X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רצתה לחסוך פרמיה של 47 מיליון שקל - ועכשיו תיאלץ להוציא מאות מיליוני שקלים על תיקון 600 כבלים שנקרעו בסופה המבטחים - הראל ואאון מי ישלם על המחדל? כמובן הצרכנים
▪  ▪  ▪
כבלי חשמל [צילום: חברת החשמל]

חברת החשמל ביטחה השנה את כל רכושה ועסקיה, עד לגבול אחריות כולל של כ-2 מיליארד דולר. הרכוש היחיד שלא בוטח הוא רשת החשמל. הרשת קרסה בסופה האחרונה, 600 כבלים נקרעו, ועתה יהיה על חברת החשמל לשאת בהוצאות התיקון, הנאמדות במאות מיליוני שקלים. מי שישלם הוא כמובן כל הצרכנים, כי החברה תבקש לכסות את ההוצאות על-ידי העלאת תעריפי החשמל.
ביטוח הרכוש של חברת החשמל נעשה, כמקובל בעסקים גדולים מאוד, במבטחי משנה בחו"ל, באמצעות חברת הביטוח הראל, ועמיל (ברוקר) הביטוח הבינלאומי "אאון". הראל מבטחת אחוזים בודדים, ומקבלת חלק קטן מהפרמיה, וחלק הארי של הכיסוי והפרמיה מועבר לחברות ביטוח-משנה גדולות בחו"ל. הפוליסה מחריגה במפורש נזקים לרשת החשמל. לפיכך, 600 כבלי החשמל שנקרעו אינם מבוטחים,
בענף הביטוח מעריכים, שחברת החשמל החליטה שלא לבטח את הרשת, בשל הפרמיה הגבוהה. שווי רשת הרשת - קווי המתח העליונים ורשתות החלוקה - עמד בסוף 2012 על כ-47 מיליארד שקל. הפרמיה המקובלת לביטוחים כאלו היא 1 פרומיל, כלומר 47 מיליון שקל. גם בהנחה שהפרמיה גבוהה יותר, היא לא תעבור את 70-60 מיליון השקלים. הנזקים, לעומת זאת, נאמדים במאות מיליוני שקלים, אם כי חברת החשמל הודיעה שעדיין אין לה אומדן סופי.
מקור בכיר בענף הביטוח מסביר, שחברת החשמל החליטה שלא לבטח את הרשת, משום שמקרים של נזק בהיקף גדול נדירים מאוד. הפרמיה גבוהה, והחברה החליטה לחסוך אותה. את ההחלטה קיבלה ועדת הביטוח של חברת החשמל.
אבל העובדים מבוטחים יפה
חוץ מרשת החשמל - הכל מבוטח: החברה רכשה בהראל ואאון פוליסת כל הסיכונים לרכושה, בתקרה של 1 מיליארד דולר. כן רכשה ביטוח לתחנות הכוח, כולל לתחנות הכוח בהקמה. פוליסה אחרת היא לביטוח ימי, והיא מכסה הובלת מטענים של החברה לארץ. יש אפילו פוליסה המכסה את עליית מחירי הדלק מעל לתחזית. סך הכיסוי, בכל הפוליסות, גם כאלו שלא פורטו כאן, מגיע לכ-2 מיליארד דולר.
לעומת אי-ביטוח רשת החשמל, דואגת חברת החשמל יפה לאלפי עובדיה. הם רכשו ביטוחי רכב ודירות, וביטוחים אישיים אחרים, בחברת הפניקס, כאשר החברה משתתפת בתשלום הפרמיה.
עכשיו נזכרו לשכור יועץ חיצוני
חברת החשמל פירסמה בימים אלו מכרז לבחירת יועץ ביטוח חיצוני לחברה, כמקובל בחברות גדולות. המכרז נסגר (יום א', 22.12.13), והשתתפו בו כל היועצים המובילים. היועץ לא יוכל לעזור לחברה לגבי נזקי הסופה האחרונה, מאחר שאלו אירעו כמובן לפני בחירתו.
  • דוברת חברת החשמל מאשרת בתגובה, שהחברה אכן אינה מבטחת את רשת החשמל. כך, לדבריה, נוהגות גם חברות חשמל אחרות בעולם. הסיבה: הפרמיה הגבוהה הופכת את הביטוח ללא-כדאי. הדוברת אומרת עוד כי החברה מעסיקה יועצי ביטוח מחו"ל, ובאחרונה החליטה להעסיק יועץ ביטוח ישראלי.

תאריך:  24/12/2013   |   עודכן:  24/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל ביטחה הכל - חוץ מהכבלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הצרכנים ישלמו ... באמת
ג׳ו קאמל  |  24/12/13 05:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
עידן יוסף
מרכז השלטון המקומי מקים צוות עצמאי למוכנות העורף לנזקי הטבע    מנכ"ל חברת החשמל מעריך: עלות נזקי הסופה לחברה תגיע למיליארד שקל
עידן יוסף
עלית עם רכבך לירושלים ונתקעת בסופת השלגים בכביש 1? היה עליך לדעת כי יש אפשרות שתיתקע ועל כן עליך לשלם על הנזק שגרמת לציבור    מכון כת"ר לחקר ההלכה בכלכלה הוציא נייר עמדה הבוחן את עלות פינוי רכב שנתקע בשלג
עידן יוסף
משרד החקלאות מוציא הנחיות ל"מסלול מקוצר" לטיפול בעצים שנפגעו בסערה
אלעזר לוין
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב: "מדובר בנזקים שלא יכוסו על-ידי חברות הביטוח"
עופר וולפסון
מבקר המדינה מצדיק את הודעתו בעיצומה של הסערה על כוונתו לבחון את ההיערכות לקראתה: "היא עשתה משהו לרשויות בזמן אמת וברגע הנכון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il