X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית, יונתן בשיא: "היצוא בחו"ל גדל ב-47% בארבע השנים האחרונות. זו כבר איננה החלטה נקודתית של מפעל אחד או שניים, אלא מגמה מובהקת" שר החקלאות התחייב: "אפעל להחיל חוק עידוד השקעות הון גם על התעשיה החקלאית"
▪  ▪  ▪
יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא [צילום: יח"צ]

התחזקות השקל והקשיים הרגולטורים משפיעים לרעה על מצבם של היצואנים בישראל והדבר בא לידי ביטוי במעבר של תעשיה לחו"ל. כך אמר (יום ה', 19.12.13) יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית, יונתן בשיא, בכנס השנתי של איגוד התעשיה הקיבוצית שנערך במלון קיבוץ מעלה החמישה.
"זו כבר איננה החלטה נקודתית של מפעל אחד או שניים, אלא מגמה מובהקת. בארבע השנים האחרונות, הייצוא מישראל של מפעלי האיגוד נותר ללא שינוי, 14.7 מיליארד שקלים, בעוד שהייצוא מחברות-בנות בחו"ל עלה ב-47% (מ-5.7 ל-8.4 מיליארד שקל). או, במילים אחרות: מתוך יצוא מצרפי (ישיר ומחו"ל) של 23.1 מיליארד, 36% כבר מיוצר בחו"ל".
לדבריו, את ההשפעה על התעסוקה עדיין לא חשים בתעשיה. "אין עדיין אבטלה משמעותית במשק הישראלי, אבל נוצרים במדינת ישראל פחות ופחות מקומות תעסוקה חדשים לצעירים המתווספים למעגל העבודה. בעיקר בפריפריה, בה אנו פעילים. חוששני שכאשר הדבר יתחיל להשפיע השפעה פוליטית, יהיה כבר קשה הרבה יותר לסובב את הגלגל", אמר בשיא.
גם התדמית של התעשיינים בשפל חסר-תקדים, לדבריו: "אם הפסדת אתה טיפש, ואם הרווחת - אתה רשע - זו היא תמצית השיח הציבורי. והוא משפיע על כולנו לקחת פחות סיכונים, להשקיע פחות, להיות כל העת ב'כוננות ספיגה'".
"גם את מעט היתרונות שהיו לנו שוחקת כעת הממשלה: גזירת הארנונה שהתקבלה בממשלה, המחייבת את מועצה אזורית אשכול, לדוגמה, להעלות את הארנונה של המפעלים בבארי או בניר עוז לרמת הארנונה בבאר שבע, או את המפעלים שבארז או בניר-עם שבמועצה האזורית שער הנגב, לארנונה באזורי התעשיה באשדוד ובאשקלון - היא שערורייה", אמר בשיא.
"התעשיה הקיבוצית מייצרת 9% בייצור התעשייתי במדינת ישראל", הוסיף בשיא. "אנחנו - המהווים רק כ-1.8% מהאוכלוסייה של המדינה - מייצרים פי חמש מחלקנו. התעשיה דומיננטית בכלכלה הקיבוצית וכמעט 80% מההכנסות של הקיבוצים הם מתעשיה, ורק 20% מחקלאות".
שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, אמר בכנס כי יפעל להחיל את החוק לעידוד השקעות הון גם על התעשיה החקלאית ועל בתי האריזה. שמיר אמר שהוא החליט לפעול בנושא בעקבות פגישה שערך עם בשיא, ובה הוצגה האפליה לרעה של התעשיה העוסקת בטיפול בתוצרת טרייה לעומת מפעלי תעשיה אחרים.

תאריך:  19/12/2013   |   עודכן:  19/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
33% ממכירות הקיבוצים בחו"ל - לא יוצרו בארץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יונתן בשיא ? מי הוא האיש הלזה?
מדמוני אסף  |  19/12/13 23:34
2
עוד שיטה להבריח כספים למדינות
ישע   |  21/12/13 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
אלעזר לוין
"הממשלה הבטיחה לייבא 8,000 עובדי בניין, ובפועל הגיעו רק 4,500"    קבלן גדול: הסינים משתכרים עד 46,000 שקל לחודש - יותר משרי הממשלה"
אלעזר לוין
קבלן פרטי גדול קורא לקבלנים לתאם פעולה, לבנות פחות דירות ולהביא להתייקרותן    יו"ר הוועידה: דבריו אינם על דעת ההתאחדות - אך ההתאחדות עצמה לא הגיבה    הקבלן מציע להקים בנק של הקבלנים
אלעזר לוין
רמ"י תמכור מגרשים ל-213 דירות להשכרה בגליל ים ו-246 דירות ברמת השרון    בתחילת 2014 תמכור מגרשים ל-1,200 דירות בר"ג ו-800 דירות בירושלים    "המוסדיים, קרנות הפנסיה וחברות הביטוח ישקיעו, ודבר לא יעזור למפקפקים"
אלעזר לוין
איים לנקוט נגדם בצעדים    שר התחבורה כ"ץ הגיב: "אינני מקבל את האמירה שהקבלנים מבקשים לשמור בידם את הקרקע"    נשיא הקבלנים בובליל: "לדברי לפיד אין ידיים ואין רגליים"
אלעזר לוין
שלח למבקר לפני חודשיים מכתב מפורט על תוכניות הבנייה להשכרה    שני הצדדים הסכימו שלא לפרסם את תוכנו    לפיד גילה לראשונה בפומבי קטע מתשובתו הסודית-כביכול: "אינני מבקש להגיע להכנסות מירביות ממכירת קרקע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il