X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע טוען כי יצרנית קפה רג'ואן מסמנת ומכנה את מוצרי הקפה הקלוי מתוצרתה ובפרט "100% קפה טורקי", וזאת בניגוד לדין
▪  ▪  ▪
פרסומת לקפה רג'ואן

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד קפה רג'ואן בטענה לעשיית שימוש בכינויים מתהדרים המתארים לכאורה את איכות הקפה טורקי המיוצר ומשווק על ידה, על-מנת ליצור השפעה ישירה על יחסו של הצרכן למוצר תוך לכידת שיקול דעתו.
בבקשה מצוין כי קפה רג'ואן תופסת נפח מרכזי בענף ייצור ושיווק קפה טחון בארץ תחת המותג "רג'ואן" ותחת מותגים פרטיים נוספים. כמו-כן היא מייצרת בלעדית את הקפה הטחון עבור מותג הבית של שופרסל, מגה ועוד.
לדברי התובע, אורן מודחי, קפה רג'ואן מבססת את תדמית מותגה הן באמצעות ייצור עבור מותגים פרטיים והן באמצעות מתן תיאורים פרסומיים המשווים נופך איכותי למותגה. לטענת התובע קפה רג'ואן היא העוסקת היחידה בפלח שוק הקפה הטורקי אשר מכנה את הקפה שלה כ"קלוי וטחון מהפולים המשובחים בעולם", וכך במחי יד הפרה את הוראות התקן האוסרות לכנות את המוצר בתיאור המורה על איכות המוצר.
נופך אותנטי
בתביעה נאמר כי בהתאם להוראות התקן היה על קפה רג'ואן לכנות את מוצרה כ"פולי קפה קלויים" או "קפה קלוי וטחון", כמו-כן המינוח "טורקי" מסמן את דקות הטחינה בהתאם לתקן.
לדברי מודחי, המוצר של קפה רג'ואן מכונה באופן שגוי ומטעה "100% קפה טורקי", על-מנת לשוות למוצר נופך אותנטי ובנוסף הגדילה קפה רג'ואן לעשות עת תיארה את תוצרתה בכינויים המתארים איכות במלל מטעה כ"קלוי וטחון מהפולים המשובחים בעולם".
יכולת השוואה
התובע טוען כי לא בכדי קיים איסור גורף בתקן לשוות למוצר נופך תיאורי מתהדר וכינויים המקשרים את הצרכן לטיבו ולאיכותו של המוצר על-מנת לאפשר לצרכן לממש כיאות את יכולתו להשוות בין מוצרים מקבילים ותחליפים. לדעת מודחי, מדובר בתחרות בלתי הוגנת מצדה של קפה רג'ואן אשר לכדה את ציבור הצרכנים באמצעות כינויים אסורים בעוד מתחריה מציעים לצרכנים מוצרים מקבילים ו\או חלופיים אינם נושאים כינויים בניגוד לדין.
לדברי התובע, באמצעות עורכי הדין טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, התנהלותה של קפה רג'ואן פגעה בזכותם היסודית של הצרכנים לבחור את המוצר הרצוי מבין של המוצרים, המינים, הסוגים והאריזות ומנעה מהם את האפשרות האוטונומית להשוות באופן אפקטיבי בין המוצר נשוא התביעה המכונה "רג'ואן 100% קפה טורקי" לבין מוצרים אחרים העומדים בתנאי התקן.
בית המשפט מתבקש לחייב את קפה רג'ואן לפצות את ציבור הצרכנים בגין הנזק הממוני בשיעור 50% ממחיר המוצר ובגין הנזק הבלתי ממוני המתבטא בפגיעה באוטונומיה ועוגמת הנפש. זאת בשל הטעייתם בעניין חשוב במיוחד הנוגע למהותו של המוצר ואיכותו אשר ככל הנראה הגם שהתווייתו אוחזת כינויים מתהדרים אינו שונה מהמוצרים המקבילים.
בנוסף לסעד הכספי המוערך ב-4 מיליון שקלים מתבקש בית המשפט להורות לקפה רג'ואן להסיר את מוצרי הקפה הקלוי ובפרט המוצר "100% קפה טורקי" מהמדפים, לתקן את הליקויים שנמצאו ולסמן את מוצריה כנדרש.

ת.צ. 38422-12-13
תאריך:  23/12/2013   |   עודכן:  23/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
את רובה-הסער הנפוץ מאוד פיתח כדי להגן על מולדתו. לימים הוא הפך לפריט חשוב בארגוני טרור בינלאומי - כביכול למורת-רוחו של מפתחו
עידן יוסף
הטלוויזיה הישראלית החלה בשידורים סדירים
אלעזר לוין
מחיר חציוני לדירה: יד ראשונה 1.41 מיליון שקל, יד שנייה 1.02 מיליון    התחלות הבנייה גדלו ב-5%, אך הביקוש לדירות ממשיך לגאות    הסיבה העיקרית: הריבית הנמוכה    136 משכורות דרושות לדירה
אלעזר לוין
אלואל רכשה מרמ"י מגרש ב-5.1 מיליון שקל, והיא בונה עליו 32 דירות בנות 3 חדרים, הנמכרות לציבור הדתי במחירים נמוכים מאוד
עידן יוסף
הדוקר התנפל מאחור על שוטר בכיכר אדם, דקר אותו בגבו ונמלט    מעורבות גוברת של משוחררי עסקת שליט בפיגועים    נתניהו: כ-150 ניסיונות משמעותיים לפיגועים מתחילת השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il