X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה והעירייה הגיעו להסכמה עקרונית על הפשרת הבעלות בארבע חברות הנדל"ן העירוניות - אתרים, אוצר מפעלי ים, חלמיש והחברה לפיתוח נמל יפו מנכ"ל העירייה לייבה מורז: העירייה תרכוש את חלקה של הממשלה ב"אתרים"
▪  ▪  ▪
חולדאי, שמעוני, לייבה ושלם. מאות מיליונים שווי [צילום: אבשלום שושוני]

רשות החברות הממשלתיות ועיריית תל אביב סיכמו עקרונית על "הפרדת כוחות" בבעלות על ארבע חברות הנדל"ן העירוניות. הבעלות כיום מתחלקת 50-50 בין הממשלה לעירייה. סוכם, כי העירייה תרכוש את חלקה של הממשלה בחלק מהחברות, ואילו הממשלה תרכוש את חלקה של העירייה בחברות האחרות.
שווי הנדל"ן של ארבע החברות מוערך במאות מיליוני שקלים.
אלו ארבע החברות, שבהן עומדים לפרק שותפות בת עשרות שנים. News1 מצרף הערכה לא מחייבת בכל חברה, מי יקנה את מי.
  • אתרים - בבעלות בנייני יריד המזרח, המרינה ושטחים אחרים לאורך חוף הים. נראה, כי העירייה מבקשת לרכוש את חלקה של הממשלה בחברה זו.
  • אוצר מפעלי ים - החברה ההיסטורית, שנודה ב-1936 כדי לבנות את נמל תל אביב. כיום בבעלותה הנמל וחלק מהשטח העורפי שלו. נראה שהעירייה תרכוש גם כאן את הבעלות המלאה.
  • חלמיש - חברת הבנייה והשיכון, שהיא הגדולה מסוגה בין כל החברות העירוניות בתחום זה (בירושלים, חיפה וערים אחרות). הנכס העיקרי של החברה הוא חלק ממתחם כפר שלם ביפו, ועליו מאות דירות. תפקידה העיקרי של החברה כיום הוא לספק דיור מודרני למאות המשפחות, אולי בשיטה של פינוי-בינוי. נראה, שהממשלה תרכוש את חלקה של העירייה בחברה זו.
  • החברה לפיתוח נמל יפו - חברה זו עוסקת בשנים האחרונות בחידוש פניו של הנמל ההיסטורי ובהפיכתו למרכז בידור ופנאי. אין ביטחון מי יקנה את חלקו של מי.
העסקה אמורה להיות מורכבת, משום שיש לקבוע את שווים של הנכסים, על-פי בדיקות של שמאים. לאחר מכן יש לערוך את הסך-הכל, ולוודא מי חייב לשלם למי, וכמה. עורכי הדין של הצדדים יקבעו, אם תהיה עסקה אחת וחוזה אחד, או ארבע עסקות וארבעה חוזים. העסקה טעונה גם אישור מועצת העירייה והנהלת משרד האוצר.
מנכ"ל העירייה, מנחם לייבה, רמז לראשונה על העסקה הגדולה, בדברו אתמול (יום ב', 23.12.13) בטקס פרידה ממנכ"ל אתרים, איתמר שמעוני, הפורש משום שנבחר לפני חודשיים לראש עירית אשקלון. לייבה אמר כי העירייה מתכוונת לרכוש את הבעלות המלאה על אתרים - אך לא פירט.

תאריך:  24/12/2013   |   עודכן:  24/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפרדת כוחות" בחברות הנדל"ן בתל אביב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בנמל תל אביב אין הנחה לתושב תא
zvulun  |  24/12/13 15:44
2
יש גם בעלי מניות מהציבור
אליהו חיים  |  24/12/13 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חוקרים במעבדות לאבטחת מידע ברשת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב זיהו פרצה מהותית במכשירים מאובטחים של חברת סמסונג המבוססים על ארכיטקטורת נוקס    הפרצה מאפשרת ליירט בקלות תקשורת נתונים כגון דואר אלקטרוני או פעילות גלישה ברשת האינטרנט
עופר וולפסון
האיש, בן 50, עבד עבור משרד הביטחון בתיקונים לגדר המפרידה בין רצועת עזה לישראל    תא"ל (במיל.) שמואל זכאי: "הסלמה ברורה באירועי הטרור בשבועות האחרונים"    שר הביטחון: "נגיב באופן תקיף וכואב"
עידן יוסף
תוכן שיווקי לא ישודר בתוכניות ילדים ובמשדרי חדשות בערוצים 2 ו-10    עוד בהמלצות: הגבלת היקפי רכישת זמן פרסום מהזכיינים ע"י גורמים מתווכים, ביטול שידורי תעמולה חינמיים, הסדרת תוכן שיווקי, הכרה בהשקעה בקולנוע ישראלי ושמירת תנאי העסקת עובדי ההפקה והיצירה
אלעזר לוין
טלביה: 5 חדרים ב-2.8 מיליון שקל    גילה: קוטג' ב-2.5 מיליון שקל    רמת אשכול: 5 חדרים ב-2.38 מיליון שקל    רמות: 5 חדרים ב-2.05 מיליון שקל
איתמר לוין
אלפי עבירות מס בהיקף של 800 מיליון שקל הובילו לעונשי מאסר וקנסות כבדים: 11.5 שנים ו-3 מיליון שקל לרוני בראנס, שמונה שנים ו-2 מיליון שקל לדוד שבת, שש שנים ומיליון שקל להרי עזרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il