X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת כי גורמים חיצוניים הפועלים בתחומי מוסדות החינוך שבשליטת וניהול משרד החינוך משמיעים בפומבי יצירות מוגנות מרפרטואר אקו"ם ללא רישיון ותשלום תמלוגים
▪  ▪  ▪
אקו"ם. משרד החינוך מתכחש לצורך להסדיר הרישיון

אקו"ם טוענת כי במוסדות החינוך שבשליטת וניהול משרד החינוך מתבצע בהיקפים נרחבים ביצוע פומבי של יצירות מוגנות מרפרטואר אקו"ם על-ידי גורמים חיצוניים, וכי משרד החינוך מתכחש לצורך להסדיר רישיון מאקו"ם ודחה את כל דרישותיה בעניין זה.
אקו"ם פנתה לבית המשפט המחוזי בלוד בעתירה כנגד משרד החינוך להצהיר כי הדבר מהווה הפרה של זכויות היוצרים שלה, וכי משרד החינוך הוא האחראי להסדרת הרישיון לביצוע פומבי של היצירות המוגנות במוסדות החינוך.
אקו"ם מבקשת להורות למשרד החינוך למנוע כל ביצוע פומבי בלתי מורשה כזה במוסדות החינוך, ולהנחות את מוסדות החינוך לוודא כי קיים רישיון תקף מאקו"ם, ולדווח לה על כלל הביצועים הפומביים של היצירות המוגנות הנעשים בחצרי מוסדות החינוך.
אקו"ם, המנהלת את זכויות היוצרים ביצירות המוסיקליות והספרותיות שהועברו לה על-ידי חבריה, מבקשת עוד מבית המשפט להתיר לה לפצל את סעדיה כך שתוכל להגיש תביעה כספית כנגד משרד החינוך בגין השימוש הבלתי מורשה ביצירות המוגנות.
בעתירה נאמר כי המדובר בשימושים ביצירות מוגנות במסגרת הרקדות, מסיבות, הפעלות, הצגות, מופעי מוזיקה, שירה בציבור, חוגים המתקיימים בבית הספר, ערבי הורים, הקראות ספרותיות על-ידי סופרים ועוד.
לדברי אקו"ם, באמצעות עוה"ד נחום גבריאלי ויעל קלמנוביץ', משרד החינוך לא דאג להסדיר רישיון תקף לשימוש שנעשה ביצירות המוגנות במוסדות החינוך על יד גורמים חיצוניים, ולא דאג לתשלום תמלוגים לאקו"ם בטענה כי השימוש ביצירות במוסדות החינוך הנו פטור אף שהובהר לו כי אין זה המצב.
אקו"ם סבורה כי העדר הטיפול של משרד החינוך בהפרות החוזרות ונשנות של זכויות יוצרים המתבצעות במוסדות החינוך על דרך של ביצוע פומבי לא מורשה של גורמים חיצוניים, מהווה הפרה בוטה של החוק וזלזול בחוק. לטענת אקו"ם משרד החינוך מתעלם מהעובדות הברורות ומן הדין המפורש ובלא כל נימוק הוא מסרב לפעול על-פי הדין.
לדברי אקו"ם, נוכח תגובתו התמוהה והבלתי מנומקת של משרד החינוך שבאה בסיום מסכת ארוכה של פניות ואף פגישה וניסיונות להגיע להסדר שיזמה אקו"ם-ניסיונות אשר נכשלו לאור חוסר שיתוף הפעולה עקבי מצד משרד החינוך-נאלצת אקו"ם לפנות לסיועו של בית המשפט ולקבל סעדים בגין ההפרה הבוטה של זכויות היוצרים המנוהלות על-ידי אקו"ם ובגין עשיית עושר ולא במשפט של משרד החינוך על חשבון אקו"ם.

ה.פ. 40064-12-13
תאריך:  20/12/2013   |   עודכן:  20/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקו"ם נגד משרד החינוך: הפר זכויות יוצרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פסק הדין בתביעתו של אלכסנדר נוב נגד אלביט מערכות מספק הצצה נדירה לעולם התעשיות הביטחוניות, וגם מעלה תמיהות על אופן התנהלותה של אלביט בהליכים נגדה
איתמר לוין
החברה תשלם 1.3 מיליון שקל לאלכסנדר נוב, שהשיג עבורה אישור של משרד ההגנה הרוסי לצורך התמודדות במכרז להשבחת מסוקים בבולגריה    תביעתו של נוב עמדה על 7.3 מיליון שקל
עידן יוסף
נתניהו אומר כי קו הרכבת לאילת יהיה ציר שיהווה גשר יבשתי המעביר סחורות מסין לאירופה, במקביל לתעלת סואץ    על האינטרנט: "ישראל תהפוך למעצמת סייבר"
עידן יוסף
כך אומר משה כחלון שקורא "לבטל" את הפריפריה    "לא יכול להיות שאנשים ימדדו את מקום המגורים שלהם לפי המרחק מת"א"    בנט: "מציאות שנות החמישים, בה אתה נכנס לתנובה או לאגד בגיל 21 ועובד שם כל החיים - לא קיימת יותר"
עידן יוסף
מו"ל מעריב-מקור ראשון אומר כי חשוב לו ליצור עיתון חיובי שמראה גם את הטוב ומחובר יותר לעם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il