X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כל תאגיד מוניות שיפעיל מוניות המותאמות לנכים ישלם אגרה מופחתת של עשרת אלפים שקלים עבור רישיון ההפעלה, במקום 245 אלף שקלים נהגים יחידים יקבלו הנחה של 50% מעלות האגרה
▪  ▪  ▪
מונית בלונדון [צילום: AP]

משרד התחבורה גיבש תקנות חדשות, המעניקות לנהגי מוניות מיוחדות (ספיישל), שיפעילו מוניות הנגישות לנכים, הנחות של עשרות אלפי שקלים, ברכישת הזכות הציבורית להפעלת מונית (מספר ירוק).
על-פי התקנות החדשות, תאגיד מונית שיפעיל לפחות 50 מוניות מיוחדות, המותאמות לנכים על כיסא גלגלים, ישלם אגרה סמלית של עשרת אלפים שקלים עבור כל זכות ציבורית להפעלת מונית (מספר ירוק), במקום כ-245 אלף שקלים.
נהגים יחידים שאינם פועלים במסגרת תאגיד ויבקשו להפעיל מונית הנגישה לנכים, יוכלו לרכוש את הזכות הציבורית בהנחה של 50%, מגובה האגרה שנקבעה בתקנות.
התקנות קובעות עוד כי גיל הרכב לא יעלה על 3 שנים, ויותקן בו מעקה הרמה לכיסא גלגלים או מעלון מיוחד המאפשר עלייה וירידה נוחה של נכים בכיסא גלגלים. תאגיד המוניות יידרש לספק שירות ללקוח, לכל היותר בתוך 30 דקות ממועד הקריאה של הנכה.
ההנחות ברכישת הזכות הציבורית יינתנו ל-500 הבקשות (מספרים ירוקים) הראשונות שיוגשו למשרד התחבורה. המשרד יאפשר להעניק 500 רישיונות נוספים, בהתאם להמלצת המפקח על התעבורה במשרד התחבורה.
ועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה בכנסת אישרה את התקנות שהוגשו על-ידי שר התחבורה, בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ועם ארגונים העוסקים בקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, וכן בהסכמת שר האוצר. הן ייכנסו לתוקף לאחר פרסומן ברשומות.

מה צריכה לכלול מונית נגישה?

  • היא מיועדת לשמש לנסיעות מיוחדות בלבד ולא לנסיעות שירות;
  • היא מיועדת להסעת לפחות אדם עם מוגבלות המתנייע בכיסא גלגלים;
  • גיל הרכב בעת רישומו לראשונה כמונית נגישה לא יעלה על שלוש שנים;
  • משקלה הכללי המותר אינו עולה על 3,200 ק"ג;
  • רוחב הדלת המיועדת לכניסה של אדם הנע בכיסא גלגלים יאפשר מעבר חופשי של הכיסא פנימה והחוצה ולא יפחת מ-110 סנטימטרים במקום הצר ביותר;
  • הגובה הפנימי בין סף הכניסה למונית ובין המשקוף העליון במונית לא יפחת מ-125 סנטימטרים, והגובה הפנימי בין רצפת המונית והתקרה, לא יפחת מ – 132 סנטימטרים;
  • יותקן בה מתקן הרמה מסוג כבש נייד או קבוע או מעלון אנכי קבוע, שמתקיימות בו דרישות פרטים 1 עד 3 בתוספת הראשונה לתקנות הנגישות, ובלבד שרוחב משטח ההרמה לא יפחת מ-75 סנטימטרים והשיפוע המרבי של כבש במצב הפעלה ממדרכה שגובהה 15 סנטימטרים לא יעלה על 12 אחוזים;
  • הותקן בה כבש או מתקן הרמה, הוא יוצב בצד ימין של הרכב או מאחוריו; היה הכבש נייד - יהיה סידור לעיגונו אל גוף הרכב בעת השימוש בו;
  • במונית שגובה הרצפה בה, בפתח הדלת המשמשת לכניסת אדם הנע בכיסא גלגלים, עולה על 34 סנטימטרים מפני הדרך, יותקן מיתקן הרמה קבוע מסוג מעלון אנכי; מעלון אנכי מתקפל המאוחסן בתוך תא הנוסעים יהיה מכוסה בכיסוי בטיחותי מתאים להגנת הנוסעים;
  • יותקן בה מנגנון למניעת תנועה של הרכב בעת הפעלת מתקן ההרמה;
  • יהיה בה אמצעי המיועד לעליה ולירידה של אנשים עם מוגבלות בניידות שאינם נעים בכיסא גלגלים, המותאם למבנה הדלת ולהפרשי הגובה שבין סף הדלת ובין פני הדרך, כך שהבדלי הגובה מפני הדרך למדרך הראשון ובין המדרכים, לא יעלה על 18 סנטימטרים; האמצעי יהיה מעוגן בגוף המונית או ניתן לעיגון בה;
  • בתוך המונית, בסמוך לדלת הכניסה המיועדת לאדם הנע בכיסא גלגלים, יוקצה מקום חופשי לגישה של כיסא גלגלים אחד שמידותיו לא יפחתו מ-0X 8 120 סנטימטרים; המעבר למקום חופשי זה יהיה ישר ופנוי ממכשולים;
  • יותקנו בה אמצעים לעיגון כיסא הגלגלים והיושב בו להבטחת יציבותו בעת נסיעה מפני טלטולים, בלימת פתאום והאצת מהירות, לפי ת"י 543 חלק 1 מערכות לרתימת כיסא גלגלים ולריסון היושב.
  • בתוך הרכב יותקנו בטווח יד מהמקום שהוקצה לכיסא גלגלים, לפחות שני מאחזי-יד שיאפשרו ייצוב האדם המתנייע בכיסא גלגלים בזמן הנסיעה, מחומר לא קשיח;
  • לכל רוחב הסף של הדלתות יותקן פס אזהרה;
  • לא תותקן בה מחיצה המפרידה בין הנוסעים והנהג;
  • סמל הנגישות הבינלאומי הותקן בה במקומות אלה:
  • על דלת הכניסה המיועדת לאדם הנע בכיסא גלגלים, בצד הפונה למדרכה, ומידותיו יהיו 30X30 סנטימטרים לפחות;
  • בצידו האחורי הימני של הרכב בגובה שלא יפחת מ–50 סנטימטרים מעל פני הדרך ובמידות של 20x20 סנטימטרים לפחות.

תאריך:  25/12/2013   |   עודכן:  25/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: מוניות נגישות לנסיעות מיוחדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר להגנת העורף טוען כי שר הביטחון אינו פנוי לטפל במקרים של אסונות טבע שבהם מופעל פיקוד העורף    "אחריות שר הביטחון אמורה להיות בעצירת ירי הטילים הנופלים על העורף ולא בשאלה למי לחלק מים או למי לחלק תנורים"
עופר וולפסון
הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל - נמוך מהממוצע החודשי הגבוה ב-600 מיליון שקל    הריבית על משכנתאות חדשות צמודות עלתה ב-0.16%    יתרת חובות משקי הבית לדיור גדלה באוקטובר ב-1.4 מיליארד שקל
איתמר לוין
טוענת בבג"ץ, כי המידע שברשותו של מרדכי ואנונו על הכור בדימונה עודנו רגיש, וכי הוא רוצה לצאת לחו"ל כדי שיוכל להפיצו שם    פרקליטו של פלדמן: מדובר במידע בן 28
איתמר לוין
החשב לשעבר של משרד נשיץ-ברנדס תבע 5 מיליון שקל בטענה שהוחשד על לא עוול בכפו בהדלפה ליואב יצחק של מסמכי פרשת הנשיא ויצמן    התביעה נדחתה במחוזי והעליון דחה את הערעור
עופר וולפסון
מנהל רשות המיסים ביצע רוטציה מקיפה בקרב מנהלי יחידות מע"מ וזאת כחלק מסבב רחב שבכוונתו לערוך בכלל יחידות הרשות    אורי כליף ואיריס בן-דוד מונו לממוני אזור מע"מ תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il