולה להוות עילה לביטול של הליך בחירה שקוף ומסודר במסגרתו מוצבים קריטריונים ונבחנים לאורם כמה מועמדים". הוא הביע תמיהה כיצד מינוי מקורבים ואנשי אמון נעשה במחשכים ועוד כשמאושרים במסגרתו תנאים מפליגים.
סוגיה נוספת עליה כתב שמולי נוגעת לתנאים החריגים שאושרו כביכול על-ידי משרד האוצר והנציבות. סעיף 02.522 (ג') לתקנון השירות קובע כי הנציב יהיה רשאי, על-פי כללים שייקבעו, בהתאם לצרכים מיוחדים או במקרה של העסקת עובד בעל כישורי יתר מיוחדים, לאשר חוזה מיוחד בתיאום עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר; זאת, "על-פי הכללים המקובלים". לאור זאת שמולי שאל: כיצד, על-ידי מי ובאיזו סמכות נקבע במקרה זה מנגנון תמרוץ חריג כל כך שהוצע כביכול על-ידי ראש הממשלה? ויותר מכך, שמולי דרש לדעת האם יש אנשים נוספים בשירות הציבורי שהועסקו בחוזה מיוחד ותגמול בשכר הצלחה.
בתוך כך, טוענים בחר ישראל היום להתעלם מן הטענות הנ"ל וטען כי ידיעות אחרונות נטפל אל ביסמוט רק משום שהוא פנה לנתניהו. עורך ישראל היום, עמוס רגב, מזכיר שורה של מינויים בלשכת נתניהו שבאו משורות ידיעות אחרונות ובהם זה של עורך מוסף "7 ימים" ניר חפץ שהתמנה לראש מערך ההסברה הלאומי, של בעל הטור יועז הנדל שמונה לאותו תפקיד אחר כך ושל רוני סופר, הכתב המדיני של ynet.
בועז ביסמוט עצמו מספר לקוראים כי שיתף את רגב בהצעה אליו, שהתלבט אך בפועל לא קיבל על עצמו את התפקיד. "לא ניהלתי מו"מ על חוזה וגם לא חתמתי עליו (גם אם היה ידוע לי שחוזה כזה הוכן עבורי). מעולם לא ישבתי עם ראש הממשלה או עם מי מנציגיו פנים אל פנים בלשכה, כדי לדון עימו במהות התפקיד", דברי ביסמוט.

תאריך:  19/12/2013   |   עודכן:  19/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמולי: נתניהו פעל בניגוד לכללי התקשי"ר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כן ביבי כך ביבי מזמן היגיע זמן
זקן  |  19/12/13 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
איתמר לוין
רכישת דפוס מעריב-לשעבר בידי ישראל היום מהווה מכה כלכלית קשה לקבוצת הארץ, ומאותתת לקבוצת ידיעות אחרונות שהעיתון ימשיך להתקיים בטווח הארוך    מבחינת שוק העיתונות בכלל ומגוון הדעות בו, קשה להיות אופטימיים
עידן יוסף
בית הדפוס בבת ים ששימש בעבר את מעריב נקנה מקבוצת עמוס מימון    סכום הרכישה לא נמסר
אורן פרסיקו
סקר: רוב הציבור היהודי בישראל תומך בהפעלת צנזורה על התקשורת בישראל ודורש מהעיתונאים לצנזר את עצמם. עורך הסקר: הממצא המפתיע הוא האמינות הרבה שמייחסים לישראל היום למרות היותו שופר שלטוני
מנחם רהט
הפיכת העיתון שהייתה לו מדינה, לחינמון ערב, היא שלב נוסף במשבר עיתוני הפרינט העולמי, אך גם תוצאה של משגים שמעריב כשל בהם
עידן יוסף
מהדורת הערב החינמית תהיה שונה מאשר מהדורת הבוקר בתשלום    המו"ל שלמה בן-צבי: "הימים הרעים מאחורינו. נעבור את ידיעות אחרונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il