X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החינוך התחייב לפעול מיידית להתאמת ספרי לימוד, חומרי לימוד פנימיים ובחינות הבגרות לצרכיהם של תלמידים לקויי ראייה ההתאמות ייעשו בכתב ברייל, אותיות מוגדלות, הקלטה אנושית וקבצים דיגיטליים
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
איפה החינוך שלו?
מדוע היה משרד החינוך צריך לחכות לעתירה לבג"ץ כדי לעשות את המובן מאליו: לאפשר לתלמידים עיוורים ולקויי ראייה ללמוד יחד עם חבריהם הבריאים? מדוע היה צריך המשרד שהשופטים יכופפו את ידו וישלחו אותו לנהל מו"מ עם העותרים? איפה ההיגיון שלו, איפה ההגינות שלו, איפה החינוך שלו? זה מסוג המקרים בהם ברור שבלי בג"ץ, המדינה הייתה ממשיכה לרמוס את החלשים.

ספרי לימוד, חומרי לימוד פנימיים ובחינות בגרות יונגשו לתלמידים עיוורים. כך התחייב משרד החינוך בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישו שני ארגונים וארבעה אזרחים. בית המשפט העליון נתן תוקף של פסק דין (19.12.13) להסכמות בין הצדדים.
העתירה הוגשה בשנת 2011, והצדדים הודיעו לבג"ץ על שורה של הסכמות. משרד החינוך הצהיר שיש להנגיש את חומרי הלימוד והבחינות, והבטיח שיעשה זאת בארבע צורות שביניהן יוכלו התלמידים לבחור: כתב ברייל, אותיות מוגדלות, הקלטה אנושית וקובץ דיגיטלי. על המורים תוטל האחריות להנגיש את חומרי הלימוד הפנימיים (מבחנים, חוברות עבודה וכדומה) לתלמידים לקויי ראייה. בחינות הבגרות הותאמו החל משנת הלימודים הקודמת.
העותרים ביקשו מבג"ץ להכריע בשתי נקודות שנותרו שנויות במחלוקת. האחת הייתה מועד הנגשת ספרי הלימוד, לאחר שהמשרד הודיע שיוכל להנגיש את הספרים לשנת הלימודים תשע"ה ששמותיהם יימסרו לו עד מאי 2014. השנייה הייתה הפקת קבצים דיגיטליים של ספרים, אשר לדברי משרד החינוך תארך זמן נוסף בשל הצורך לקבל את הסכמת בעלי הזכויות בספרים. המשרד גם ציין, כי משרד המשפטים מכין הצעת חוק שתאפשר לבצע הנגשה זו גם ללא הסכמת בעלי הזכויות. עוד הבהיר משרד החינוך, כי בטווח הארוך יאשר רק ספרי לימוד שיהיו מונגשים ללקויי ראייה.
השופטת אסתר חיות קבעה, כי בשלב זה אין מקום להוציא צווים נגד משרד החינוך בשתי הנקודות שצוינו, אך אם המשרד לא יפעל באופן מניח את הדעת בתוך זמן סביר - יוכלו העותרים לשוב ולפנות לבית המשפט. משרד החינוך חויב בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל. המשנה לנשיא מרים נאור והשופט יצחק עמית הצטרפו לפסק דינה של חיות. את העותרים ייצג עו"ד יותם טולוב, ואת המדינה - עו"ד דנה בריסקמן.

תאריך:  22/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות בג"ץ: חומרי לימוד יותאמו לעיוורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת שרה דברת: הבקשה לתביעה נגד אגן כימיקלים הוגשה תוך הסתרת מידע על הליכים מקבילים, חוסר תום לב וניצול לרעה של הליכי בית משפט
מיטשל א' לוין
בקונסטנטינופול מונה הסולטן שאת חייו הצילה יהודייה
אלעזר לוין
ייבנו 1,320 דירות בנתניה, 800 ביהוד, 750 בירושלים, 700 בקריית אונו, 285 ברמת גן    היקף הפרויקטים - 6 מיליארד שקל    האישור הממשלתי יעניק לדיירים פטור ממסים    בין היזמים: שיכון ובינוי, תדהר, גינדי השקעות, פפושדו
אלעזר לוין
טענות מוזרות של מנכ"ל הרשות    "אם המגרשים מוזלים, האם הדירות מתייקרות (גירסה א') או מוזלות (גירסה ב')?"    מידע מוטעה על אריאל שרון    להיכן נעלמו שרי החינוך, התחבורה והפנים בהסכם בקריית גת?
יצחק דנון
הלקוחה טוענת כי נקלעה לתסבוכת כתוצאה מרשלנות הבנק וקיבלה איומים אף מגורמים בשוק האפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il