X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי קיבל תביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות, אשר קיבל מהבנקים החזרי עמלות ששילמו לקוחותיו תמורת ביצוע פעולות - אך שמר את הכסף לעצמו
▪  ▪  ▪
בית ההשקעות יאתר את הזכאים להחזר

בית ההשקעות אקסלנס-נשואה יחזיר ללקוחותיו 5.3 מיליון שקל - עמלות בלתי חוקיות שגבה מהם עד שנת 2009. כך קבעה (9.12.13) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, שקיבלה תביעה ייצוגית נגד אקסלנס.
הרקע לתביעה הוא שני סוגי העמלות שמשלמים לקוחותיהם של מנהלי תיקים דוגמת אקסלנס-נשואה. בית ההשקעות עצמו מקבל דמי ניהול, והלקוחות גם משלמים עמלות בגין ביצוע הפעולות לחבר הבורסה המבצע אותן בפועל (לרוב - בנקים). מאחר שמנהלי התיקים מבצעים כמות ניכרת של פעולות, הם מקבלים הנחה בעמלות שהם משלמים לחברי הבורסה.
כך יוצא, שבעוד שלקוחות בית ההשקעות מעבירים לו סכומים המיועדים לכסות את העמלות שבתעריפון הבנק, משלם בית ההשקעות לבנק סכום נמוך יותר וההפרש נותר בקופתו. התובעים הייצוגיים טענו שעל אקסלנס-נשואה להשיב להם כספים אלו, בעוד בית ההשקעות טען שהוא גבה אותם כחוק על-פי ההסכמים עליהם חתמו לקוחותיו.
רונן אישרה באפריל 2011 את הגשת התביעה הייצוגית, וכעת גם קיבלה אותה לאחר שקבעה, כי אקסלנס-נשואה היה חייב להחזיר ללקוחותיו את ההפרש בין העמלות שגבה מהם עבור הבנקים לבין אלו ששילם בפועל. רונן אומרת, כי המחוקק אסר על מנהלי התיקים לגבות עמלות אלו, כדי למנוע מצב בו יהיו בניגודי עניינים, ולכן חובתם להחזיר ללקוחותיהם כל סכום שלא הועבר לחברי הבורסה.
הסכום שיוחזר הוא כאמור 5.3 מיליון שקל, שנגבו בשנים 2009-2006. הזכאים להחזר יהיו מי שנגבו מהם עמלות שכולן או חלקן הושבו לאקסלנס בידי חברי הבורסה שבאמצעותם פעל בית ההשקעות, ואם לא נתנו מראש את הסכמתם המפורטת והמדויקת לתשלום עמלות אלו לאקסלנס. איתור הזכאים הוטל על אקסלנס, שתדווח בתוך חודשיים האם איתרה אותם והודיעה להם על זכאותם. רונן תקבע בנפרד את הגמול לתובעים הייצוגיים, מנחם פירט ובנותיו, ואת שכר הטירחה לבאי-כוחם, עוה"ד הקר ולוין.

תאריך:  22/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רות רונן / Ruth Ronen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקסלנס-נשואה יחזיר ללקוחותיו 5 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר השדולה למען פולארד בכנסת טוענת כי ישראל צריכה לדרוש מן הממשל האמריקני לשחרר את המרגל הישראלי בתגובה לחשיפת יירוט הדואר האלקטרוני של ראשי ממשלות ישראל    "דרישת ארה"ב כלפי ישראל, המגנה ריגול, צריכה להיות הדדית ובוודאי לא בעלת מוסר כפול"
איתמר לוין
משרד החינוך התחייב לפעול מיידית להתאמת ספרי לימוד, חומרי לימוד פנימיים ובחינות הבגרות לצרכיהם של תלמידים לקויי ראייה    ההתאמות ייעשו בכתב ברייל, אותיות מוגדלות, הקלטה אנושית וקבצים דיגיטליים
איתמר לוין
השופטת שרה דברת: הבקשה לתביעה נגד אגן כימיקלים הוגשה תוך הסתרת מידע על הליכים מקבילים, חוסר תום לב וניצול לרעה של הליכי בית משפט
מיטשל א' לוין
בקונסטנטינופול מונה הסולטן שאת חייו הצילה יהודייה
אלעזר לוין
ייבנו 1,320 דירות בנתניה, 800 ביהוד, 750 בירושלים, 700 בקריית אונו, 285 ברמת גן    היקף הפרויקטים - 6 מיליארד שקל    האישור הממשלתי יעניק לדיירים פטור ממסים    בין היזמים: שיכון ובינוי, תדהר, גינדי השקעות, פפושדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il