X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין של לשכת עורכי הדין קובע: אמנון יצחקניא ואילן סובל לא היו בניגוד עניינים כאשר העידו במשפט הולילנד מותח ביקורת על התעלמותם מהנחיות ועדת האתיקה אך קובע שאין מדובר בעבירה משמעתית
▪  ▪  ▪
יצחקניא. תפקיד משולש

פרקליטיו של שמואל דכנר, עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל, זוכו (18.12.13) בידי בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין מהעבירות האתיות שיוחסו להם. הקובלנה נגד השניים נגעה לייצוגם את דכנר בהליכים האזרחיים מול הלל צ'רני, במקביל לעדותם כעדי תביעה במשפט הולילנד.
באוקטובר 2012 קבעה ועדת האתיקה, במענה לפניית סניגורו של אהוד אולמרט, עו"ד רועי בלכר, כי יצחקניא וסובל מצויים בניגוד עניינים. לפיכך נקבע, כי עליהם להפסיק לייצג את דכנר ואף לא לבוא עימו בדברים לפחות עד לאחר עדותם במשפט הולילנד.
השניים הודיעו שלא יקיימו את ההחלטה, ובעקבות זאת הועמדו לדין משמעתי בשורה של עבירות: פגיעה בכבוד המקצוע, התנהגות שאינה הולמת את המקצוע, איסור מתן עדות כעורך דין, פעולה בניגוד אינטרסים וקבלת תיק לייצוג בניגוד אינטרסים. בקשתה של המדינה לעכב את ההליך עד לסיום עדותו של דכנר נדחתה. ההליך נמשך למרות פטירתו של דכנר בפברואר השנה.
אב בית הדין, עו"ד אבי אודיז, אומר, כי תפקידם המשולש של יצחקניא וסובל - מייצגיו של דכנר בהליך האזרחי, מייצגיו מול הפרקליטות במו"מ למעמד של עד מדינה ועדי תביעה - מעורר בעייתיות מסוימת, אך אין להניח אותה לפתחם של השניים. יצחקניא וסובל לא בחרו למסור הודעה במשטרה ולהעיד בבית המשפט, והסניגורים היו מי שדחו את ההצעה להגיש בהסכמה את הודעתם. למרות שקיימת זהות חלקית בעובדות בין ההליך האזרחי להליך הפלילי, קובע אודיז, מסירת העדות אינה מהווה עבירה אתית.
אודיז מתייחס גם לעובדה ששכרם של יצחקניא וסובל אמור היה להיגזר ממידת ההצלחה בהליך האזרחי, שמצידו אמור היה להיות מושפע מההליך הפלילי. הוא אומר: "אין די בעובדה שהנאשמים מוסרים עדות כשיש להם עניין אישי בתוצאות ההליך, ושעניין זה זהה לעניינו של לקוחם המעיד אף הוא באותו הליך, ומטעם אותו צד, כדי להביא באופן אוטומטי למסקנה שעברו הם עבירה לפי כלל 36, או אף עבירה אתית כלשהי".
בנוגע לאישום בניגוד עניינים אומר אודיז, כי הכלל האתי מדבר על ניגוד שכזה בין עורך הדין לבין לקוחו - ולא הוכח כלל שהוא התקיים במקרה הנדון. להפך: ליצחקניא, סובל ודכנר היה אותו אינטרס - לזכות בתביעה האזרחית וליהנות מפירותיה. אודיז גם מעיר, שוועדת האתיקה סתרה את עצמה כאשר מחד-גיסא טענה שיצחקניא וסובל העידו כאשר הם מצויים בזהות אינטרסים עם דכנר, ומאידך-גיסא האשימה אותם בניגוד אינטרסים.
לבסוף דן אודיז בסירובם של יצחקניא וסובל לציית להנחיית ועדת האתיקה. הוא אומר, כי הייתה זו התנהגות פסולה והשניים היו צריכים לערער על ההנחיה אם רצו בכך, ולא להתעלם ממנה. למרות שלהנחיות אלו אין תוקף מחייב, ממשיך אודיז, "לוועדות האתיקה תפקיד חשוב בעיצוב כללי האתיקה החלים על עורכי הדין, וקשה להלום מצב בו עורכי הדין יתעלמו מהמלצות והנחיות אלו מחד-גיסא, אך גם לא ינסו לפעול לשינויין מאידך".
למרות זאת, החליט אודיז לזכות את יצחקניא וסובל גם מעבירה זו, והוא מנמק: "לאור העובדה שלהחלטות ועדת האתיקה אין כח מחייב משל עצמן, לא ניתן לקבוע כי בעצם הבחירה שלא להישמע להנחיותיה יש כדי להוות עבירה נפרדת על דיני האתיקה. קביעה שכזו תהיה בבחינת חקיקה שיפוטית ותביא למצב בעייתי בו לוועדה אין סמכות לחייב את עורך הדין לפעול על-פי הנחיותיה המקצועיות, אך מאידך יש בידיה להטיל עליו סנקציה אם יבחר שלא להישמע להנחייתה".
עוה"ד שמואל פינקו ושרון גרשוני הצטרפו לפסק דינו של אודיז, ובעיקר מתחו ביקורת על התעלמותם של יצחקניא וסובל מהנחיית הוועדה. את ועדת האתיקה ייצג עו"ד מייק יורק-ריד, ואת היועץ המשפטי לממשלה - עו"ד דן אלדד.

תאריך:  24/12/2013   |   עודכן:  24/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי אודיז ושות', משרד עורכי דין / Avi Odiz Advocate, Law Office  אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקליטיו של דכנר זוכו בדין המשמעתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
הפרקליטות טוענת שמארג הראיות מוביל למסקנה ברורה שהכספים נועדו לתשלום שוחד    "גירסתו של דנקנר על השירותים שנתן רבין לתעשיות מלח - כבושה וחסרת תימוכין"
איתמר לוין
טוענת שמנכ"ל המינהל לשעבר קיבל מרבין 45,000 שקל כשוחד, שבוע לאחר שביקש מרובינשטיין - שהיה אז היועץ המשפטי לממשלה - לקדם את הפשרת קרקעותיה של תעשיות מלח
איתמר לוין
המדינה מאמצת את הקו שהעלה השופט דוד רוזן וטוענת שעצם שכירתו של מאיר רבין לסייע בקידום ענייניה של תעשיות מלח, היה בגדר מתן שוחד - אפילו אם לא הועברו כספים ליעקב אפרתי
איתמר לוין
רוזן קיבל את בקשת סניגוריה ויקציב להם 3.5 שעות במקום 100 עמודי סיכומים בכתב
איתמר לוין
טוענת שראש עיריית ירושלים לשעבר היה מעורב בתרומות המיליונים של דכנר וצ'רני לעמותה, ובתמורה סייע לקידום פרויקט הולילנד    טוענת שהוכיחה גם שוחד בדמות 120,000 שקל שנתן דכנר ללופוליאנסקי לצורכי בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il