X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-100 עובדים אמורים לנהל את התחבורה הציבורית בישראל 40% מהתקנים אושרו והיתר נמצאים בעבודת מטה הרשות תקים תחתיה 4 רשויות מטרופוליניות, בשיתוף האיחוד האירופי, שהראשונה בהן תהיה בחיפה
▪  ▪  ▪
האיחוד האירופי. מסייע בהקמה [צילום: AP]

בימים אלה מוקמת ומתגבשת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית (רת"ץ) במשרד התחבורה, שנועדה להחליף את אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה. בראש הרשות עומד מאז 1 בדצמבר מאיר חן (אוחנה).
הרשות הארצית מצויה כיום בעבודת מטה מול נציבות שירות המדינה לאישור סופי של תיאורי התפקיד והמבנה של הרשות. לרשות הארצית לתחבורה ציבורית נדרשים כ-100 תקנים, 40 תקנים כבר אושרו על-ידי משרד האוצר והשאר נמצאים בעבודת מטה מול פקידי האוצר. ביסוד העיכוב עומדים שני נושאים - הראשון, סגירת הסיכומים האחרונים מול ועד העובדים וההסתדרות באשר לשינוי המבני במשרד, והשני, החלטת ממשלה נצ/2013-302 מיום 29.5.13, המורה על ביצוע צמצום כוח אדם והפחתת הוצאות שכר במשרדי הממשלה המעכבת את המשך פרסום המכרזים הפומביים והשלמת התהליך, ולכן עד כה פורסמו מכרזים פנימיים.
עד עתה אויש מספר מצומצם של תפקידים הנחוצים לפעילות השוטפת, בעיקר בתחום ההנדסי והכלכלי ובתחום ההיערכות הלוגיסטית להקמת הרשות. בימים אלה פועל משרד התחבורה מול נציבות שירות המדינה לאישור משרת סגן לרשות.
עם הקמת הרשות הארצית וייצובה כגוף המאסדר את פעילות התחבורה הציבורית בישראל, תחל הרשות להקים את הרשויות המטרופוליניות שיהיו באחריותה המאסדרת, בכל ארבעת המטרופולינים - חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע.
מקום מושבה של הרשות טרם נקבע ובקרוב יוחלט על מקומה הסופי. הקמת הרשות הייתה כרוכה בחבלי לידה קשים שנמשכו שנים רבות. בדוח מבקר המדינה קיבל משרד התחבורה הערה על עיכוב הקמת הרשויות המטרופוליניות לתחבורה ציבורית, ונאמר בו כי הקמת הרשות בגוש-דן אמורה הייתה לפתור בעיות שהתעוררו במהלך יישום תוכנית הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן.
הרשויות השונות לתחבורה ציבורית יופעלו במהלך תִּיוּם (צימוד, TWINNING) מול האיחוד האירופי, והמודל הראשוני שלו יושק במטרופולין חיפה כדגם לשאר הרשויות העתידות לקום.
לאחרונה הפסיקו כמה בכירים את עבודתם, לצמיתות או זמנית, ועבודתם חולקה בין שלושה בכירים - דרור גנון, גילי קניגסבוך וגבי נבון. העברת חלק מן הסמכויות לרשויות שתוקמנה אמור משרד התחבורה לעשות באמצעות חקיקה.

תאריך:  23/12/2013   |   עודכן:  23/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקדמות רבה בהקמת רשות תח"ץ ארצית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
משה ליכטמן
עתיד התחבורה הציבורית בישראל תלוי במערכת רכבות יעילה, שהלב שלה הוא המסילות לאורך נתיבי האיילון; אם הקטע הזה משותק - כל מערכת הרכבות הארצית משותקת
עידן יוסף
ההצפה גרמה נזק כבד למסילה, לתשתית ולמערכות החשמל והתקשורת    חברת קווים תפעיל אוטובוסים בתשלום
עידן יוסף
שר התחבורה פנה לשר האוצר בבקשה למנוע את התייקרות תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית - באוטובוסים וברכבות - המתוכננת בשבוע הבא
איתמר לוין
ביהמ"ש: אגד הייתה רשאית לבטל בשנת 1999 את ההסכם שנחתם שנתיים קודם לכן למימון האבטחה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
עידן יוסף
באיחור של לפחות שבוע תחל גביית התשלום עבור נסיעה במטרונית    הקנס למי שיחמוק מתשלום - 180 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il