לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת סקיולייף ישראל מתל אביב המספקת שירותי מוקד מצוקה וחרום וכנגד בזק. זאת בטענה כי סקיולייף מצאה שיטה להמשיך ולחייב את לקוחותיה גם לאחר פטירתם או במקרים בהם ביטלו הלקוחות את אמצעי התשלום וביקשו להפסיק את קבלת שירותיה.
לדברי התובעת, שרה לוק בשל מצבו הרפואי של בעלה המנוח נחתם הסכם בינו לבין סקיולייף בפברואר 2010 לקבלת שירותי לחצן חירום של החברה תמורת סכום חודשי של 69 שקלים. עד למועד פטירתו בתחילת שנת 2010 שולמה התמורה החודשית באמצעות כרטיס האשראי שהיה בבעלותו.
עם פטירתו נמסר לסקיולייף כי אין עוד צורך בשירותיה ומטבעם של דברים הופסק השימוש בכרטיס האשראי של המנוח. ואולם הדבר לא הפריע לחברה להמשיך ולגבות את תמורת העסקה בדרך שאינה מקובלת וזאת באמצעות חשבון הטלפון החודשי של התובעת.
לדברי שרה לוק, פניותיה לסקיולייף ולבזק לא הועילו והחיובים בעבור שירות שלא ניתן בפועל לא פסקו. לטענתה בזק אף גבתה מס ערך מוסף בנוסף על גביית המע"מ על-ידי סקיולייף, כך שהלקוח מחויב בכפל מע"מ.
בתביעה נאמר כי הטלפון איננו כרטיס חיוב וללקוח התמים אין כל סיבה לחשוב שחיובים בעבור שירותי סקיולייף יתבצעו באמצעות חשבון טלפון. לדברי התובעת לבזק לא עמדה כל זכות חוזית או חוקית לגבות מחשבון הטלפון שלה כספים שלא בגין שירותיה שלה, וזאת בעבור סקיולייף לבטח שלא בהעדר הסכמה מפורשת ובכתב.
לטענת לוק ואין זה מתקבל על הדעת כי בזק תחליט על דעת עצמה לשמש "אמצע גביה" בעבור חברה אחרת ועל כן על בזק מוטלת החובה להשיב כספים אלה ללקוחות סקיוליף.
בנוגע לסקיוליף, נטען בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן כי לחברה לא ניתנה רשות לגבות כספים זולת באמצעי התשלום עמם סיכמה עם הלקוח.
בנוסף החברה אינה אינה רשאית לשלוח ידה הארוכה לבטח שללא היתר מפורש, לכיסו של הלקוח באמצעות חשבון הטלפון של בזק שפרטיו נמסרו לה רק מכיוון שהדבר הינו הכרחי לצורך קבלת שירותיה.
בית המשפט מתבקש להורות לבזק ולסקיולייף לחדול מגבית סכומי כסף באמצעות חשבונות הטלפון של לקוחות סקיולייף אשר לא נתנו את הסכמתם המפורשת לגביה בדרך זו. בנוסף לחדול מלגבות מע"מ כפול באמצעות חשבון הטלפון.
בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את בזק וסקיוליף להשיב ללקוחות סקיולייף את כספי הגבייה ביתר, כולל את כספי המע"מ הכפול. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-5.6 מיליון שקלים.