X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחרי שלוש שנים כנשיאה. ארד ופליטמן [צילום: פלאש 90]
חילופי נשיאים בביה"ד הארצי לעבודה
נילי ארד פורשת, יגאל פליטמן נכנס
ארד מדגישה בדברי הפרידה שלה את החשיבות של הידברות בין העובדים למעסיקים לפני פנייה לבית הדין בפסק דינה האחרון עומדת ארד על כך שהעבודה אינה מצרך ושהעובד אינו כלי משחק

יגאל פליטמן נכנס (יום ה', 19.12.13) לתפקיד נשיא בית הדין הארצי לעבודה במקומה של נילי ארד, הפורשת עם הגיעה לגיל 70. ארד, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים, שימשה כשופטת בבית הדין הארצי משנת 2000 וכנשיאה בשלוש השנים האחרונות. פליטמן ישמש כנשיא חמש שנים, והמשנה לנשיא תהיה ורדה וירט-ליבנה.
בדברי הפרידה שנשאה בטכס שהתקיים בבית הדין הארצי בירושלים, עמדה ארד על הקווים שהנחו אותה בפסיקתה. היא הדגישה במיוחד את הצורך להבין לליבם של הצדדים ועמדה בהרחבה על כך שהפנייה לבית הדין צריכה להיות רק המוצא האחרון:
"כדרכו של בית הדין לעבודה, מאז ומתמיד, אנו מייחסים חשיבות רבה להידברות בין בעלי הדין, בתביעות היחיד בין עובד לבין המעסיק, כמו גם בין עובדים וארגוני עובדים בהתנהלותם עם המעסיקים. כפי שנוכחנו לדעת, ההידברות והקשב האמיתי לצורכי האחר, היא ראשיתו של פתרון בדרכי שלום. במיוחד כן ביחסי עבודה המתקיימים לאורך שנים טרם פרוץ הסכסוך, במהלכו ולאחריו, והמושתתים מעצם מהותם על הדדיות, על אמון ותום לב, הנוהגים בין קרובים, אשר להם אינטרסים משותפים, להשאת רווחים של המעסיק ולביטחון התעסוקתי של העובדים".
ארד הוסיפה: "ייחסתי חשיבות להכרעה במקרה הקונקרטי, ומתוך שפסיקת בית הדין הארצי לעבודה הינה פסיקה מנחה למערכת בתי הדין בכללותה, ביקשתי להוסיף ולפרוש את רוחב היריעה של פרשנות החוק, ויישומו בנורמות ההתנהלות ביחסי עבודה. בעשותי כן, שאפתי תמיד למידות האיזון והמתינות לעת עשיית הדין, ובהנחלתן לאורך ימים.
"ראיתי להמשיך בפיתוח הלכות חובת השימוע וזכות הטיעון ויישומן בתחום משפט העבודה; בהתוויית מימוש הזכויות המוקנות לתושב ולאזרח לפי חוק הביטוח הלאומי על מגוון פניו, ולפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, באמצעות ועדות החריגים של קופות החולים; בהגנה על כבודם וזכויותיהם של החלשים בחברה, בהם העובדים הזרים ונשים קורבנות סחר".
פסק דינה האחרון של ארד עוסק במורה לכלכלת בית שפוטרה לאחר ביטולו של מקצוע זה בבתי הספר. היא קובעת, שהפיטורים נבעו מהחלטה מינהלית ולא משיקולים פדגוגיים, ובשל כך תקבל המורה תוספת של 6% לגמלה המשולמת לה. ארד חוזרת ומטעימה בפסק דין זה עקרונות יסוד של משפט העבודה:
"הלכה היא ואין חולק, כי למעסיק זכות הקניין והזכות הניהולית בעסקו. בכך אין די לגרוע מעיקרון היסוד לפיו העובד הוא בראש וראשונה אדם ויש להקפיד על כבוד האדם שלו, שהרי עניין לנו בעובדים. עניין לנו בבני אדם. ודוק. בהצהרת פילדלפיה משנת 1944 קבעו אומות העולם את עיקרון היסוד לפיו עבודה אינה 'מצרך'. בית דין זה בפסיקתו חזר וקבע, כי העובד אינו 'חפץ' ואינו קניינו של המעסיק. העובד הבכיר והזוטר כאחד, אינו 'פיון' על לוח האשקוקי ו'אינו פיגורת משחק על לוח השחמט'. עובד הוא אדם, בשר ודם.
"לאור עיקרי יסוד אלה, מן הדין הוא כי הפעלת זכותו הקניינית והניהולית של המעסיק תיעשה בהגינות ובהוגנות, בתום לב, בשקיפות ובסבירות, תוך שמירה על עיקרי הצדק הטבעי ועל כללי המשפט המינהלי. משנה תוקף לתחולתם של עיקרים אלה, בחובותיה של המדינה כמעסיק כלפי עובדיה ובהתנהלות עימם".

תאריך:  19/12/2013   |   עודכן:  19/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נילי ארד פורשת, יגאל פליטמן נכנס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוריס סטראב אפשטיין
הקונסול הכללי בטורונטו סקר בפני פורום יוקרתי את מצבה האסטרטגי של ישראל תוך שהוא מדגיש את ההזדמנויות הקיימות להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי והטכנולוגי בין שתי המדינות החולקות ערכים זהים
אלעזר לוין
בדיקת News1: דמי השכירות "הזולים" כביכול, שישלמו השוכרים בפרויקטים של האוצר ברמת השרון, חיפה והרצליה - דומים למחירי השוק כיום!    האמת: בהצעות האוצר אין הנחה של ממש
יפעת גדות
מחקר חדש גילה קשר בין שימוש כרוני במריחואנה לבין חריגויות במוח, שנמשכו שנתיים לפחות לאחר שמשתתפי המחקר הפסיקו לעשן
אלעזר לוין
רמ"י חתמה על הסכם עם משרד הביטחון, לפינוי מוקדם (יחסית) של מחנות בתל אביב, צריפין וחיפה    יחלו בבניית 287 דירות בתל אביב, 150 דירות באתר האנטנות בחיפה ו-3,500 דירות בצריפין - בעוד מספר שנים    משרד הביטחון יתכנן
יפעת גדות
אסטרונומים בכל רחבי אירופה, ולמעשה בכל העולם, מתכוננים בהתרגשות לשיגור הקרוב של חללית שצפויה לחולל מהפכה בהבנתנו את הגלקסיה שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il