X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומרת כי משטרת ישראל לא צריכה להציב כיעד את הגדלת כמות המעצרים אלא לנהל חקירה ראויה שתוביל לגילוי האמת ולהגנה על הציבור עו"ד יורם סגי-זקס: "הפשיעה הולכת ופוחתת, ומספר המעצרים הולך וגדל, הכיצד?"
▪  ▪  ▪
השופטת רות לורך [צילום: בוצ'צ'ו]

בפאנל בכנס הפלילי השנתי של המכון להשתלמות עורכי דין של לשכת עורכי הדין התקיים (יום ו', 27.12.13) שיח סוער אודות מעצרים במדינת ישראל.
יו"ר הפאנל, עו"ד יורם סקי זקס, ציין כי מספר התלונות שהוגשו גדל עם השנים ומספר העצורים לא עומד בקורלציה עם מספר התלונות. "המסקנה היא כי הפשיעה הולכת ופוחתת ומספר המעצרים עולה וכמעט פי חמישה משנת 1997", אמר זקס.
"האם ראוי שהגדלת כמות המעצרים תהיה יעד? האם נכון לשים אנשים בתור סטטיסטיקה? זו אינה תכלית לגיטימית במדינה דמוקרטית. האם זה מחיר שאנו מוכנים לשלם?" הוא תהה
השופטת רות לורך מבית המשפט המחוזי מרכז טענה כי שופטים אינם יוצרים סדר יום ציבורי בו הם קובעים להעלות את כמות העצורים. יתרה מכך, טענה השופטת כי היא אינה חושבת שהיעד של משטרת ישראל להגדלת מספר העצורים צריך להיות יעד אלא צריך לנהל חקירה ראויה, גילוי האמת והגנה על הציבור. "מאידך", אמרה, "עלייה בכמות המעצרים מלמדת על העבודה היסודית של המשטרה. תפקידו של בית המשפט הוא לעשות איזונים ולפקח על החקירה ולא להתייחס לכמות המעצרים".
על שאלתו של עו"ד יורם סגי זקס האם תפיסת העולם של המשטרה השתלטה על שיח המשפטי? השיב נצ"מ מוטי לוי, קצין אח"מ מחוז ירושלים, כי לדעתו אין שום אמירה או כוונה כזו. "יש עלייה משמעותית בהיקף העבירות שהמשטרה יזמה את חשיפתן", אמר. כך לדוגמה, הוא ציין כי יש עלייה בעבירות אלימות בציר הזמן של השנתיים-שלוש האחרונות ומנגד יש ירידה דרמטית בהיקף עבירות הרכוש במדינת ישראל בשש השנים האחרונות, דוגמת פריצת דירה, רכב ועוד. "כל שנה המדינה מפחיתה אלפי אירועים כאלה. בעבירות שוד יש עלייה ובגניבת טלפונים סלולריים", אמר, "ואף עלייה במעצרים עד תום ההליכים, לפי החלטות שיפוטיות".
עוד הוא הבהיר כי יחידות המשטרה לא נמדדות בהיקף המעצרים, המבחן בסופו של דבר הוא ביחס בין כמות התיקים לבין כמות כתבי האישום. "הגיע הזמן לפוצץ את האגדה הזו. יתרה מכך, באיזו חברה אנו רוצים לחיות בחברה שהפשיעה בה גואה? יש קשר בעיניי בין עלייה בכמות כתבי האישום לבין ירידה בפשיעה".
עו"ד אבי עמרם אמר כי המשטרה מגלגלת את תפוח האדמה הלוהט לער בית המשפט ולחצים לבצע מעצרים עד תום ההליכים. "תנו דעתכם לכך ששופט מקבל 60 בקשות ליום, האם הוא יכול לשפוט כראוי בעומס זה? האם הוא יכול להגיד שכולן בקשות סרק? שחרורים הם פועל יוצא של האג'נדה של השופט. היום יש אטימות שהשופט לא נותן לשאול שאלות ומתקבל החלטה שהסנגור לא מבין ממנה דבר וחצי דבר בנושא של קציבת המעצר. חמור מכך, משטרת ישראל מביאה עצורים לבית משפט כשהיא יודעת מראש שאין עילה ושהם ישוחררו".

תאריך:  27/12/2013   |   עודכן:  27/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רות לורך
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטת רות לורך: יעדי המשטרה שגויים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
עופר וולפסון
עו"ד תמי אולמן: "שיתוף פעולה אדוק בין משטרת ישראל, הפרקליטות והתקשורת בהדלפות"    רז נזרי, המשנה ליועמ"ש, אמר כי יש הדלפות מהפרקליטות ומהתביעות ויש להילחם בהן    אמר כי התנגד לסגירת התיק המרכזי נגד ליברמן
עופר וולפסון
עו"ד פלדמן: "מי שזקוק לחוק זה כשופט אינו ראוי להיות שופט, זהו אחד החוקים המטופשים ביותר"
עופר וולפסון
טוען: כללים ברורים צריכים להיקבע הן כלפי המשטרה והן כלפי התביעה: "כבוד האדם צריך להיות ערך עליון"    מפקד היחב"ל גילה: "הכשרתי התחזות קצין בכיר לעורך דין"
אורן פרסיקו
השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן, מבית המשפט המחוזי בתל אביב: לאכיפת צווי איסור פרסום ברשת יש מחיר חברתי
אורן פרסיקו
עורך הארץ אלוף בן דיבר בכנס על המעבר מעיתונות דפוס לעיתונות דיגיטלית: "הצעיר רוצה להתעניין במה שקורה, אבל הוא רוצה שיספרו לו את זה בתור דאחקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il