X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת כי הבנק חייב אותה בעמלת פירעון מוקדם מופרזת בגין פירעון הלוואות וכי התנהלותו פגעה בתזרים המזומנים השוטף שלה
▪  ▪  ▪
רעננה [צילום: עיריית רעננה]

עיריית רעננה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים כנגד בנק לאומי בטענה לגביית עמלת פירעון מוקדם בשיעור מופרז. לדברי העירייה היא ניהלה פעילות בנקאית שוטפת בסניף הבנק בעיר במשך מספר שנים לרבות נטילת הלוואות ופירעונן.
בתביעה נאמר כי מסגרת התקשרות הצדדים נטלה העירייה 5 הלוואות בריבית קבועה צמודות מדד בשנים 2004-1998. לדברי העירייה, במהלך שנת 2006 היא ביקשה לפרוע את ההלוואות בפירעון מוקדם ונענתה בחיוב על-ידי הבנק, בכפוף לתשלום עמלת פירעון מוקדם בסך 1.9 מיליון שקלים ללא מתן הסבר ו\או נימוק לגובה שיעור העמלה הנדרש ממנה.
לטענת העירייה, מדובר בחיוב מופרז ללא כל הצדקה ו\או תימוכין באסמכתאות, ובשיעור עמלה חסר כל סבירות שבדין העומד בניגוד להוראות בנק ישראל. בתביעה נאמר כי אופן חישוב העמלה, דרך החישוב והסכומים שנקבעו באופן חד-צדדי על-ידי הבנק כעמלת פירעון, לא גולו עירייה.
בתביעה נטען כי גביית התשלום ביתר של עמלת הפירעון המוקדם הביאה לפגיעה בפעילותה השוטפת של העירייה תוך הקטנה בתזרים המזומנים השוטף שלה אשר נועד לצרכים שונים במסגרת פעילותה.
לדברי העירייה, הפגיעה בתזרים המזומנים השוטף שלה אילצה אותה ליטול הלוואות נוספו ולשאת בתשלומי ריבית, וזאת לאור הימנעות הבנק מפירעון ההלוואות ללא גביית עמלת פירעון מופרזת.
העירייה מציינת כי טרם התגבשו נזקיה הנוספים ועל כן היא מבקשת בית המשפט להתיר לה לפצל את סעדיה על-מנת לתבוע את מלוא נזקיה לכשיתגבשו.
לדברי העירייה, באמצעות עוה"ד שאול קוטלר ושי פיאדה, בגין חלק מההלוואות כלל לא הגיעה לבנק עמלת פירעון מוקדם. בשלב זה, לטענתה, סכום התביעה משקף את הנזק הישיר שנגרם לה כתוצאה מגביית עמלת פירעון מוקדם ביתר.

ת.א. 41720-12-13
תאריך:  25/12/2013   |   עודכן:  25/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית רעננה תובעת את בנק לאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושר לקריאה שנייה ושלישית: העונש על פרסום תמונה או סרט שכאלה יגיע עד 5 שנות מאסר    קריב: "החוק פורץ דרך בהיבט החקיקתי, הנורמטיבי והערכי"    גמליאל: " קיום יחסי מין במועדונים זו תופעה שבעלי מועדונים מעודדים"
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה את תקנות מכסות הביצים ובשנה הבאה תעמוד המכסה הארצית על 1.928 מיליארד ביצים    השר שמיר על תלונות המגדלים בנוגע לשדרוגי הלולים: "ניתן פתרון פרטני לכל יישוב"
עידן יוסף
כל תאגיד מוניות שיפעיל מוניות המותאמות לנכים ישלם אגרה מופחתת של עשרת אלפים שקלים עבור רישיון ההפעלה, במקום 245 אלף שקלים    נהגים יחידים יקבלו הנחה של 50% מעלות האגרה
איציק וולף
השר להגנת העורף טוען כי שר הביטחון אינו פנוי לטפל במקרים של אסונות טבע שבהם מופעל פיקוד העורף    "אחריות שר הביטחון אמורה להיות בעצירת ירי הטילים הנופלים על העורף ולא בשאלה למי לחלק מים או למי לחלק תנורים"
עופר וולפסון
הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל - נמוך מהממוצע החודשי הגבוה ב-600 מיליון שקל    הריבית על משכנתאות חדשות צמודות עלתה ב-0.16%    יתרת חובות משקי הבית לדיור גדלה באוקטובר ב-1.4 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il