X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, שהיה ממלא מקומו של בר בעירייה, העיד שנציגת בנק הפועלים אמרה לו שגורמים בעירייה ביקשו למכור לשאול לגזיאל את ליר אור
▪  ▪  ▪
ברוש. מכחיש את דברי שאמה-הכהן [צילום: כפיר סיון/ישראל סאן]

"צבי בר הוא ראש עיר רציני. ראש עיר טוב. הלוואי שיהיו הרבה וישפיעו בעיר מה שצבי בר השפיע. הוא איש שעושה, שמבצע. לזה התכוונתי שהוא דומיננטי". כך העיד (יום ה', 19.12.13) נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, שרגא ברוש, במשפט בר. ברוש היה סגן וממלא-מקום ראש העירייה בשנות ה-90 ועד שנת 2006.
לדברי ברוש, בר התרגז כאשר הוא העביר ליועץ המשפטי של העירייה את הסתייגותו של כרמל שאמה-הכהן, שהיה מבכירי האופוזיציה במועצת העיר, מסכום היטל ההשבחה שדרשה העירייה בפרויקט מגדלי התמרים. מדובר במגדל מגורים בן 36 קומות שנבנה בידי שאול לגזיאל, ואשר בעניינו מואשם בר בקבלת שוחד. ברוש ביקש מהיועץ המשפטי להעביר את המסמך שהכין שאמה-הכהן לשמאי המכריע שנתמנה לפסוק בין עמדות העירייה והיזמים.
"שוחחנו בטלפון", אמר ברוש על תגובתו של בר. "אמרתי שאני רציתי להעביר ואני ביקשתי מהם לעשות את זה. הסברתי שהיות שהנושא אצל שמאי מכריע, יכול לקרות אחד משניים: או שנקבל את כל הכסף או שהכל בסדר. בסופו של דבר זה הלך לשמאי מכריע כנושא מקצועי". לדברי ברוש, הוא אינו יודע דבר על הקשרים בין לגזיאל לבר: אלו היו יחסים של "שלום-שלום, כמו איתי. אני יודע שהם מכירים כמו הרבה מאוד אזרחים".
ברוש התייחס גם לפרויקט בית ליר אור, שנקלע לכינוס נכסים ולבסוף נמכר ללגזיאל. לדבריו, העירייה הציעה לבנק הפועלים לרכוש ב-30 מיליון שקל את חובו של היזם המקורי. ואולם, המו"מ לא הבשיל משום שהבניין נמכר ללגזיאל. ברוש סיפר, כי הוא התקשר לנציגת הבנק והביע את כעסו על כך שנוהל מו"מ מקביל עם גורם אחר. "היא התנצלה, אמרה שגורמים בעירייה ביקשו לקדם את המכירה איתו. פניתי לראש העיר ושאלתיו אם הוא יודע שלגזיאל קנה את הבניין, והוא אמר שכן".
בחקירה הנגדית דחה ברוש את דבריו של שאמה-הכהן, כאילו גורמי המקצוע בעירייה היו תפאורה להוראותיו של בר: "אין ספק שמדובר באנשים עצמאיים, כמוני. זה לא הפריע ל[יועץ המשפטי] שוויקה ול[מנהל הנכסים] זילכה לכתוב מכתב לשמאי המכריע [בנוגע למגדלי התמרים], ובניגוד גמור לראש העיר, שצעק צעקות שבר, אך הם חשבו שזו דעתם המקצועית וכך עשו. הוא לא כופף אותם". לדברי ברוש, בר נשמע לאנשי המקצוע בנושאי תכנון ובנייה.
שאמה-הכהן גם טען בעדותו, שישיבות מועצת העירייה היו כמו התעמלות בוקר, הרמה והורדה של ידיים לפי עמדתו של בר. ברוש דחה גם דברים אלו: "אני הצבעתי נגד ראש העיר, לא דיברנו כשנה וחצי, אך ברוב המקרים הצבעתי איתו עניינית. כשלא רצינו להעלות נושא, לא העלינו. לא היינו בחרדה בישיבות".
עוד אמר שאמה-הכהן, כי ברוש אמר לו בצורה פרטית שנושא היטל ההשבחה במגדל התמרים "לא מריח טוב", אך בישיבת המועצה תמך בעמדתו של בר. ברוש הגיב חד-משמעית: "מעולם לא דיברתי [על כך] עם שאמה, הוא לא חבר שלי, לא הייתה לנו שיחת רעים, גם לא במסדרון. נפגשתי איתו באולם מועצת העיר ובוועדה, כי חשבתי שראוי לשים אותו שם כדי לאשר את המהלך. מדובר בנושא של מיליוני דולרים, אי-אפשר שיהיה ויכוח פוליטי, לכן רציתי אותו כשותף למהלך. מעבר לכך לא היה דבר, ואני סולח לו על דבריו".

תאריך:  20/12/2013   |   עודכן:  20/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבי בר נשמע לאנשי המקצוע בתכנון ובנייה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"אני הצבעתי נגד ראש העיר, לא..
יעקב444  |  20/12/13 11:51
2
נשמע לא אמין.ברוש ורמזי חברו
אייל ק  |  20/12/13 13:37
3
ברוש החבר של עיני...
הפנתר  |  20/12/13 16:39
4
ברוש חושף עוד מערות עירית
צורי  |  20/12/13 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
אחד מכונסי הנכסים של הפרויקט: אילו היינו יודעים בזמן אמת שיש שוכר לבניין, ייתכן שהמחיר היה עולה    כונס אחר: הופתעתי מכך שמקורבו של בר, שהיה גם הוא אחד הכונסים, ייצג את לגזיאל
איתמר לוין
טוען שבעת שהעלה את טענותיו כלפי בר, בוצעה פריצה לביתו ונגנבו מדיות    עומד על טענתו: השמאי המכריע בפרויקט מגדלי התמרים הוחלף כי לא היה מוכן להתיישר עם דרישותיה של העירייה
איתמר לוין
הח"כ לשעבר טוען שהגיעו אליו עבריינים שאמרו שבאו מלשכתו של בר    אומר שנעשו ניסיונות לשחד אותו כדי שלא יפריע לפרויקטים שנהנו מתמיכתו של בר
איתמר לוין
ארביב טוען בחקירה הנגדית, כי בסופו של דבר קיבל בחזרה את כל 110,000 הליש"ט ששילם לפרעון הלוואה שנטל ראש עיריית רמת גן לשעבר    "לא ציפיתי לתמורה ולא קיבלתי מבר סיוע בפרויקט בית ליר אור"
איתמר לוין
עמנואל ארביב טוען שפרע מחצית מהלוואה שנטל בר, התבקש לשלם "עמלה" של 250,000 דולר לעורך דינו של בר ולהעסיק את בנו של בר בסניף הישראלי של חברה שהייתה בבעלותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il