X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה תשלם 1.3 מיליון שקל לאלכסנדר נוב, שהשיג עבורה אישור של משרד ההגנה הרוסי לצורך התמודדות במכרז להשבחת מסוקים בבולגריה תביעתו של נוב עמדה על 7.3 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
מסוק MI24. מכרז להשבחת 12 מסוקים

אלביט מערכות תשלם 1.3 מיליון שקל לאלכסנדר נוב, אשר תיווך בינה לבין ממשלת רוסיה בשנים 2004-2003 במסגרת מאמציה לזכות בפרויקט השבחת מסוקים בבולגריה. כך קבע (10.12.13) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, מנחם רניאל, בקבלו חלקית את תביעתו של נוב, אשר תבע 7.3 מיליון שקל.
ממשלת בולגריה פרסמה מכרז להשבחת 12 מסוקי קרב מדגם MI24 ושישה מסוקי תובלה מדגם MI17, כולם מתוצרת רוסיה. אחד מתנאי המכרז היה שיתוף פעולה עם הגורמים המוסמכים ברוסיה, ואלביט שכרה את נוב כדי להשיג את האישורים הדרושים מגוף במשרד ההגנה הרוסי הידוע בראשי התיבות KVTS (הוועדה לשיתוף פעולה צבאי-טכנולוגי עם מדינות זרות). נוב מוצג בפסק הדין כ"בעל קשרים בתעשיה הצבאית הרוסית".
אלביט ונוב חתמו בשנת 2004 על ארבעה הסכמים שהבטיחו לנוב תשלומים שונים בהתאם להשגת האישורים ולביצוע הפרויקט. במוקד המחלוקת המשפטית עמדו שניים מההסכמים. באחד התחייבה אלביט לשלם לנוב 350,000 דולר עם השגת הסכמתו של KVTS לבחון שיתוף פעולה עימה, ובשני התחייבה לשלם לו 1% משווי העסקה עם ממשלת בולגריה.
רניאל דחה תחילה שורה של טענות סף שהעלתה אלביט, ובכללן שיהוי בהגשת התביעה וטענה לפיה ההסכם היה עם חברה שבבעלות נוב ולא איתו עצמו. לאחר מכן הוא דן באריכות בשאלה האם היה על אלביט לשלם שני סכומים אלו, משיב בחיוב לגבי הראשון ובשלילה לגבי השני.
אלביט טענה, כי המכתב שהציג נוב מ-KVTS היה חסר ערך ואולי אף מזויף. ואולם, רניאל מראה שאלביט עצמה הסתמכה על אותו מכתב בהליכים משפטיים שניהלה בבולגריה בניסיון לזכות במכרז, ומציין שלמרות טענתו של סמנכ"ל השיווק שכבר ב-2006 חשד באותנטיות של המכתב - הטענה הועלתה בביהמ"ש רק בשנת 2011. רניאל קובע, שנוב עמד בהתחייבותו, שכן נציגי KVTS נפגשו שש פעמים עם נציגי אלביט ובחנו שיתוף פעולה עם החברה, בטרם החליטו להימנע מכך. תפקידו של נוב היה להביא את KVTS לשולחן המו"מ ואין הוא אחראי להתנהלותו של הגוף הרוסי לאחר מכן, אומר רניאל.
לגבי תשלום 1% משווי הפרויקט דוחה רניאל את טענתה של אלביט, לפיה ההסכם נכפה עליה בידי נוב. אלביט מצמצה ראשונה, אומר רניאל, ונענתה לתרגיל במו"מ שביצע נוב - אך איש לא כפה עליה לחתום על הסכם זה. ואולם, ההסכם גם כלל תנאים לביצוע התשלום ובראשם תשלום של ממשלת בולגריה לאלביט. בפועל, לא ביצעה אלביט את הפרויקט ובמסגרת פשרה החזירה לבולגריה סכום נטו (לאחר קיזוזים) בסך 2.5 מיליון אירו. רונאל קובע, כי אלביט לא קיבלה תמורה מממשלת בולגריה ולפיכך אינה חייבת לשלם לנוב.
בסיכומו של דבר, חייב רונאל את אלביט לשלם לנוב 1.24 מיליון שקל, בתוספת ריבית והצמדה ממארס 2011, וכן הוצאות ושכר טירחה בסך 120,000 שקל. את נוב ייצגו עוה"ד אבנר כהן ורות אופק, ואת אלביט - עוה"ד צבי פירון ומיכאל ועקנין.

תאריך:  20/12/2013   |   עודכן:  20/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבנר כהן  מנחם רניאל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלביט מערכות תשלם על תיווך מול רוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נתניהו אומר כי קו הרכבת לאילת יהיה ציר שיהווה גשר יבשתי המעביר סחורות מסין לאירופה, במקביל לתעלת סואץ    על האינטרנט: "ישראל תהפוך למעצמת סייבר"
עידן יוסף
כך אומר משה כחלון שקורא "לבטל" את הפריפריה    "לא יכול להיות שאנשים ימדדו את מקום המגורים שלהם לפי המרחק מת"א"    בנט: "מציאות שנות החמישים, בה אתה נכנס לתנובה או לאגד בגיל 21 ועובד שם כל החיים - לא קיימת יותר"
עידן יוסף
מו"ל מעריב-מקור ראשון אומר כי חשוב לו ליצור עיתון חיובי שמראה גם את הטוב ומחובר יותר לעם
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי מפציר ביש עתיד לעסוק ב-70 האחוזים שאינם במחלוקת בינה לבית היהודי ולעשות הכל "במידתיות" ו"בקצב נכון"
עידן יוסף
היה סאטיריקון, פזמונאי ועיתונאי ובשנות חייו האחרונות היה חולה בפרקינסון    חיבר פזמונים לשירים "קול אורלוגין", "לי ולך", "מי שחלם" ואחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il