X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמיכה מקיר לקיר בבית הנבחרים הישראלי בפנייה לארצות הברית בבקשה לשחרר את המרגל הישראלי הכלוא שם כבר 29 שנים אפילו חברי הכנסת הערבים הביעו תמיכה נתניהו: מברך את חברי הכנסת שהתייצבו כולם מאחורי התביעה לשחרור פולארד מהכלא
▪  ▪  ▪
פולארד. "חולה אך רוחו איתנה" [צילום: AP]

106 חברי כנסת חתמו על מכתב שיישלח לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ואשר יקרא לו לשחרר את המרגל הישראלי יונתן פולארד.
"כנסת ישראל עומדת מאוחדת מאחורי הדרישה לשחרר את יונתן פולארד אחרי תקופה ארוכה וחסרת פרופורציה. פולארד עבר עבירות חמורות, עליהן התנצלו הוא ומדינת ישראל. עם זאת, הזמן הרב שחלף מאז מחייב היום את שחרורו של פולארד. הוא ריצה את עונשו עד תומו. הכנסת פונה לנשיא אובמה ומבקשת כי מטעמים הומניטריים ולנוכח מצבו הרפואי הקשה, ייקצב עונשו. מחווה זו מתבקשת עבור יחסי ישראל-ארה"ב בעת הזאת. כנסת ישראל אומרת בקול אחד: הגיעה העת לשחרר את יונתן פולארד", לשון המכתב.
הודעה על קיומו של המכתב נמסרה בדיון מיוחד שנערך במליאת הכנסת לציון 29 שנים שבהן פולארד כלוא בארצת הברית. הדיון המיוחד התקיים ביוזמת חברי הכנסת חיליק בר (העבודה), איילת שקד (הבית היהודי) ודוד אזולאי (שס), שהצעתם לסדר בנושא הועברה לדיון נוסף במליאה.
"צפינו בקואליציה נדירה של חברי הכנסת מכל סיעות הבית שקוראת לשחרורו של יונתן פולארד, כולל חברי הכנסת מהסיעות הערביות. במקביל, חברתי איילת שקד ואני החתמנו 106 ח"כים עד כה על מכתב לנשיא אובמה. זה משקף את ההסכמה הלאומית הרחבה שקיימת היום לשחרורו. נעביר את המכתב לאובמה, לנשיא הקונגרס ולשגריר ארה"ב בישראל", אמר (יום ד', 25.12.13) ח"כ נחמן שי.
גם חברי הסיעות הערביות בכנסת הצטרפו לבקשה לשחרור פולארד. ח"כ איברהים צרצור נאם מטעם הסיעות הערביות וציין כי הן מבקשות את שחרורו פולארד, אך עם זאת מבקשות שלא להעמיד את שחרורו כתנאי לשחרור האסירים הפלשתינים. בניגוד לדבריו של ח"כ שי שהתקבלו בהצבעה על-ידי חברי הכנסת נדחתה הודעתו של צרצור בהצבעה.
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, סיפר בדיון על ביקורו אצל פולארד. "הייתה לי הזכות לבקר את פולארד בכלאו כשר הראשון שמבקר אותו בכלא. נחמה ניתן אולי למצוא במה שנשמע מבכירים אמריקנים בשנתיים האחרונות, וארגונים יהודיים מתייצבים בגלוי וקוראים לשחרורו. כולי תקווה שהמאמצים יישאו פרי. 28 שנים בכלא זה קצת יותר מדי", אמר.
ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) הדגיש כי ישראל התנצלה והופקו לקחים. "פולארד עבר על החוק אבל לא פגע בבטחון המדינה. כולנו מגובשים בקריאה לשחרורו", אמר.
ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו) רמז אל פרשת הריגול האמריקני בישראל שנחשפה לאחרונה ואמר כי אולי יימצא בדל של מידת הרחמים מול אוקיאנוס ענק של צביעות. "זהו איש זקן וחולה שמשלם מחיר נורא של אינטרסים משחקי כבוד וכוח. טוב מאוחר מלעולם לא", ציין.
גם ח"כ דב חנין (חד"ש) דיבר על הריגול האמריקני ואמר כי ארה"ב משוכנעת שרק לה מותר לעשות לאחרים מה שלאחרים אסור לעשות לה. "צריך להיות גבול לצביעות ולסטנדרטים הכפולים בעולם. לא ייתכן שאותה מדינה מתנהלת בצורה כל כך פרועה. לאימפריה לא מותר הכל", אמר.
ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) ציין בדיון כי מצבו הבריאותי של פולארד קשה, אך מצבו הנפשי בריא וצלול. "הוא לא מוכן להשתחרר תמורת שחרור אסירים ביטחוניים. מדינת ישראל פשוט לא רוצה מספיק", אמר.
השר יאיר שמיר הקריא את תשובתו של ראש הממשלה לחברי הכנסת: "אני מברך את חברי הכנסת שהתייצבו כולם מאחורי התביעה לשחרור פולארד מהכלא. אנו עוסקים בכך ללא לאות. זהו נושא מוסרי ממדרגה ראשונה. הפעולות נעשו ונעשות עם כל נשיאי ארה"ב, לרבות אובמה, כולל בזמנים אלו. הנושא מועלה גם מול גורמי ממשל אחרים בארה"ב. אנו מקווים שיווצרו הנסיבות שיאפשרו לנו להחזיר את יונתן פולארד הביתה. הנושא הזה איננו קשור לאירועים האחרונים", דברי נתניהו.

תאריך:  25/12/2013   |   עודכן:  25/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
106 ח"כים פנו לאובמה: שחרר את פולארד
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
ההשוואה של פולרד לריגול
עודד324  |  25/12/13 19:54
 
- 29 שנים בכלא על ריגול ואתה בעד
דן ה  |  26/12/13 01:27
2
הצעה הומנית מעשית
עידןסובול   |  25/12/13 20:02
 
- זאת ואף זאת
הנ"ל  |  25/12/13 21:03
3
הלוואי וזה יעזור...
נתן הבבלי  |  25/12/13 20:35
 
- סוף הדרך
יצחק דויטש  |  25/12/13 22:03
4
וצחור הכנפיים בבית הנשיא נדם
יעקב יעקב  |  25/12/13 21:13
 
- פרס הקריב את פולארד כדי להציל
שבץ חלובה  |  26/12/13 08:46
5
אז מי הם 14 הח"כים שלא חתמו?
שבץ חלובה  |  25/12/13 21:21
6
4
יהודהה  |  25/12/13 21:27
7
זווית אחרת בדרישת השחרור
יצחק דויטש  |  25/12/13 21:55
8
מדוע האמריקנים אינם משחררים את ל"ת
אורי ג.  |  25/12/13 23:20
9
למה האכזריות האמריקנית?
אורי ג.  |  25/12/13 23:29
10
האמריקנים חיים בסרן הלא נכון
בן שלמה  |  25/12/13 23:54
11
חלום ל"ת
אלגו  |  26/12/13 01:20
12
חלום
אלגו  |  26/12/13 01:32
 
- חלום בלהות. ל"ת
אכן חלום  |  26/12/13 09:44
13
מי היה מאמין שישראל תפנה בקשה
קורןנאוה טבריה  |  26/12/13 03:35
 
- קורןנאוה טבריה, מעולם לא היית
עידןסובול   |  27/12/13 03:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פולארד
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס לחשיפת הריגול האמריקני אחרי חשבון הדוא"ל שלו ושל קודמו בתפקיד ואחרי שר הביטחון לשעבר    "לא זקוקים לאירוע מיוחד כדי לפעול לשחרור פולארד"
איציק וולף
יו"ר השדולה למען פולארד בכנסת טוענת כי ישראל צריכה לדרוש מן הממשל האמריקני לשחרר את המרגל הישראלי בתגובה לחשיפת יירוט הדואר האלקטרוני של ראשי ממשלות ישראל    "דרישת ארה"ב כלפי ישראל, המגנה ריגול, צריכה להיות הדדית ובוודאי לא בעלת מוסר כפול"
אפרים הלפרין
שוחררו כבר מרגלים רוסים ורוצחים פלשתינים עם דם על הידיים ועל הרגליים; כעת מתברר שממשלת ארה"ב מרגלת בלשכותיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון ורק פולארד נמק בכלא – צביעות אמריקנית
איציק וולף
השגריר האמריקני בישראל הבהיר שדרושות נסיבות מאוד לא שגרתיות על-מנת שהנשיא האמריקני יחרוג ממנהגו ויתערב בהחלטת מערכת המשפט    "אין סיבה לצפות שהמקרה הזה יטופל אחרת מכל מקרה אחר"
ראובן לייב
תביעת השר להגנת העורף, גלעד ארדן, להתנות את שחרור המחבלים הפלשתינים בשחרור המרגל היהודי-אמריקני, אינה במקומה. אחרי ככלות הכל, הפלשתינים, שעימם אמורה ישראל לנהל את שיחות השלום, אינם נושאים באחריות לגורלו של מי שנדון על-ידי ארה"ב למאסר-עולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il