X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני משפחות שכולות מחו נגד שחרור המחבלים שר הביטחון החליט לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום כדי לאפשר הזרמת סולר לתחנת הכוח
▪  ▪  ▪
בני משפחתו של משה תמם מול מעון רה"מ [צילום: AP]

ועדת שרים אישרה במוצאי שבת (28.12.13) שחרור של 26 מחבלים פלשתינים. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי כל האסירים שהוחלט לשחררם ביצעו את העבירות טרום הסכמי אוסלו ונשאו תקופות של 28-19 שנים בכלא הישראלי. רשימת שמותיהם מתפרסמת לעיל. שחרור האסירים יתבצע לפחות 48 שעות אחרי פרסום הרשימה. בירושלים אומרים כי אם אחד המשוחררים ישוב לפעילות עוינת הוא יוחזר לשאת את המשך תקופת מאסרו.
במקביל, שורת ניסיונות לפיגועים נגד ישראלים במוצאי שבת. בירושלים נפצעו שני בני אדם פצעים קלים מאבנים שיידו ערבים אל שני אוטובוסים של אגד, קו 1 וקו 3, ברחוב סולטן סולימאן ליד העיר העתיקה. זגוגיות האוטובוסים נופצו. המשטרה מחפשת אחר מיידי האבנים.
ביישוב היהודי בחברון יידו פלשתינים שני בקבוקי תבערה אל עמדת בית המרקחת. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כוח של צה"ל פתח בחיפושים אחר מיידי הבקבוקים אך לא עצר איש.
בצומת תפוח נזרק בקבוק תבערה לעבר תושבת המקום שהמתינה בטרמפיאדה, אך החטיא אותה והיא לא נפגעה. נהג המונית נמלט לכיוון יאסוף.
במאהל המחאה בירושלים הפגינו עשרות בני משפחות שכולות ותומכיהם נגד המחווה הישראלית לשחרור המחבלים. בעצרת שהתקיימה במאהל המחאה במקום הוקרנו סרטי זיכרון על הנרצחים והדליקו נרות לזכרם. חלק מהמשתתפים הניפו את תמונות יקיריהם שנרצחו בפיגועים.
בתוך כך, ארבעה ימים בלבד לאחר פיגוע הירי בו נרצח סלאח אבו לטייף, עובד של משרד הביטחון שעסק בבניית הגדר, החליט שר הביטחון משה יעלון לפתוח שוב את מעבר כרם שלום לרצועת עזה.
ברשות הפלשתינית קראו מוקדם יותר לישראל לפתוח לאלתר את המעבר. לדבריהם, הזרמת הסולר לתחנת הכוח בעזה הופסקה עקב החלטת ישראל לסגור את המעבר ולא בשל המחלוקת הכספית בין הרשות להנהגת חמאס ברצועה. גורם ביטחוני ישראלי דחה אתמול את טענות הפלשתינים כי תחנת הכוח בעזה הושבתה עקב סגירת המעבר ואמר כי הסיבה היא הסכסוך בין חמאס לרשות. גורם ביטחוני בישראל אמר כי יתרת הסולר שקיבל חמאס במימון קטאר וטרם הועברה לרצועה תספיק להפעלת התחנה פחות מיממה.
ראש הרשות הפלשתינית שוחח בטלפון עם שר החוץ של ארצות הברית קרי ושוחח עימו על ההתפתחויות בתהליך המדיני. ביום ראשון צפוי אבו מאזן לכנס את ההנהגה הפלשתינית ולדון עימה בתגובת הרשות על הכרזת ישראל כי תרחיב את הבנייה בהתנחלויות לצד שחרור האסירים. ב-1 בינואר צפוי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי להגיע לאזורנו ויוועד עם מנהיגי ישראל והרשות.

הודעה בדבר שחרור אסירים 29.12.13 (פעימה שלישית) / רשימה
ממשלת ישראל בישיבתה מיום 28 ביולי 2013 החליטה לפתוח במשא ומתן מדיני בין ישראל לפלסטינים (החלטה מס' 640) והסמיכה צוות שרים בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות שר הבטחון, שרת המשפטים, השר לבטחון פנים ושר המדע הטכנולוגיה והחלו לנקוט באמצעים הדרושים לשחרורם של 104 אסירים במסגרת המו"מ. ביום 28 בדצמבר 2013 החליט צוות השרים להמליץ על שחרורם של 26 אסירים (פעימה שלישית) המצויינים ברשימה המצ"ב. החלטת הצוות התקבלה לאחר שנציגי הרשויות שיש להן נגיעה בדבר (שירות הבטחון הכללי, שרות בתי הסוהר, הפרקליטות הצבאית, משרד המשפטים) בחנו את התאמתם של האסירים לשחרור. יצויין כי ההחלטה בדבר שחרורם של האסירים כפופה לשיקול דעת הגורמים המוסמכים ולהחלטה בהשגות שיוגשו. ניתן לקבל מידע על האסירים ועל תהליכי השחרור במוקד טלפוני הפועל במחלקת חנינות במשרד המשפטים 02-6466801/3/4 בין השעות 08:00- 18:00 עד למועד השחרור.
תאריך:  28/12/2013   |   עודכן:  29/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים אישרו שחרור של 26 מחבלים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ארה"ב שוחקת את ההרתעה שלנו
דן ה  |  29/12/13 02:15
2
על הבכי הזה=כולנו נשלם ונבכה!א
קורןנאוה טבריה  |  29/12/13 05:54
3
ביבי הוא גורנישט אחד
הימין לא שווה   |  29/12/13 08:16
4
זה לא ראש ממשלה שלי
אבי כהן  |  29/12/13 08:19
5
ממשלת ביבי(ם) !!!! שלטון
איריס כהן  |  29/12/13 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מאיר אינדור
הטרור מורכב ממפגע בודד, ועוד אחד ועוד אחד. גם אם נראה ששחרור המחבלים הוא עובדה מוגמרת, עלינו למחות בכל פה נגד הכניעה לטרור
יצחק דנון
מהו הדין החל על תאונה בשטח חקלאי של ישראלי המצוי בשטחי הרשות הפלשתינית?    פלשתיני שנפצע בתאונת עבודה בשטחי מטע של ישוב ישראלי המצויים בשטחי הרשות הפלשתינית טוען כי הדין הישראלי חל על האירוע ולא הדין הפלשתיני כפי שנקבע בבית משפט השלום
יואב יצחק
דוח שנערך על-ידי אחד ממנגנוני הביטחון ברשות הפלשתינית מזהיר מאינתיפאדה שלישית    קורא להנהגת הרשות להתכונן כדי שלא להיגרר אחרי הרחוב הפלשתיני
דרור אידר
העתירה נגד ההכרה באוניברסיטת אריאל, שנפסלה השבוע, נומקה בשיקולים טכניים    בפועל מדובר בעוד פרנויה של האליטה השמאלנית נגד המעמד של יהודה ושומרון    וגם: על השימוש הפלשתיני השקרי בישו
עידן יוסף
מטוסי חיל-האוויר תקפו בין היתר מחסן לייצור אמצעי לחימה בתגובה לירי למועצת חוף אשקלון    נתניהו: חמאס הוא האחראי    יעלון: נמשיך להגיב כפי שהגבנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il