X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלושים למותו של דב לאוטמן, מייסד חברת דלתא וחתן פרס ישראל, שנפטר מהמחלה פיתוח באוניברסיטת בן-גוריון: אפשרות להאריך את חיי התא ובכך להאט את התפתחות מחלת ה-ALS
▪  ▪  ▪
לאוטמן. תרם רבות [צילום: פלאש 90]

מנהלת בית הספר למדעי המעבדה הרפואית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' אסתר פריאל, מצאה חומרים חדשים המאפשרים הארכת חיי התא ובכך מאטים את התפתחות מחלת ניוון תאי מערכת העצבים, ALS. המחקר מומן על-ידי עמותת ישראלס, שדב לאוטמן נמנה על תורמיה הבולטים.
מחלת ה-ALS, הידועה גם כ-"לו גריג" או כמחלת העצבים המוטוריים (Amyotrophic Lateral Sclerosis), היא מחלה ניוונית הפוגעת בתאי מערכת העצבים הקשורים לתנועה. רוב החולים מתים כשלוש שנים מזמן האבחון. לאוטמן, כאמור, נפטר לאחרונה כתוצאה מהמחלה והיום (א', 22.12.13) מתקיימת האזכרה במלאת שלושים יום למותו.
הארכת חיי התא
פרופ' פריאל בשיתוף עם ד"ר אביב גזית (לשעבר מהאוניברסיטה העברית) ופרופ' שמעון סלוין (אף הוא לשעבר מהאוניברסיטה העברית וכיום עומד ראש המכון לתרפיה גנית בתל אביב), יצרו חומרים כימיים חדשים המסוגלים להגביר את החלבון טלומראז, אשר מאפשר הארכת חיי התא, בצורה מבוקרת וזמנית בכל אברי העכברים, כולל המוח ובהמשך גם בתאים של בני אדם.
באופן רגיל, חלבון זה אינו פעיל במרבית התאים בגופנו וכתוצאה מכך התאים נכנסים למצב של הזדקנות ומתים. מחקרים הראו שבתהליך של הנדסה גנטית בעכברים, ניתן להאריך את חיי התאים בכ-35% ולחזקם בפני זיהומים וכשלים של מערכות בגוף כולל שרירים.
אחד הדברים החשובים במחקרם של פרופ' פריאל ושותפיה היא האפשרות לבקר על הטלומראז, שכן ביטויים גבוהים מדי של החלבון עלולים להוביל לסרטן. במחקרם על עכברי ALS הם מראים כי הגברת הביטוי של טלומראז במוח ובחוט השדרה גורמת להאטת המחלה ולהגברת תוחלת החיים של אותם עכברים.
המחקר נתמך בראשיתו על-ידי העמותה הישראלית ISrALS, והתפרסם במספר עיתונים מדעיים מהשורה ראשונה, בין היתר בתחילת 2013, ב-Embo Molecular Medicine.
ב.ג.נגב טכנולוגיות, חברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון, חתמה על הסכם פיתוח ורישיון עם קרן השקעות אמריקנית פרטית, אשר תשקיע מעל מיליון דולר בשנתיים הקרובות בהרחבת המחקר. "מדובר בפריצת דרך מדעית, מאחר שלחומרים אלה יש פוטנציאל רב לא רק בהתמודדות במחלות ניוון של מערכת העצבים, אלא גם במחלות אחרות הקשורות לזקנה", ציינה החוקרת פרופ' פריאל.

תאריך:  22/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: אגד הייתה רשאית לבטל בשנת 1999 את ההסכם שנחתם שנתיים קודם לכן למימון האבטחה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון עם זאב טננבאום, שהיה מנהל הכספים בחברות הפרטיות בהן מעל בועז יונה    ארבעה חודשי מאסר לאיש הכספים עדיה בן-משה    חמישה חודשי עבודות שירות לסמנכ"ל השיווק לשעבר, אודי הררי
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס לחשיפת הריגול האמריקני אחרי חשבון הדוא"ל שלו ושל קודמו בתפקיד ואחרי שר הביטחון לשעבר    "לא זקוקים לאירוע מיוחד כדי לפעול לשחרור פולארד"
איציק וולף
בתשובה לפניית ח"כ חנא סוויד השיב היו"ר אדלשטיין כי אין מניעה שסוויד יציב עץ אשוח בכניסה ללשכתו האישית או בחדר הסיעה שאליה הוא משתייך
שירות גלובס
אלביט מערכות היא הקבלן הראשי של מערכות ניהול הקרב של הצבא האוסטרלי    הפרויקט יתמוך ביעדי הצבא האוסטרלי להפוך לצבא דיגיטלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il