X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשדיר שירות לקראת פתיחת הרכבת בשדרות
נמשך מחדל המידע בתחבורה הציבורית: הרכבת הראשונה לשדרות יצאה לדרך, אך לנוסעים לא נמסר מידע על עצם קיומה ונציגי השירות לא ידעו מה מחיר הנסיעה
▪  ▪  ▪
כ"ץ ונתניהו חונכים את הרכבת לשדרות עם ראש העירייה אלון דווידי [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
עידן יוסף
3 חודשי נסיעה חינם ברכבת לתושבי שדרות

קרדיט לשי חרמש
קו הרכבת מאשקלון לבאר שבע תוכנן כבר בשנת 2005. נתניהו, כשר אוצר, הניח אז אבן פינה לתחנת רכבת באופקים. בתקופת ממשלת אולמרט הוקפא הקו על-ידי אנשי משרד האוצר, שבאופן עקבי מתנגדים להשקעה בפרויקטים של תשתיות בפריפריה. חידוש העבודות על הקו לפני כשנתיים וחצי נזקף לזכותם של שלושה: נתניהו, כ"ץ והמנכ"ל הקודם של הרכבת חקי הראל. אדם נוסף שצריך לזקוף לזכותו את קידום הקו הוא ח"כ לשעבר שי חרמש, תושב קיבוץ כפר עזה. בכל פעם שאנשי האוצר ניסו להקפיא את קידום הקו בוועדת הכספים של הכנסת, חרמש דאג לבלום את הנסיונות. פעילותו היא הוכחה נוספת לכך שחברי כנסת שמסיימים את יום עבודתם בפריפריה, הם השליחים הנאמנים ביותר של אזור מגוריהם.

היסטוריה בשדרות. לתחנת הרכבת הסמוכה לעיר הגיעה (יום ג', 24.12.13) בפעם הראשונה רכבת. הרכבת יצאה מתל אביב והגיעה לאחר 45 דקות.
תושבי מערב הנגב ייהנו אומנם מנסיעה חינם מתחנת שדרות לכל היעדים בארץ בשלושת החודשים הקרובים. אולם משרד התחבורה ורכבת ישראל לא טרחו לעדכן את הנוסעים במחיר הנסיעה, ומשרד התחבורה אף לא מסר שום מידע על אפשרות הנסיעה לתחנה החדשה באתר המידע לתחבורה ציבורית.
ניסיונות מצד News1 לברר כמה תעלה נסיעה מתל אביב לשדרות בצינורות הרגילים נענה בחוסר תשובה. ב"כל-קו" אתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית לא זו בלבד שלא הופיע המחיר - גם עצם קיומה של תחנת הרכבת בשדרות אינו ידוע. מוקד המידע הארצי הטלפוני לתחבורה ציבורית שמספרו כוכבית 8787 לא ידע גם כן לתת מידע לשאלה ונציג שירות אליו הגענו גם לא הכיר את תחנת שדרות והפנה אותנו לרכבת ישראל.
באתר הרשמי של הרכבת עומד מחיר הנסיעה על... 0 שקלים. בשירות הצ'אט של רכבת ישראל לא ידעו להשיב מה המחיר, כך גם בשירות הלקוחות בפייסבוק של רכבת ישראל וכך גם נציגי מוקד המידע הטלפוני של הרכבת היו נבוכים מהשאלה.
גם בדוברות רכבת ישראל נראה שלא ידעו להשיב לשאלה והפנו אותנו למשרד התחבורה. דובר המשרד אבנר עובדיה מסר כי המחיר עומד כיום על 27 שקלים, אולם השר ישראל כ"ץ פועל בימים אלה להוזיל את תעריף הנסיעה לשדרות עבור כלל הציבור. הדובר לא השיב לשאלה מדוע מחיר הנסיעה אינו מפורסם לציבור.
בפועל, מי שביקש לנסוע ביומה הראשון של הרכבת לשדרות לא שילם 27 שקלים וגם לא נסע בחינם. הוא שילם 25.50 שקלים, מחיר הנסיעה לאשקלון - תחנה אחת לפני שדרות.
חוסר קביעת המחיר מנע מנוסעים שביקשו לטעון את כרטיסי הרב-קו שברשותם בחוזים (כרטיסיות ליותר מנסיעה אחת), פעולה שעשויה הייתה להוזיל את מחיר הנסיעה. זאת מחשש שטעינה במחיר של 25.50 שקלים לא תכובד בהמשך.
בתוך כך, התערבותו של ראש העירייה אלון דוידי ופעילותם של מתנדבי המרכז לזכויות חברתיות (מז"ח) בשדרות הביאה את משרד התחבורה להקצות תקציב להפעלת קווים ייעודים לתחנת הרכבת. בתכנון המקורי לא הוקצה תקציב להפעלת קווי אוטובוס ייעודיים אל הרכבת וממנה. הפעילות בעניין החלה לאחר שלמז"ח הגיעו תלונות רבות של תושבים הנוגעות לתפקודו של קו 1 של אגד תעבורה. בעקבות הפעילות תוגבר הקו בכ-5 אוטובוסים נוספים בשעות העומס בבוקר ובצהריים.

הרכבת לדימונה תעצור בפארק הילד

שר התחבורה כ"ץ הודיע בנאומו כי כבר בימים הקרובים יחלו עבודות סלילת הרכבת מהתחנה בדימונה עד לפארק הילד, שם הרכבת תעצור.
כ"ץ אמר את הדברים יממה אחת אחרי שהערוץ הראשון החל לעבוד על כתבה ל"יומן" יום שישי לפיה הרכבת מדימונה תהיה רק תחנת ביניים לנוסעים ממרכז הארץ ומצפונה ל...אילת. כלומר, רכבת לאילת קום תקום.
על-פי התוכניות, עלות סלילת הרכבת וההוצאות הרבות הנלוות יסתכמו ב-23 מיליארד שקלים, לפי הערכה ראשונית. את המסילה תסלול חברה סינית, שממתינה לקבל אור ירוק לתחילת העבודות. על-פי מנכ"ל הרכבת בעז צפריר, עד היום נוסעים ברכבות ישראל כ-45 מיליון נוסעים בשנה בממוצע, כאשר הצפי הוא להגיע ל-50 מיליון בשנה וזאת לפני רישות כל המדינה ברכבות.
בראיון לערוץ 1, אמר ראש העירייה בני ביטון, כי רכבת מהצפון למרכז בואך באר שבע-דימונה-אילת היא כלכלית ועוד איך. "מעבר עיר הבה"דים לנגב מחייבים מסלולים חדשים ורכבות נוספות", אמר ביטון והוסיף כי "מאות אלפי חיילים ישתמשו בשירותי הרכבת, כאשר צה"ל מממן את נסיעותיהם". לדברי ביטון, הרכבת 'תעשה חשק' לאנשי קבע ואזרחים לעבור לגור בדימונה, שהיא עיר של חינוך, תרבות, רפואה וכו'. בנוסף, הכל ירוויחו מקיצור הטווחים עם סלילת המסילות והוספת הרכבות".

בהכנת הידיעה השתתף עמוס שריג
תאריך:  24/12/2013   |   עודכן:  25/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה עולה רכבת לשדרות? תלוי את מי שואלים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד צריך לבוא בטענות?
אורי פ  |  24/12/13 20:49
2
כול הכבוד ימות המשיח!
חזיז  |  24/12/13 22:06
3
משרד התחבורה
י.ב  |  24/12/13 22:24
4
יוסף עידן - רכילאי קטן
יהוידע  |  25/12/13 07:57
5
מחיר הנסיעה
יניב מתל אביב  |  25/12/13 09:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
כ-100 עובדים אמורים לנהל את התחבורה הציבורית בישראל    40% מהתקנים אושרו והיתר נמצאים בעבודת מטה    הרשות תקים תחתיה 4 רשויות מטרופוליניות, בשיתוף האיחוד האירופי, שהראשונה בהן תהיה בחיפה
משה ליכטמן
עתיד התחבורה הציבורית בישראל תלוי במערכת רכבות יעילה, שהלב שלה הוא המסילות לאורך נתיבי האיילון; אם הקטע הזה משותק - כל מערכת הרכבות הארצית משותקת
עידן יוסף
ההצפה גרמה נזק כבד למסילה, לתשתית ולמערכות החשמל והתקשורת    חברת קווים תפעיל אוטובוסים בתשלום
עידן יוסף
שר התחבורה פנה לשר האוצר בבקשה למנוע את התייקרות תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית - באוטובוסים וברכבות - המתוכננת בשבוע הבא
איתמר לוין
ביהמ"ש: אגד הייתה רשאית לבטל בשנת 1999 את ההסכם שנחתם שנתיים קודם לכן למימון האבטחה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il