בימים אלה מוקמת ומתגבשת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית (רת"ץ) ב
משרד התחבורה, שנועדה להחליף את אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה. בראש הרשות עומד מאז 1 בדצמבר מאיר חן (אוחנה).
הרשות הארצית מצויה כיום בעבודת מטה מול נציבות שירות המדינה לאישור סופי של תיאורי התפקיד והמבנה של הרשות. לרשות הארצית לתחבורה ציבורית נדרשים כ-100 תקנים, 40 תקנים כבר אושרו על-ידי משרד האוצר והשאר נמצאים בעבודת מטה מול פקידי האוצר. ביסוד העיכוב עומדים שני נושאים - הראשון, סגירת הסיכומים האחרונים מול ועד העובדים וההסתדרות באשר לשינוי המבני במשרד, והשני, החלטת ממשלה נצ/2013-302 מיום 29.5.13, המורה על ביצוע צמצום כוח אדם והפחתת הוצאות שכר במשרדי הממשלה המעכבת את המשך פרסום המכרזים הפומביים והשלמת התהליך, ולכן עד כה פורסמו מכרזים פנימיים.
עד עתה אויש מספר מצומצם של תפקידים הנחוצים לפעילות השוטפת, בעיקר בתחום ההנדסי והכלכלי ובתחום ההיערכות הלוגיסטית להקמת הרשות. בימים אלה פועל משרד התחבורה מול נציבות שירות המדינה לאישור משרת סגן לרשות.
עם הקמת הרשות הארצית וייצובה כגוף המאסדר את פעילות התחבורה הציבורית בישראל, תחל הרשות להקים את הרשויות המטרופוליניות שיהיו באחריותה המאסדרת, בכל ארבעת המטרופולינים - חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע.
מקום מושבה של הרשות טרם נקבע ובקרוב יוחלט על מקומה הסופי. הקמת הרשות הייתה כרוכה בחבלי לידה קשים שנמשכו שנים רבות. בדוח
מבקר המדינה קיבל משרד התחבורה הערה על עיכוב הקמת הרשויות המטרופוליניות לתחבורה ציבורית, ונאמר בו כי הקמת הרשות בגוש-דן אמורה הייתה לפתור בעיות שהתעוררו במהלך יישום תוכנית הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן.
הרשויות השונות לתחבורה ציבורית יופעלו במהלך תִּיוּם (צימוד, TWINNING) מול האיחוד האירופי, והמודל הראשוני שלו יושק במטרופולין חיפה כדגם לשאר הרשויות העתידות לקום.
לאחרונה הפסיקו כמה בכירים את עבודתם, לצמיתות או זמנית, ועבודתם חולקה בין שלושה בכירים - דרור גנון, גילי קניגסבוך וגבי נבון. העברת חלק מן הסמכויות לרשויות שתוקמנה אמור משרד התחבורה לעשות באמצעות חקיקה.